Hoeveel voeding baby 5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jerami, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje is nu 5 weken en krijgt op dit moment 6x 135ml voeding. Zjn gewicht is nu 4425gr.
    Het cb gaf aan dat hij naar 5 flessen mag, omdat hij vrij veel krijgt (hij was 1.2kg gegroeid in 5 weken). Maar omdat hij reflux heeft, snapte ze waarom hij die 6e fles nog wilde.
    Hoe ga ik het doen om over te gaan op 5 flessen ipv 6 flessen? Als ik de hoeveelheid verhoog per fles, dan zit hij nog aan dezelfde hoeveelheid. Hij komt netjes elke 4/4½ uur overdag en 's nachts 1x na 5/5½ uur.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Ik begrijp niet goed uit je reactie of de bedoeling is dat je minder voeding mag geven van het CB? Als dat het geval is zou je kunnen kijken of je bij 1 of 2 flesjes overdag in plaats van 4 schepjes 3 schepjes kan geven. Zo wordt de hoeveelheid iets minder. Op zich is 6 keer voeding bij een kindje van 5 weken nog vrij normaal.
    Mocht de hoeveelheid voeding goed zijn en het gaat verder goed, zou ik dit schema nog even aanhouden tot ong 2 maanden en dan kijken of je dan de nachtfles eraf kan krijgen tegelijkertijd met een nieuw schema naar 5 voedingen. Succes!
    groetjes Femke

3. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Het cb gaf aan dat ze liever zien dat hij 5 flessen krijgt ipv 6 flessen. Ze hadden het ook over de nachtvoeding die dan afvalt. Dus ik denk dan idd minder voeding.

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hij drinkt trouwens zijn fles ook weer leeg binnen 15 min. Meestal is hij na 10 min. al klaar.. Hj krijgt al nutriton 2 volle scheppen erbij. He kan ik hem langzamer laten drinken... hij heeft de kleinste speen op zijn fles zitten.

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Het is inderdaad verstandig om het drinktempo tussen de 15-20 minuten te laten liggen. Waarschijnlijk mag je wel wat meer nutriton per flesje bereiden, voor de zekerheid kun je nog even de verpakking nalezen.
    Succes, groetjes Laura

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    het is 1 tot 2 schepjes per 100ml voeding, dus geef hem al het maximale.

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dan houdt het op. Misschien kun je nog een andere speen/fles proberen? De kleinste speen van het ene merk is hoeft niet gelijk te zijn aan de kleinste speen van een ander merk. Dat is vaak even uitproberen.
    Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina