Wat is jullie voedingsschema van een kindje 6maand. Was vandaag op cb en die zei dat ze straks over paar maand nog op 3 voedingen per dag moet zitten. (Geef volledig bv). Maar het is bij ons nu. Ze krijgt fruit, broodkorst en avondeten. Maar alles gaat samen met bv zit dus nog wel op 6a7 voedingen per dag. Soms maar 10 min of korten en soms wel lang.
Ene oor in.. andere oor weer uit.. Sowieso is het raar dat ze over 3 voedingen spreekt. Een gezond eetpatroon voor een volwassenen is ook 6 voedingsmomenten per dag, namelijk 3 maaltijden en (2 of) 3 tussendoortjes. En dan zou een baby maar 3 voedingen mogen krijgen Voor nu lijkt het me prima wat je doet. Fruit, broodkorst en avondeten is al heel wat op deze leeftijd. Hier pas met 6 maanden begonnen, dus de eerste maand vooral groente en later fruit aan het opbouwen geweest. Vanaf de 9 maanden ook brood/pap bij het ontbijt. En toen ook langzaam een tussendoortje om 15.00 geïntroduceerd. Maar dat was dus pas met 9 maanden. Het is het eerste jaar niet voor niets BIJvoeding. Melk blijft superbelangrijk en of je dat nou in 6/7 of 3 voedingen geeft, dat ligt er helemaal aan wat voor jullie het fijnste werkt!
Wij zijn ook met 6 maand begonnen iets eerder maar dat komt omdat ze graag wat wil en steeds haar mond ook open doet. Het zijn wel steeds kleine beetjes
Wat al gezegd wordt..... Het is een KV advies. Totaal niet passend bij BV op verzoek. Van BV kan je een kindje niet te veel geven. Op borstvoeding.com kan je veel tips vinden, ook over opbouw van bijvoeding, een voedselintroductie schema. Zou het advies van de CV dus mooi vergeten en je eigen plan trekken! Hier zat mijn zoon met 1 jaar pas op 3 melkvoedingen (BV). Tot 9 maand zeker 5 voedingen, daarna 4 . Dit was een redelijk vast schema geworden, ook al voedde ik op verzoek.
Drie borstvoedingen per dag met een maand of 9 lijkt me toch heel normaal... ochtend: ontbijt: borstvoeding met een broodje of pap van bv tussendoor: fruit + water middag: broodje met borstvoeding (als drinken) of thee tussendoor: een crackertje ofzo met water, diksap of bv (maar dat kan je dan geen voeding noemen) avond: warme maaltijd en toe borstvoeding Bij elkaar is dat toch drie borstvoedingen.. of ben ik nou raar... Okay, dan zou de nacht er bij sommigen misschien nog bij komen. Dit is in ieder geval waar wij nu heen gaan (maar ja, zoon zit ook maar op 4 borstvoedingen per dag, geen bijvoeding nog)
Zolang jouw kindje met 9 maanden de smaak van de vaste hap te pakken heeft, is het onbelangrijk op hoeveel voedingen je dan zit. Sommige kindjes drinken op deze leeftijd wat minder,sommige wat meer. Sommige kort,sommige lang. Maakt niet uit, met 9 maanden is eigenlijk alles oke. Hier zaten we op 5 voedingen. 06.30/09.30/14.00/16.30/20.00 Dit ging zo tot hij zijn 1e verjaardag vierde. Toen ging er 1 slok vanaf. Meneer at alles wat los en vast zat. S'ochtends pap of een boterham, tussendoor fruit,s'avonds gewoon warme hap. De bv en de vaste hap komt gewoon naast elkaar te staan. Het is een kv-advies om meerdere redenen.Maar vooral omdat er bij kv een grote fles opgedronken wordt. (2a3 x per dag) Het cb maakt met dit gegeven een vertaalslag naar de borstvoeding. Dat getuigt nogal van onwetendheid want je kan die 2 helemaal niet met elkaar vergelijken... Naar alle waarschijnlijkheid drinkt jouw zoon niet 8x 210cc borstvoeding. Maar neemt hij vaker een klein beetje.Ook om de dorst te lessen. Precies wat jij zelf al aan geeft. 3 x per dag..tis nou niet heel veel voor je productie.... Teleurstellend die onwetendheid. Maar niet verassend.