Ik heb van de week voor mn kleine mannetje broccoli gekocht. En moet dat dus klaar maken, maar hoe kan ik dat het beste bewaren? Kan het na het koken gewoon in de koelkast? En hoe maak ik het weer klaar voor de volgende dag? Moet ik dan eerst de broccoli samen met de aardappels pureren en dat dan in de koelkast bewaren? Of beide apart? Overigens eet hij alleen broccoli want ik hou er zelf niet van, maar vind wel dat hij de groentes moet proberen, anders word hij hetzelfde als zn mama en dat kan natuurlijk niet. Hij eet ook nog wel andere soorten groentes hoor. Maar nu ben ik toch wel benieuwd hoe jullie dat klaar maken, of koken jullie steeds maar voor 1 portie? Want mij overigens zonde lijkt. Graag jullie reacties.
Broccoli koken en pureren evt. met wat melk smeuig maken. Af laten koelen en in kleine porities (ijsblokjesbakje bijv.) invriezen.
Ik heb gisteren nog broccoli gemaakt: gewoon alles koken en pureren (net niet helemaal afgieten, dan wordt het niet te droog als puree) en dan in bakjes verdelen al naar gelang hoeveel je kindje eet. Wat ik voorheen deed is een portie voor 2 dagen in een bakje, dan gaf ik de helft op de dag zelf, dan bewaren in de koelkast en de andere helft de dag erop. En de rest in de diepvries. Maar goed, Irem eet nu zoveel dat ze 1 broccolistronk in 2 dagen opeet
Maar als jullie het bewaard hebben en dus de volgende dag weer eten, hoe maak je het dan weer klaar? Gewoon in de magnetron? En hoelang is dat dan? En als je het invriest dan gewoon eerst laten ontdooien en dan in de magnetron? Sorry voor de vele vragen hoor.
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je de gekookte/ gebakken aardappel eigenlijk niet moet bewaren voor de volgende dag. Voor een volwassene maakt dat niet uit, maar sommige mensen krijgen dan heel veel last van hun maag (door die zetmeel of zo), en voor de kinderen kan het te zwaar zijn. Echte reden weet ik eigenlijk niet, Zogelukkig jij misschien wel?
Ik maak altijd voor 2 weken aan bakjes klaar ik kook de brocolli en de aardappelen, pureer het door elkaar, eventueel met beetje gehakt erdoor, en dan verdeel ik het over bakjes en gaat het de vriezer in! met fruit net zo! en ik haal de avond voor gebruik een bakje uit de vriezer en laat dit in de koelkast ontdooien
hier sla ik altijd groot in en sta dan 2 dagen lang de keukenprinses uit te hangen eerst alles koken,of fruit alles schillen dan pureren en dan in bakjes hup de vriezer in (zorg wel dat je voldoende bakjes hebt want ik had vorige keer teveel eten en te weinig bakjes ) de avond ervoor haal ik het uit de vriezer en doe het in de koelkast om te ontdooien, vervolgens de dag zelf in de magnetron opwarmen meestal is het hier gewoon puur groente en soms met aardappel maar dan gaat het gewoon samen in 1 bakje, nooit geen problemen mee gehad succes!!!!!!
Ik maakte ook altijd in voor een paar dagen voeding klaar. Pureren, het bakje in en dan laten afkoelen en vervolgens in de vriezer. 1 bakje liet ik dan altijd voor de dag erna in de koeling staan. En daarna haalde ik elke avond een bakje voor de volgende dag eruit. Opwarmen zo'n 50 seconden op 600 watt. Sinds Sven zo'n 8 maand is eet hij helemaal met de pot mee. Dus nu eet hij elke avond iets anders. Muv vlees/vis. Dit eet hij nog niet elke dag (ik denk zo'n 3 keer per week). En natuurlijk koolsoorten en sterke kruiden laat ik voor hem achterwege. Ook koken wij helemaal zoutloos.
Je kan de broccoli koken, iets af laten koelen en gewoon in stronkjes aan de kleine geven. Of koken, in z´n geheel bewaren in de koelkast en de volgende dag nog even in heet water opwarmen en dan verder verwerken.
Ik maak iedere week een voorraadje verse groente/aardappelhap klaar voor ons kleine manneke. Aardappels koken Verschillende soorten verse groente koken Vervolgens mix ik de aardappel en de groente met de staafmixer (bijv: aardappel en wortel, of aardappel en broccoli, aardappel en doperwt, aard en bloemkool etc) Bij wat 'drogere' groentesoorten het water niet helemaal afgieten om het smeuig te houden, of gewoon een beetje margarine erdoor (theelepel). Dan in kleine porties verdelen en diepvriesbakjes doen (goekope bakjes gekocht gewoon bij de Wibra). Ik verdeel het in porties van ongeveer 200gram / ongeveer zoveel als in een groot potje groentehap. En die bakjes gaan warm in de vriezer! Iedere dag een verse maaltijd. 1,5 minuut in de magnetron en klaar!