geen toeschietreflex meer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chantal79, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hey mama's

Het lijkt wel of ik sinds vandaag geen toeschietreflex meer bij mijn rechter borst.. Zelf voel ik de toeschietreflex niet, maar ik zie aan het drinken van Nick, want dan gaat hij in een ander ritme drinken. Nu maak ik me daar natuurlijk best een beetje druk om en nu leek het of het drinken aan mijn linker borst ook niet meer zo goed ging. Hij dronk maar kort achter elkaar, liet steeds los en hij was onrustig. Heb ik nu te weinig voeding voor hem.. Getver, het maakt me best nerveus, wat voor de toeschietreflex natuurlijk weer negatief werkt. Wie heeft er tips, wat denken jullie ervan?

Groetjes

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nou, ik weet dat je niet altijd je toeschietreflex voelt.... zelf voelde ik het pas na een week of 5. Maar omdat je het ook aan zijn drinken ziet....

Als je je er onzeker over voelt, dan kan dat inderdaad een negatieve invloed hebben op je toeschietreflex. Ik heb zelf baat bij Syntocinon (gebruik ik af en toe bij het kolven als ik een stressdag heb op werk en het kolven lukt dan minder goed). Gewoon even de huisartsenpost bellen en bestellen. Veel artsen kennen het niet, maar het is volkomen veilig en speciaal voor dit doeleinde.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na een tijdje gaat alles meer 'vanzelf' en voel je de toeschietreflex ook minder.
    Je zit nu wel tegen de tijd aan dat je regeldagen kunt verwachten, dus als het echt te weinig zou zijn dan laat Nick je dat zonder twijfel weten.

Let de komende tijd weer eens heel goed op het aanleggen. Als je de indruk hebt dat het niet zo lekker zit met de toeschietreflex, pas dan tijdens het voeden borstcompressie toe. Op de site van Dr. Jack Newman een Canadese kinderarts kun je daar filmpjes over bekijken (even via google: jack newman compression en je kunt het zien).

Enige dat eventueel invloed zou kunnen hebben is een anticonceptiepil.

4. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Ik heb me ongerust gemaakt om niks... Vannacht ging alles weer goed. Pff, druk gemaakt om niks.
    Bedankt voor je antwoord appeltje. Dat over syncontin zal ik in mijn achterhoofd houden, want ik heb gister ook geprobeerd te kolven voor het eerst, maar dat ging nog niet best; geen toeschietreflex en slechts een 10cc melk. Dat betreft dus nog wat oefening..

Deel Deze Pagina