te veel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door GuuNie, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GuuNie

GuuNie Niet meer actief

Goeiemorgen!

Mijn dochtertje is nu bijna 3 weekjes en ik geef volledig bv
    Ik ben erg blij dat dat lukt want bij mn oudste had ik geen productie
    Nu produceer ik zowat voor 6..
    Ik lek de hele dag.. word snachts wakker dat mn nachthemd en bed kletsnat zijn..
    En ik begin erg last van stuwing te krijgen..
    Is er een manier om het wat te laten minderen?
    Op advies van lact.kun. in ziekenhuis voed ik met 1 borst per keer.
    Ze drinkt en groeit goed maar krijgt echt geen borst leeg per voeding..

Ik dacht ik vraag het eerst hier..

Alvast bedankt!
    Gr Guunie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

kolf in de ochtend 1 x helemaal leeg. en dan ook echt LEEG! Liefst voor je je kindje voor de eerste keer voedt. Van daaruit ga je opnieuw regelen. Laat je kindje rustig drinken. Schiet het hard toe of zijn je borsten bij het voeden gespannen, dan ALLEEN de spanning wegkolven: de tepelhof mag soepel zijn, zodat het aanhappen goed gaat.
    JE kunt evt. ondersteunen met wat saliethee, dit remt de productie iets. Start met 1 a 2 kopjes verdeeld over de dag en kijk het een paar dagen aan.
    IN de nacht kun je het beste geen beha dragen. Dat klinkt alsof het een hele kliederboel wordt (en dat wordt het ook) maar je lichaam blijft melk geven wanneer je een nat, warm zoogcompres tegen je tepels hebt. Door de beweging en druk van beweging ontstaat er een soort kolvende werking. Uitdoen dus en badhandoeken in bed. Na een week zul je resultaat gaan zien.
    Het leegkolven voor de dag start doe je bij voorkeur 1 keer, evt. kun je dit een keer herhalen. Niet standaard dus!

Veel succes!

Deel Deze Pagina