Hoi meiden, Even een vraagje: Is er hier iemand die wet of het uberhaupt mogelijk is dat je temp niet stijgt na je eisprong? En als dit zou kunnen, betkent dit dan altijd dat er niet genoeg progesteron is of kan het nog door andere factoren komen? Ik zal mn situatie even toelichten. Ik heb in het verleden meer dan een jaar getempt en heb altijd een heel duidelijk tweefasig patroon gehad (voor ei +-36.5, na ei +-37). Nu was ik op aanraden van mn gyn al even gestopt, maar ben ik onlangs weer begonnen omdat ik na een milde overstimulatie met puregon benieuwd was of ik na het stoppen met prikken wel een esiprong zou hebben. Toen de arts zei dat ik moest stoppen, zei ze ook dat het zo goed als zeker was dat er wel minstens 1 eitje zou springen en dat ik dus gewoon mn ongi af moest wachten (mogen niet klussen tot ongi ivm kans op meerlingen 3+ zw). Tot vrijdag had ik supererge last van mn eileiders en daarna hield het op. Door dit en een paar andere 'symptomen' (pijnlijke borsten, opgezette buik, koud en moe) ging ik er vanuit dat vrijdag mn eitje is gesprongen. Echter mn temp is nooit ook maar een tiende gestegen . Eergsiter had ik ineens wel een beetje rood bloed, maar dat is nu weer helemaal weg (bloed wel vaker tijdens de 2e helft v/d maand, maar nooooit tijdens de eerste na mn ongi). Ik het het zh al gemaild of ik langs kon komen voor een echo, maar zij willen dat ik het nog een weekje aankijk, grrrrrrr. :x Ik vrees namelijk dat als die lage temp betekent dat er geen ei is, ik ook niet ongi wordt en door kan naar de volgende ronde. En mocht deze ronde te lang duren, dan kan ik geen iui meer krijgen voor mn vakantie . Pfffff, is een beetje een lang verhaal zo, sjorrie , maar hoop dat iemand een antwoord heeft.
Bij mij is het wel het geval. Ik heb deze ronde "wel" een eisprong gehad (Clomid gebruikt en echo's gehad) maar die is niet goed gegaan. met de bloeduitslag is gebleken dat mijn progesteron waarde maar 1,6 was, had het ook wel gedacht want ik temp ook en mijn temperatuur steeg dus ook niet. Geen idee of er ook nog andere factoren zijn. Liefs wolly.
Hoi Wolly, dank je voor je antwoord. Wel vreemd dat je ei wel springt, maar je lichaam dan toch geen progesteron aanmaakt, he. Vraag me echt af wat er dan precies fout gaat . Heb je normaal meestal wel 'gewone' eisprongen? Vraag me ook af of het dan ook altijd betkent dat er een 'slecht' ei is gesprongen of dat het ook wat anders kan zijn. Dit was voor mij de eerste maand met puregon en nu hoop ik maar niet dat het voor mij betkent dat ik met puregon alleen maar slecht eitjes aanmaak . Anyway, zit niets anders op dan afwachten vrees ik. Mn temp is nu nog steeds superlaag (ondanks dat mn slaapkamer nu net een oventje is). Ben erg benieuwd wanneer ik nu ongi wordt en of ik dan wel meteen door mag met de volgende iui. Liefs, Nana