Heeft iemand de gouden tip? Ik krijg geen toeschietreflex tijdens het kolven. Masseren en warmte heb ik al geprobeerd. Heel frustrerend want ik heb ondertussen al vanalles af moeten zeggen of mijn man alleen moeten sturen...
Ik heb trouwens de handkolf van Medela. Met een dubbelzijdige elektrische en gewoon met de hand heb ik ook al geprobeerd.
Moeilijk, Ikzelf heb een toeschietreflex waar je soms ook simpel van wordt, want het is hier ooit een kliederzooitje. Maar in het begin met het kolven was het ook wat moeilijker. Ik ging toen op de slaapkamer bij mijn zoontje zitten en kijken hoe hij lag te slapen, dat hielp... Maar wat bij mij echt helpt is gewoon lekker bankhangen en tv kijken als ik TIJD heb, als ik mijzelf moet haaste is het waardeloos. Nu inmiddels kan ik overal kolven, In de auto enz.... Volgens mij is het ook wat oefenen en vooral relaxed zijn. Maar iedereen is anders en ik heb ook ooit gehoord van vrouwen die een neusspray gebruiken met een hormoon om het toeschietreflex op te wekken.
Hier ook van de een op andere dag geen toeschietreflex meer... Eerst bij het kolfen en later ook bij het voeden. Sindsdien gebruik ik oxytoccine neusspray en dat werkt erg goed. Ik doe het in combinatie met borstvoedingsthee. Wat ook nog wel eens wil helpen is een handje studentenhaver en vooral veel ananas en mango eten. Succes, hopelijk heb je er iets aan!
Ik kreeg pas na een tijdje problemen met mijn toeschietreflex bij het kolven en gebruik sindsdien ook neusspray waarmee het heel goed gaat, ben ook erg snel klaar met kolven hierdoor.
Joehoe kreeg een mini toeschietreflex haha. 30cc uit 1 borst, niet veel maar in ieder geval iets om met de fles te kunnen oefenen