Te gulzig drinken of reflux?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door JJ1991, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter is inmiddels bijna drie weken oud. Ze krijgt volledig bv. De eerste week gaf dit weinig problemen; af en toe kwam er wat melk naar boven maar dit slikte ze weer in. Hier leek ze geen last van te hebben, want ze viel direct na de voeding in slaap tot aan de volgende voeding.

Nu sinds een paar dagen loopt het helemaal niet goed et de voedingen. Ze dronk altijd al gulzig net na het aanhappen, maar nu lijkt ze er last van te krijgen. Zo piept en hijgt ze veel tijdens en na de voeding. #;daarnaast geeft ze veel melk terug, soms nog wel twee uur na de voeding, terwijl we haar dan een half uur recht op hebben gehouden. Soms stroomt de melk eruit en soms zijn het echt stralen zeg maar. Bovendien krijst ze hysterisch na de voedingen en overstrekt ze zich. ook verslikt ze zich vaak en heeft ze bijna altijd last van de hik.

Ik heb al verschillende voedingshoudingen geprobeerd, zowel liggend als zittend. Ook achterover liggend met haar buik op de mijne, zodat ze tegen de zwaartekracht in moet drinken, overigens maakt ze dan weinig slikbewegingen en houdt ze honger. Ik heb Polak geprobeerd om haar van de borst af te halen als ze te gulzig wordt en haar dan een paar minuten de pink te geven. Overigens gaat ze daarna gewoon stug verder

Momenteel komt ze voor zes voedingen per dag. Ze heeft na iedere voeding een plas en poepluier. Dus ook zes per dag beide.

Ik weet niet of ze nu te gulzig drinkt of dat het wellicht reflux is en wat ik eventueel nog zou kunnen proberen.

Sorry voor spelfouten, zit op mijn telefoon.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wanneer af laten lopen bij toeschieten niet werkt kun je achterover
    geleund voeden proberen. Hoe doet ze het met liggend voeden?

Hoe is bevalling gegaan? Soms zit een kindje nog niet lekker in haar vel en kan bezoekje aan kinder fysio of osteopaat uitkomst bieden.

Ten slotte: allergie in familie bekend? Mogelijk last van allergie of overgevoeligheid. Overleg met je arts of cb wanneer je dit wil testen.

Succes
    Heidi

3. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Met liggend voeden spuugde ze minder, maar bleef ze honger houden, alsof ze er te weinig uitkreeg.

De bevalling is goed verlopen. Persen heeft 18 min geduurd en geen kunstverlossing. Hechtingen waren ook minimaal.

Er zitten wel wat allergieen in de familie aan mijn vriend zijn kant, maar dat is eigenlijk alleen voor pollen. Lijkt me dat dat hier niet van invloed op is?

4. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Met liggend voeden spuugde ze minder, maar bleef ze honger houden, alsof ze er te weinig uitkreeg.

De bevalling is goed verlopen. Persen heeft 18 min geduurd en geen kunstverlossing. Hechtingen waren ook minimaal.

Er zitten wel wat allergieen in de familie aan mijn vriend zijn kant, maar dat is eigenlijk alleen voor pollen. Lijkt me dat dat hier niet van invloed op is?

Deel Deze Pagina