Hi, Waarschijnlijk gaat ons bedrijf verhuizen. En dan van mijn eigen woonplaats naar Schiphol Rijk met openbaar vervoer al 1 1/2 uur en 4 x overstappen en met auto al het ook lang zijn ivm file's Weet iemand wat je rechten zijn? Het is echt ongelofelijk maar ik trek zulk soort dingen aan volgens mij. Eerdere werkgever overgenomen zoals nu zou niets veranderen dus wel. En hier ook al de naam. En daarna 2 reorganisaties ( tussendoor ook verhuisd maar die afstand ging nog) en daarna faillissement. Geen pretje dus. Ik hoor graag wat jullie hier over weten Gr Laila
Jeetje wat balen Lailae! Kun je anders niet even info inwinnen bij de rechtswinkel? Die zullen dat vast wel weten. Veel succes ermee. Ps. heb je de smurfen nog ontvangen?
Hoi, Over het algemeen zou er toch wel iets van een verhuisregeling oid moeten zijn volgens mij. Extraatjes als je meegaat of iets van een regeling als je niet mee gaat. Misschien kun je het FNV eens bellen, die weten daar wel meer van. Succes! Groetjes Rosa
Toen mijn oude werk ging verhuizen, werd er inderdaad een fikse loonsverhoging aangeboden en de als je niet mee zou willen zij je een extraatje (lees oprotpremie) meekrijgen en zouden ze flexibel zijn in andere baan zoeken en geen opzegtermijn. Ik vond anderhalf uur heen en weer anderhalf uur terug echt te veel, en heb wat anders gezocht. Je zou het kunnen navragen bij je werkgever of inderdaad de bond of rechtswinkel. Heel veel succes. Groetjes, Elvira
Bij ons is het zo dat je mee gaat of niet! Heel simpel. Tot 1,5 uur extra reistijd (enkele reis) is toegestaan. Maar mogelijk kom je in aanmerking voor een verhuiskostenregeling. Mocht je besluiten om toch mee te gaan en te blijven wonen waar je nu woont is er gedurende een jaar (geloof ik) een tegemoedkoming in de extra kosten die je voor het reizen maakt. Dus, denk goed na over wat je wilt. Ik zou niet meegaan. De arbeidsmarkt is momenteel gunstig.... Succes!
Je kan je vragen online neerleggen bij ontslag.nl (ook al wordt je niet ontslagen)... je kan daar wel vragen wat je rechten en plichten zijn. En anders kunnen zij je doorverwijzen. Je wordt dan teruggebeld door hen. Maar ik dacht dat als het bedrijf ging verhuizen dat men 5 kwartier als "normale" reistijd zag. Suc6! Yvonne
Het bedrijf waar ik jaren geleden werkte, ging ook verhuizen. Maar ze hadden wel een heel sociaalplan opgezet. Je kreeg idd extra geld als je ging verhuizen. Ging je niet mee verhuizen, dan kon je met het busje mee, die vanuit jouw woonplaats vertrok. Nadeel daarvan is, dat je heel erg afhankelijk bent. Onverwachts een middag vrij nemen, was er niet meer bij. Volgens mij heb je heel weinig rechten en eigenlijk geen keus. Mee verhuizen of heen en weer gaan rijden of je baan opzeggen. Sterkte met je beslissing