Geen Topic over de toeslagen????

Discussion in 'De lounge' started by woez, Dec 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Precies. 6 kinderen, kinderbijslag vangen, leven van de toeslagen en dan redden wij het wel. Zo werkt het niet.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Het punt is juist dat ze blijkbaar niet echt "goed" verdienen, want anders waren ze niet zoals ze zelf zegt afhankelijk van toeslagen. ;) Maakt verder helemaal niet uit, maar je plaatst jezelf zo wel in een hele kwetsbare positie. De regering zal de komende jaren alleen maar minder geld gaan uitdelen, IK zou dan in haar situatie echt slapeloze nachten hebben hoe ik mijn 6,7 (!!!) kinderen een onbezorgde jeugd en goede toekomst zou moeten geven. :$

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik hou mijn handje niet op. Ik ben een zelfstandige slimme vrouw die zorgt voor haar eigen inkomsten.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Respect voor jou! :)

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    haha nee hoor krijg absoluut niet meer toeslagen omdat ik meer kinderen heb, ik bedoelde als voorbeeld te stellen dat het dus niet kindgebonden is (was dus sarcastisch bedoelt) hoeveel toeslag je krijgt, uiteraard krijg je voor elk kind kinderbijslag of je er nu 1 of 6 heb, toeslagen worden gewoon berekend aan de hand van je inkomen en niet aan de hand hoeveel kinderen je heb we leven niet in belgie ;)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Daar komt ze, helaas voor haar kroost, nog wel een keer achter. :)

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ;) echt ben een beetje klaar met dit topic jullie weten het allemaal beter maar goed als jullie het net aan redden vraag ik me af waarom jullie voor kinderen hebben gekozen, waarom dan niet kinderloos gebleven dan had je helemaal nergens zorgen om hoeven maken, ik denk namelijk dat mijn kinderen net zoveel krijgen als jou kinderen en dat heeft niets maar dan ook niets met die toeslagen te maken want die zijn net zo hoog als elk ander huishouden, en ik zou het op prijs stellen als je mijn kinderen geen kroost wil noemen ik vind dat een beetje een asociale benaming voor mijn dierbare kindjes noem je eigen kinderne maar zo

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ach kom geloof je dat nu zelf? weet je hoeveel huisuitzettingen erzijn omdat mensen hun inkomen kwijt zijn geraakt.

die niet eens boodschappen kunnen doen kleding niet kunnen kopen etc.

en dan roep jij dat het ligt aan je leven indelen?
    nee dat ligt hier een een land dat alles over heeft voor de top inkomen en jan modaal die zich kapot werkt dubbel en dwars overal voor moet betalen..

hoe noem jij mensen die naar de wel bekende banken moeten voor voedsel en kleding? denk je dat die door met plezier komen? nee die willen ook wel lekker werken en hun inkomentje hebben. maar hier wil een baas een van 18 jaar ben 30 jaar ervaring omdat die goedkoper zijn anders mikken ze er wel een stel oostblokkers tegen aan.

en voor dat ik zo een shitload over me heen krijg. NEE wij krijgen geen toeslagen. wij leven van mijn vriends loon omdat dat hoog zat is om van te leven en luxe ook en JA wij kunnen makkelijk een derde kindje laten komen ondanks dat we 1 inkomen hebben. Ja ik werk wel vanuit huis maar dat is voor de spaar. maar ik kan maar al te goed beseffen hoe het is voor mensen die het minder hebben! een beetje inlevingsvermogen zou je sieren.

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Maar dit komt doordat jij je eigen situatie hebt omschreven. Jullie redden het maar net en jij bent blij als het de 20ste van de maand is en je je toeslagen binnen hebt. Dan zijn er dames die hier zich afvragen waarom je er dan voor kiest om voor de zesde keer een kindje te krijgen, omdat dit nu eenmaal duur is, en dan wordt je boos? Ik neem aan dat je met 6 kinderen niet werkt?

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

oh sorry,ik weet er echt allemaal niets van hoe het hier werkt! Ik heb alleen zoiets als je voor elk kind kinderbijslag krijgt,dat misschien ingehouden word van iemand die gewoon werkt maar wat ik begrijp werken jij en je nieuwe man allebei? Ik ben zelf alleen zo een doos die zich schuld en een loser voelt omdat ze niet kan werken en ik sta min of meer buiten de maatschappij. Ik wil dat gevoel bij mij niet erger maken door nog meer geld te vangen dus 2 kinderen mochten die er komen is voor ons genoeg. Tenzij ik zelf aan het werk kan.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik weet wel zeker van niet. ;) En "kroost" is verder een heel normaal woord hoor, chill. Je opmerking over kinderloos zijn gebleven slaat zodanig als een l*l op een drumstel dat ik daar niet eens op inga. Maar ik wens je kindjes uiteraard een mooie zorgeloze jeugd en geweldige toekomst, we verschillen echter fundamenteel van mening over de (financiële) verantwoordelijkheid die veel kinderen krijgen met zich meebrengt.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

@MHMW: De armoede in nederland word met de dag groter, ja er is een voedselbank maar besef jij wel dat die momenteel een stop hebben en dus geen mensen meer aannemen die er gebruik van kunnen maken ? Waar moeten die dan heen ? Gewoon denken '' goh ik heb een dak boven me hoofd dus moet niet zeiken '' ???

Je noemt andere dom maar je bent zelf nou ook niet echt snugger.

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    je moet je absoluut niet schuldig voelen hoor, want een gezin in princiepe kies je daar samen voor dus al ben je thuisblijfmoeder, dat is toch helemaal top, nee ik ontvang geen extra geld omdat ik meer kinderen heb als een modaal gezin, en de "extra" die ik krijg krijgt elke nederlander ongeacht inkomen, maar ik kan me wel inleven in andere want toen mijn partner overleed stond ik ook voor een dilema maar ik heb me erdoorheen gewerkt en keihard ook,

@MHMV ik had ook niet anders verwacht dat je aannames zou maken maar goed ga er maar over nadenken hoe wij het financieel bolwerken :D want omdat ik 6 kinderen heb kan ik natuurlijk onmogelijk werken ;) whatever weet je eigenlijk blijf jij lekker onder die steen liggen:D

14. MHMW

MHMW Niet meer actief

Nee maar zo werkt het dan ook nog eens, je kiest voor een groot gezin, maar kan daardoor niet werken. Je kan onmogelijk opvang regelen en betalen voor alle 6. En tja, als je het dan niet red aan het einde van de maand ;) En dat is mijn punt van deze hele discussie. In sommige gevallen kan je dus écht wel iets doen aan je armoede.

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hmm begrijpend lezen is niet helemaal jou ding geloof ik ;) maar goed ik zal het dan maar gewoon voor je spellen, ik werk zowel thuis als buitenshuis, de schooltijden van de kids, en daarnaast thuis, als de kleine komt werk ik volledig thuis want ja ik kan dat en hoe ik dat kan mag je zelf verder puzzelen daar ben je zo goed in:D dus ik heb geen opvang nodig hoezo jij wel dan dus je laat andere voor jou kinderen zorgen heb je het toch niet zo goed geregeld als je dacht nietwaar, ik voed én mijn kids zelf op én onderhoud ze volledig zelf :D

16. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Om te voorkomen dat het topic nog verder uit de hand loopt wordt hij gesloten.

Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page