Geen thuis hebben, hoe ermee omgaan?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mnonc, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hee lieve meiden,
    Heb weer ff een kutdagje,,
    Na alle stress van mn ex komt erbij dat het me nu echt gaat opbreken dat ik geen eigen plekje heb met mn meisje.
    Ik woon deels bij vriendin en haar vriend, deels bij ouders.
    Bij geen van beide voelt het als "thuis"
    Ben mn vriendin en haar vriend super dankbaar en zit hier ook iets beter op mn plek. Maar voel me ontzettend bezwaard.
    Ik hou mn dochter altijd zo stil mogelijk, nou is het gelukkig een gelukkig meisje wat veel lacht en weinig huilt.
    Om bij mn ouders nog maar te zwijgen.. Welkom ben ik niet.. Vrijdag kwam mijn nicht op bezoek speciaal voor mij, had haar meer dan een half jaar niet gezien. Op mn vaders fb stond dat ie op weg naar huis was dus had ' tot zo x' gereageerd, nog geen 5 min later krijgt mn moeder een smsje, ik vroeg wat erin stond, ze moest lang nadenken en antwoordde "hoelaat je nicht komt".
    Er gingen een aantal berichtjes heen en weer en ik wist gewoon dat t over mij ging. Het gaat al langer slecht tussen mij en mn ouders.
    Tijdens het avond eten ben ik in elkaar gestort en gezegd wat er op m'n hart ligt. Dat ik me niet welkom voel, dat ik me slecht gesteund voel, nooit complimentjes krijg die ik wel nodig heb en dat weten ze, het gevoel dat ik niks te zeggen heb over mijn dochter (ze hebben een tijd geleden gezegd dat als ik geen stabiel leven heb en van huis naar huis ga dat hun voor de voogdij strijden:(), daarbij drammen hun hun opvoedregels door, het lijkt wel alsof dochterlief hun dochter is ipv kleindochter en dat ik maar een vervelend aanhangsel ben.
    Mn moeder zat meteen in de ontkenningsfase want verbeeldde t me maar allemaal zogenaamd en moet me niet aanstellen.
    Snachts werd dochterlief wakker en ging met haar naar beneden om een fles te maken. Ik dacht mooi nu wil ik zien of ik gelijk heb en pakte mn moeders telefoon, ze had alle berichten al verwijderd, toen mn vaders telefoon:
    Vader: is ze er nou al weer?
    Moeder: ja <naam van nicht> komt voor haar
    Vader: ze blijft toch niet het hele weekend hea?
    Moeder: vraag het haar zelf!
    Vader: sinds wanneer maakt zij de dienst uit!!
    Noujaaaaa mn mond viel open van verbazing!!! Hun wisten dat ik daar in hun stad (vriendin woont in andere stad 30 km verder) dingen moest regelen!
    Ik heb GEEN postadres dus geen inkomen niks! Hun bieden niet aan dat ik het bij hun mag neeee moet het lekker zelf uitzoeken. (weet nu waar het allemaal wel kan)
    Maandagavond zei ik dat ik dinsdag ging zwemmen, ff de stad inmoest voor een cadeautje voor een vriendin haar dochter en op kraambezoek wil en woensdag had ik een verjaardag.
    Zei mn moeder nee dat kan niet morgenavond moet je terug naar je vriendin, vriendin van mij komt slapen (komt ze vaker ivm cursus, komt zelf uit een andere stad). Maar ze deed er geheimzinnig over. Want normaal weet ik ook een week van te voren wanneer ze komt en staat het altijd op fb etc.
    Dus mocht alles weer omgooien/afzeggen etc!
    Uiteindelijk bleek ook dat weer niet waar.
    Waarom liegen mijn ouders zoveel? Het doet zoooo veel pijn:(
    Waarom laten ze mij zo vallen? Ik heb niks verkeerds gedaan en heb er ook zeker niet om gevraagd weer terug bij hun te wonen:(
    Vriendin is nu zwanger en ben super blij voor haar want het is ze zoooooo gegund!!
    Maar goed voor mij dringt de tijd dus wel nu..
    Wachtlijsten voor een woning zijn lang.. en particulier is geen optie.
    Wil zoo graag mn eigen plekje met mn privacy en vrijheid en mn eigen spulletjes! Ik wil verder bouwen aan de toekomst!
    Ik ben OP, ik ben het zat om op mn tenen te lopen, zat om mezelf constant te bewijzen.
    Heb hulp gezocht bij maatschappelijk werkster maar dat was zoooo'n bimbo die me niet serieus nam.:x
    Ik weet het even niet meer allemaal.....
    Moest t echt ff kwijt want stort anders echt in vandaag of morgen.

Liefs x

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Oh meid, bah wat en nare situatie.. Ik woon ook tijdelijk bij mijn ouders vanaf juli, en ondanks dat ik daar wel ontzettend welkom ben voel ik me ook vaak bezwaard en niet op mijn plek. Gelukkig heb ik wel alweer een woning dus ik zit over een paar dagen weer op mezelf.

Maar jeetje of je al niet genoeg voor je kiezen hebt gehad.. Denk dat het toch wel belangrijk is dat je snel woonruimte voor jullie samen krijgt. Kan je geen urgentie krijgen? En ik zou sowieso en andere maatschappelijkwerker opzoeken want die kunnen je echt werk helpen.

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Aahh gelukkig heb je je eigen plekje bijna!

Urgentie: ik voldoe niet aan de voorwaarden (zowel bij gemeente van vriendin als de gemeente bij mn ouders) dus dat word m niet:(
    Andere maatsch werkster, dan zal ik dat in een andere gemeente moeten proberen aangezien waar ik zat er wachtlijsten zijn pff:(

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat naar voor je zeg :( Ik kan me goed voorstellen dat je je niet welkom voelt bij je ouders als ik dit zo lees... En dat je je ongemakkelijk voelt bij anderen in huis snap ik ook. Denk ook dat het voor jullie erg goed zou zijn een eigen thuis.

In mijn omgeving zie ik de laatste tijd vaker mensen die hun huis te koop hebben staan die de woning tijdelijk verhuren omdat de verkoop lang op zich laat wachten. De huur valt dan vaak ook best mee.
    Misschien kun je een beetje netwerken en bijvoorbeeld eens op marktplaats kijken of er woningen te huur worden aangeboden?

Sterkte meid. Hoop dat je gauw een eigen thuis hebt met je dochter.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Kusjesmama: ja klopt maar die worden ook tegen hoge prijzen verhuurd:(
    Dankjewel! Hoop het ook..

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik wil je gewoon even een dikke knuffel sturen!
    Wat een rot- rot- rotsituatie!!!

Heel veel sterkte :(

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kijk anders ook eens even op vakantieparken bij je inde buurt. Die bieden ook vaak de mogelijkheid om een bepaalde periode een huis te huren tegen een redelijk tarief/

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Bloemmm dankjewel meis!
    Hopmarjanneke: die lopen hier gauw naar de 600 + euro. Das te duur. Maar dankjewel voor het meedenken!

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik moest ook dringend een eigen woning (toen ik nog in Arnhem woonde)
    Ik had 6jaar staan bij de woningstichting maar schoot niet op.
    Heb het via een verhuurmakelaar gedaan waar ik eerder van had gehuurd. Niet duurder dan de woningstichting. En had zo een woning.
    Heb je zoiets niet in de buurt?

Wel heel erg vervelende situatie hoor...bah! Lijkt me vreselijk je zo ongewenst te voelen, zeker bij je ouders!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat erg voor je dat je ouders zo zijn meid......knuffel !
    Maar is jullie contact vroeger wel goed geweest?

11. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik zou het steunpunt huiselijk geweld in jou regio bellen (kan 24 uur per dag) ivm je ex, zij brengen jou ook verder in contact met maatschappelijk werk enz. Huiselijk geweld tel. nummer:0900 – 1 26 26 26
    Heb je al contact gehad met de gemeente waar je voorheen woonde?

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Blossom85: makelaars die verhuren hier vragen een inkomenseis van 4x de huur:(

Lov23: voor ik een kind kreeg was de band tussen mij en mn vader goed. Met mn moeder was t ook altijd goed.
    Het lijkt een beetje of ze t mij verwijten hoe alles gelopen is, terwijl k hier ook niet om gevraagd heb.

Mclover: ga ik nog doen! Mijn gemeente doet niks, geen briefadres, geen uitkeriing (geen 27 dus naar school) helemaal niks.
    Andere gemeente helpt me nu verder met een briefadres

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Idd een rotsituate.
    Overigens vind ik het zelf niet zo netjes dat je de sms'jes van iemand anders zijn telefoon gaat lezen.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Knoop eens een goed gesprek aan...of schrijf alles op in een brief?

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Agter idd niet netjes maar goed wat hun doen ook niet. Hun liegen glashard in mijn gezicht.
    Lov23 meerdere malen al gepraat met ze maar ze ontkennen alles, ik kan er dus niks mee

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kinderachtig dan van ze hoor....er moet iets zijn en als ouders moet je dat toch kunnen vertellen tegen je kinderen?

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

weet even niks te zeggen lijkt mij zo moeilijk vooral omdat het je ouders zijn en ze zo tegen je doen en je zo voorliegen
    ik wil je onwijs veel sterkte wensen een knuffel vanuit hier

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kunt bij het leger des heils een postadres krijgen. dan krijg je een postbus. je komt dan ook in aanmerking voor een daklozenuitkering. Zij kunnen je in principe ook helpen om een plekje te krijgen.

daarnaast zijn er meerdere opvangmogelijkheden voor dit soort situaties. Ik zou toch eens rondkijken, buiten normaal maatschappelijk werk om. Want in principe ben je dakloos, en een moeder met een kindje laten ze niet op straat staan. Hier in het noorden krijg je dan urgentie voor een woning. Jammer dat dat daar niet zo werkt.

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Lov23: dat lijkt mij ook! Ik kan me er niks bij voorstellen, zou nooit zo tegen mijn dochter doen.
    Mv3hartediefjes: dankjewel meis. Voel me idd nu compleet in de steek gelaten.
    Panter: briefadres gaat via de gemeente (almere in mijn geval), hun moeten mij toestemming geven en dan moet ik een stempel van leger des heils krijgen. Dan is mijn briefadres op t adres van leger des heils.
    Ik zal als ik er dan toch ben gelijk verder om hulp vragen, kijken wat hun verder voor me kunnen doen. Baal alleen zo dat ik alleen door dit alles heen moet:( er zijn wel vrienden die me steunen, maar ik mis mn ouders gewoon in dit geheel:(

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pffff echt k.t voor je meis....

Deel Deze Pagina