hij wil geen vitam.D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puntje, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    Hallo,

mijn zoontje van 2 maanden wil geen vit.D vanaf het begin al niet.

Zodra ik de druppels heb gegeven keert alles wat hij heeft gegeten met een enorme boog terug.

Heb geprobeerd het voor- tussen- en na de voeding te geven maar helaas niets werkt.

Het probleem is dat ik borstvoeding geef. heb ook vitamine.D op water basis geprobeert, maar ook dat moet hij niet hebben. Heb ook al een paar druppels in water gedaan en in de fles gegeven maar bi jde eerste druppel komt alles er weer uit.

consultatie bureau is nu aan het nadenken hoe en wat, maar ik maak me ondertussen erg veel zorgen. heb bij de apotheek gevraagd of ze geen oplossing hebben, zonder anijssmaak. maar dat hebben ze niet.

mijn kind is niet erg donker maar wel licht getint.

weet iemand een oplossing?:(

2. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
  3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Waarom neem je niet die op olie basis dan? Die smaakt hetzelfde als de vitamine K. Alleen naar olie en zonder anijs.....

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik dacht dat je pas vitamine D moest geven zodra je kindje gewone melk gaat drinken. Dus met borstvoeding of flesvoeding is dat nog niet nodig.

5. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    vitamine D is wel zeker nodig als je bv geeft! 10 druppels per dag zelfs. Dit tot de leeftijd van 4 jaar. Als je probeert het met een plastic lepeltje voor de voeding te geven?

6. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    @Stillewens kijk eens op de pagina waar ik de link van gaf..

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    DA heeft ook vitamine D van eigen merk. Wellicht is dat wat.

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb nooit vitamine D gegeven. Gewoon genoeg zonlicht/licht zou ik zeggen. Heb dat nooit zo gesnapt... Ik ben ook van mening dat alles wat je kleintje nodig heeft in borstvoeding zit. Ik zou me persoonlijk dus niet zo druk maken, maar als jij je er fijner/zekerder bij voelt het wel te geven dan zou je inderdaad op zoek kunnen gaan naar een andere variant die je kleintje wel slikt...
    Succes:)

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben ook nooit vitamine D gegeven alleen vitamine K, we komen genoeg buiten en ook ik ben van mening dat er in BV is genoeg vitamine zit :)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als de kleine er dus niet tegen kan zou ik het gewoon niet geven! Zoals al gezegt alle vitaminen die je kindje nodig heeft zitten in de borstvoedint, tenzij je als moeder niet goed en gevarieerd eet.

Wat je wel kan doen is zelf wat extra Vit D nemen, zo komt het ook een ietsiepietsie meer in je borstvoeding terecht. Voor volwassenen heb je vit d tabletjes, uit het 50+ assortiment, maar dat doet er niet toe. Misschien geeft je dat een beter gevoel?

11. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik BV gaf slikte ik er voedingssumplementen voor de jonge moeder bij.. dan weet je zeker dat je kindje genoeg binnen krijgt via de borstvoeding!

12. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    In Gravitamon (en waarschijnlijk in alle zwangerschap/borstvoeding-multivitaminepillen) zit ook extra vit. D.

13. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    dank jullie wel voor alle reacties,

het is de anijs smaak die zorgt dat hij het niet lust. Ben zojuist bij cb geweest, gezien het goed gaat met de kleine en alles goed verloopt is het niet zo een ramp.

Ik eet heel gevarieerd.daarnaast slik ik al vanaf zwangerschap extra vit. dus het zit goed.

14. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    lekker met je kindje naar buiten! Zonlicht zorgt voor aanmaak vit D.

Deel Deze Pagina