Geen termijnecho Ivm icsi???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nath91, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Afgezien van wat correct is en wat volgens de regels en declarabel blabla, vind ik het ook erg flauw dat ze niet even een echo gemaakt heeft als het apparaat daar staat (en niet geluisterd, ok als ze daar redenen voor heeft, prima, ik denk dat het best kan met jouw termijn maar wie ben ik :().
    Ik liep na ons IVF traject meteen bij de VK en zij legde ook uit dat ze maar 1 echo kunnen declareren bij de verzekeraar, maar ik heb er 4 gekregen de eerste 12 weken omdat ik gewoon zo onzeker was door het traject en verleden met miskramen. Gelukkig begreep zij dit heel goed.

Kan me helemaal voorstellen dat je ervan baalt en verdrietig bent!

2. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Wij hebben ook besloten geen combinatietest te gaan doen. Ik hou niet van kans berekeningen. Maar goed. De fertiliteitsarts vond het raar en volgens haar had ik gewoon recht op een termijnecho ondanks het traject en vastgestelde datum. Maar goed, nu alleen nog de vraag of hij al gedeclareerd is. Maar ook hiervan dachten zij dat het niet het geval was. Wordt hier weer over terug gebeld. We gaan zeker nog een pretecho doen. En misschien ook wel de babywatcher huren en een angelsound regelen. In deze spanning hou ik t psychisch niet vol. Bedankt voor de reacties dames!!

3. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ja dat was echt een klap in m'n gezicht. Had haar nota bene nog verteld dat we op 5,5 week een miskraam zouden hebben, alleen bleek nr 1 (of2???) Er nog te zitten..

4. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi,
    Hier wel een positieve ervaring, ik ben nu ook 12 weken zwanger dmv icsi. Eerst elke week vanaf 5,5 week echo's in het ziekenhuis gehad ivm miskraam vorige keer bij 4,5 week. Dit was tm 9 weken elke week. Ik deed in het ziekenhuis ook mee met studie en kreeg in week 9 en 11 3D echo's. Gisteren voor het eerst bij vk geweest en daar netjes een echo gehad en hartje mogen luisteren. Hier willen ze zelf het kindje ook zien op beeld en niet alleen via de plaatjes die we gehad hebben. Ze deden idd geen termijn echo daar die bij icsi al vast staat naar ze wilde wel zien of het kindje goed groeide voor dit termijn.
    Bij m'n eerste zwangerschap kreeg ik met 16 weken vanuit de vk nog extra echo zodat opa's en oma's ook een keer konden kijken, dit doen ze nu niet meer anders zitten ze elke avond echo's te maken dus snap dat wel.

Ik zou je frustraties naar je vk uitspreken en heb nog nooit gehoord dat ze iets niet doen ivm verzekering of iets dergelijks.

Hopelijk mag je in ieder geval snel het hartje horen! Voor mij word het nu ook afkicken want heb nu alleen de nekplooimeting nog en daarna pas bij 20 weken weer een echo.

Deel Deze Pagina