Nee hoor, ik noem je geen van dat alles. Ik heb alleen inmiddels geleerd, mede door de nodige schrijnende verhalen van ZP-ers overigens, dat het niet allemaal zo zwart-wit is als het lijkt.
de enige die hier dom en asociaal reageert ben jij, ten eerste KIES je niet voor kinderen, die NEEM je ook niet, als het je gegunt is mag je ze krijgen, daar ga je dus al de mist in, ten tweede weet jij dus totaal niet hoe de situatie hier in elkaar zit behalve dat ik toeslagen krijg en dat ik die nodig heb maar daar heb ik toch gewoon recht op dus ik zie het probleem niet. daarnaast heb ik jou ook een vraag gesteld wat jij zou doen als jou kerel komt te vervallen of ben je bang om daaraan te denken zoals iemand anders al zei word tijd dat je onder je steentje vandaan komt, de realiteit is niet altijd zo zwart wit
dat is het eerst zinnige zinnetje van dit topic waar je ook nog eens gelijk in heb, wij komen er niet uit
We dwalen wat af, je kiest natuurlijk wèl voor een kind....tenminste het "risico" om zwanger te raken. Als je echt voor 100% zeker geen kind wilt, moet je geen sex hebben, heel simpel. En als mijn kerel zou komen te vervallen, zou ik gelukkig mijzelf en mijn kinderen prima weten te onderhouden. Maar we hebben ook bewust voor "maar" twee kinderen gekozen, omdat we zeker willen zijn dat het betaalbaar blijft. Ze worden alleen maar duurder naarmate ze ouder worden, hun studies moeten ook betaald worden.
wel typisch dat je zegt we dwalen af maar daarom hebben wij voor 2 kids gekozen dus als je nu zwanger zou raken van een tweeling of drieling zelfs zou je abortus plegen want stel je voor toch, en als alleenstaande moeder denk ik dat je ook wel anders piept maar goed zoals ik zei we dwalen af, ik ben zielsgelukkig mét mijn kindjes en zelfs alleen redde ik het prima met mijn 5 toppertjes daar kan geen geld tegen op
Wij zouden ook graag een derde willen, maar kiezen hier bewust niet voor. Omdat wij dit niet kunnen betalen. Dus in dit geval kies jij voor een zesde kindje, wat jou volledig recht is, maar ik snap dat oprecht niet. Zeker gezien de situatie die jij omschrijft.
weet je wat ik niet snap dat jij door blijft zeiken omdat jij iets niet begrijpt, wat voor situatie omschrijf ik dan, volgens mij dat ik het prima red met de kids toch dus niet door blijven zeiken over mijn kindje die ontzettend gewenst is en al NEEM ik er nog 10 is toch niet jou probleem, kom ik bij om geld of boodschappen of trek ik een uitkering nee dus, oo en als de kleine er is krijg ik trouwens nog meer toeslag van en ook meer kinderbijslag want dat is dus de reden om wel of niet voor een kindje te gaan op basis van de toeslagen toch volgens jou dan, maar als ik jou was zou ik zeker niet voor een derde gaan 2 kids met een kortzichtige moeder is meer dan genoeg
Wij kiezen er dus bewust voor om niet meer kinderen te krijgen. Er zijn ook manieren voor zowel de vrouw als man om dat te verhinderen hoor, dan hoef je ook niet over zaken als abortus e.d. na te denken. En nogmaals, ik ben financieel totaal niet afhankelijk van mijn man dus mocht hij wegvallen redden we het nóg prima, ook zonder toeslagen.
ja klopt zoiets heet werken, prioriteiten stellen, kijken naar wat belangrijk is, berekeningen maken en uitkomen met wat je heb en niet je handje ophouden voor een kerel
ik wilde het niet verhinderen ben zelfs geplant zwanger van nummer 6 en sterker nog als het aan ons ligt komt er nog een nummer 7 ook waarom, omdat het kan
Als jullie het gewoon kunnen betalen omdat je man goed verdiend,waarom niet?? Zie er ook geen probleem in.
ik dus ook niet maar ja omdat je dan de toeslag nodig heb is het dan opeens wel een schande geloof ik maar goed dat zowel mijn nieuwe man als ik zich daarbij neerleggen
Wauw wat een opmerking! Wij hebben het niet hoognodig inderdaad maar Tuurlijk is het fijn dat het er is! en nee ik kijk echt niet op me rekening om te kijken of het gestort is want zoals ik al zei, dat merk ik vanzelf wel! En dat we er zoals hoe jij het zegt zo 'warmpjes' bij zitten komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er word hier heel hard voor gewerkt.. Zo is mijn man bijvoorbeeld maar 2 dagen per maand vrij zodat hij uiteindelijk kan bereiken wat hij wilt!
Hmm ik lees dus wel dat jullie veel toeslagen krijgen omdat jullie zoveel kinderen hebben. sorry maar dan vind ik het toch een ander verhaal. Ik zit in de WAO,man werkt,omdat ik in de WAO zit vind ik het niet netjes tegenover de rest van de werkende mensen om 6 kinderen te krijgen. Nu gaat dat bij ons ook niet maaar ik wil niet dat andere mensen moeten opdraaien voor onze kinderen. Dat moeten ze toch al met 2 kinderen maar meer wil ik ook niet. En wie weet kan ik trouwens ooit nog aan het werk