Ik heb weer eens een vraag... Ik heb een vermoeden dat mijn zoontje wellicht spruw heeft (en ik dan dus ook). Hij heeft een wit tongetje, drinkt onrustig, laat vaak de tepel los en is vlot klaar met drinken. Komt wel steeds vaker voor een voeding. Ik heb zelf ook pijnlijke tepels. Niet onhoudbaar tijdens het voeden, maar toch. Aanleggen gaat goed voor zover ik dat kan beoordelen. Ik heb het idee dat mijn tepels iets branderiger zijn dan normaal bij het voeden. Nu was ik vandaag op het cb en de arts daar verwierp het 'spruw-idee' meteen, omdat Benjamin geen witte plekjes tussen zijn wang en kaakje had. De witte waas op zijn tongetje deed ze af als melkwaasje. Maar dit heeft hij eigenlijk constant, ook als hij lang geleden heeft gedronken (bijv. na 3u nog steeds). Wat denken jullie?
kan je het wegvegen? zo niet dan denk ik wel aan spruw. maakten kindjes met spruw ook niet een klakkend geluid met drinken?
klinkt wel als spruw...wij hebben 'het' twewe keer gehad. ik heb die bekende gel gekocht en mezelf heel consequent behandeld en de kleine ook steeds na elke voeding een klein beetje van die gel in z'n mondje gesmeerd. het was bij hem na 24 uur verdwenen maar ben nog een paar daagjes doorgegaan. ik was er iets langer zoet mee maar uit eindelijk was het alleen ff lastig...ga ff langs n arts. hoe sneller je er bij bent hoe minder jullie er last van hebben!
Klinkt als spruw, dat ziet er vaak uit als een 'melkwaasje'. Bij witte stippen is het al vergevorderd en vergaan jullie allebei al van de pijn.
Lijkt me idd spruw! Mijn dochter en ik hebben het al 8x gehad. Een klein beetje witte waas op de tong die niet weggaat hoort niet, zal echt spruw zijn. En inderdaad; als je wacht tot je kindje echt witte vlekken heeft doet het echt ontzettend veel pijn! Snel aan de bel trekken dus! (of gentiaan voilet kopen op index, goede ervaringen mee!) Staat ook goede info in deze http://www.eurolac.net/index.php?p=85 link. Op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding staat ook goed beschreven wat nog meer te doen tegen spruw en welke behandelingen er allemaal zijn. Wat de huisarts voorschrijft werkt helaas niet altijd zo goed is mijn ervaring.
Dank voor jullie reacties! Ik heb idd de huisarts gebeld en ze hoefden het niet eens te zien. Ik kan vanmiddag het receptje ophalen. Gentiaan Violet had ik ook gezien op bv.com! Ziet er wel bijzonder uit, zo'n paars mondje... Die hou ik zeker in gedachten als de kalchten aanblijven ondanks de medicijnen Ik ga ook even op de sites kijken voor de extra info, thanx!