Anderhalf en geen middagslaapje??!! Help!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door susanbenjamins, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Hoi,

Ik heb een zoon van 19 maanden.
    Sinds afgelopen weekend wil hij ineens niet meer slapen 's middags.
    Heeft net 2 weken lang keelontsteking gehad en krijgt nu een kuurtje. Zou dat er mee te maken hebben?
    Ik heb al geprobeerd om hem te laten liggen, maar hij krijst echt de longen uit zijn lijf. Totaal overstuur. En ik ben bang als ik hem laat krijsen dat hij juist afkeer krijgt van zijn bedje. Maar 's morgens is hij al best moe.
    Ook ik ben nu 32 weken zwanger met flinke BI en ik kan dat middagslaapje van hem nog zo ontzettend goed gebruiken. Ben nu aardig radeloos.
    Wie weet wat ik hiermee moet? Want nu al helemaal zijn middagslaapje overslaan is denk ik nog niet goed voor hem.
    Of zou dit een fase zijn?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Herkenbaar! Hier een mannetje wat sommige dagen ook niet meer slaapt sinds een tijd..
    Ik denk dat je het beste er geen strijd van kan maken, wil hij niet dan wil hij niet! En gewoon toch elke dag even proberen, als het een fase is gaat hij vanzelf weer slapen.

Misschien kan je anders met hem op je eigen bed gaan liggen? Met een beetje geluk valt hij in slaap en zo niet heb je toch even op bed kunnen uitrusten... En anders installeren op de bank/bed met een filmpje ofzo...

Succes!

3. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Ik heb ondertussen al even verder gezocht op internet. Daar lees ik ook dat ze rond deze leeftijd weer een sprongetje kunnen krijgen. Uit die verhalen herken ik veel.
    Bij mij op bed is geen succes, heeft ie nog nooit leuk gevonden. Hij gaat altijd direct op roverspad op onze slaapkamer, haha.
    En hij houd ook niet zo van tv kijken. Het is echt een doenertje.
    Maar goed, als het een sprongetje is, dan is het niet zo erg, want dan weet je tenminste dat het een fase is.
    Gisteren is hij van 's morgens 7:00 tot 's avonds 21:00 uur wakker geweest. En vanmorgen was het ook weer 7:00 uur...
    Terwijl hij 's middags normaalgesproken minimaal twee uur slaapt.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier was het geen fase dochter stopte met middagslaapjes toen ze deze leeftijd had! Ze valt weleens in slaap in de auto of op de bank maar vanaf 19/20 mnd heeft ze overdag nooit meer in bed geslapen. Ze krijste alles bij elkaar en sliep niet, als ze al eens in slaap viel was ze daarna zo chagrijnig dat je er ook niets meer mee kon.

Het oei-ik-groei-boek heeft overal wel een sprongetje voor, ik vind dat zo`n kul boek. Volgens dat boek heeft madame sprongen als ze ze in de makkelijke fase zou moeten zitten en andersom. Nee hoor het ene kind is gewoon eerder klaar met slapen overdag dan het andere kind. Soms heb je geluk dan was het maar een paar dagen door een verkoudheid of ziek zijn.

Maar dat je het zelf wel fijn zou vinden ivm de nieuwe zwangerschap herken ik wel! Ik heb geluk dat man nu thuis is, maar anders valt het hier ook niet mee om te rusten. Op de bank gaat beter dan in bed, want dan wilt ze constant met de baby en mama kroelen (gezellig maar niet heel erg prettig). Maar mijn dochter is alweer een jaar ouder, die kan ik het beter uitleggen (niet dat dat altijd helpt!).

5. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Bij ons was het een fase... Zo heeft ze er wel meer gehad. Na een week sliep ze vaak weer heel lang!

Deel Deze Pagina