Fertiliteitsarts

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door xDanielle, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Beste allemaal.

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, hier of bij zwanger worden..
    Ik plaats het maar hier.

Wij zijn 1 jaar bezig met zwanger worden voor een 2e kindje maar dit is niet gelukt.
    We zijn afgelopen Maandag door verwezen naar fertiliteit en heb 4 maart een afspraak voor een intake aangezien mijn cyclus vrij normaal is.

Ik kamp wel met overgewicht mede door een te trage schildklier, en mijn partner ook.

Dit vond ik gister op de website, Als er sprake is van ernstig overgewicht, zullen we eerst naar gewichtsverlies streven voor we starten met een behandeling. Patiënten met een BMI boven de 40 moeten we uit veiligheidsoverwegingen weigeren voor een behandeling.

We hebben een vragenlijst thuis gestuurd gekregen die we mee moeten nemen.
    Wat kunnen wij verwachten van de intake? Wat gaan ze doen/zeggen/vragen enzo?

2. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Een goede vriendin van mij kreeg medicatie om die schildklier beter te doen werken... Van zodra deze medicatie op punt stond, was zijn binnen de kortste keren zwanger... Misschien moet je medicatie dan op punt gesteld worden?

3. Mauy

Mauy Lid

18 jan 2013
    57
    0
    0
    Limburg
    Hai!
    Toen wij het eerst bij de fertiliteitsarts moesten komen hebben we idd de vragenlijsten moeten meenemen. Daarnaast werden er zowel aan mijn man als aan mij veel vragen gesteld: wat voor werk we doen, leefgewoontes (roken, drinken), evt. ziektes in verleden, ziektes in familie, vragen over mijn cyclus e.d.
    Ik heb toen meteen een inwendige echo gekregen; is een uitstrijkje gemaakt en nog wat andere onderzoeken. Mijn man moest toen later die week zijn "potje" inleveren ;) om kwaliteit te testen..

Is dat een beetje een antwoord op je vraag?
    toi toi toi met alles!
    x

4. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Bedankt!
    De dag dat we moeten komen zou ook mijn eerste menstruatie dag zijn dus onderzoek zal dan later gebeuren denk ik.

Ik slik al een jaar of 6 medicatie voor schildklier moet regelmatig bloed prikken om het in de gaten te houden indd.

Bedankt voor jullie reacties

5. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik moet in maart voor het eerst naar fertiliteitsarts (niet naar gynaecoloog) en ben ook wel benieuwd. Zojuist afspraak bevestiging gehad maar geen vragenlijsten...misschien komen ze nog? Toch fijn om wat te lezen.

Groetjes!

Deel Deze Pagina