Strakjes kook ik voor ons bloemkool en nu wilde ik ook wat apart houden voor onze kleine man als zijnde groentehapje voor morgen en overmorgen. Maar kan ik dat gewoon koken en in de koelkast bewaren of moet ik ook iets in de vriezer zetten? Op die potjes staat dat je het na openen 24uur mag bewaren in de koelkast is dat met vers ook zo ? En als ik het dan in de vriezer zet, kan ik dat gewoon in een leeg olvarit potje doen? Doperwten mag onze kleine man ook al, maar waar haal ik die vandaan? Uit een potje Hak is het niet geschikt voor hem denk ik.... Liefs Sassie
Bloemkool kan je best in een tupperware bakje 24 in de koelkast bewaren. In de glazen potjes zou ik niet invriezen, maar misschien in een diepvrieszakje of bakje ? Maar als het voor morgen is hoeft het niet in de diepvries. Doperwten haal ik gewoon vers bij de groenteboer.
sassie bij de xenos heb je voor weinig (1,50 ofzo) 6 kleine bakjes waar evenveel ingaat als in een potje. Ik heb ook wel eens een leeg olvarit potje gebruikt, ging perfect. Als je perse doperwten wil geven moet je ze vers maken of uit de diepvries. Ik heb dat nooit gegeven...
Doperwtjes uit de diepvries werkt ideaal vind ik. Je kunt er makkelijk de hoeveelheid uithalen die je wil hebben! Doperwten uit blik bevatten denk ik conserveringsmiddelen, of niet? Gokje hoor, lust zelf geen groente uit blik dus de kleine krijgt het ook niet . Verse doperwten kan uiteraard ook!
ik maak alles vers, maar had nog een blik doperwten staan en dacht He! dat vindie vast ook wel lekker maar zal in het vervolg diepvries halen
doperwten uit blik zijn conserveringsmiddelen en zouten aan toegevoeg zout is uiteraard niet goed voor de kleine vandaar beter vers of uit de diepvries. bloemkool kan je gewoon in de koelkast bewaren als het voor morgen is voor overmorgen in de vriezer zetten, verstandiger is om geen leeg olvarit potje in de vriezer te zetten het kan wel maar je loopt het risico dat als je vriezer maar 1 graad te koud is je potje glas dan kan springen en das niet best!!!
owk dan gaat het voor morgen in de koelkast en dan zet ik de rest ff in een diepvriesbakje in de vriezer. Kan ik dat gewoon zo pureren of moet ik er nog een beetje water bij doen eigenlijk ? Ik dacht indd ook dat doperwtjes uit blik vol met conserveringsmiddelen en zout zat. Dus vandaar dat ik dat liever niet wil geven. Maar ik zal eens kijken naar doperwten uit de vriezer morgen ofsow. xxx