Hallo Dames, Misschien weet iemand van jullie het wel daarom zet ik mijn vraag neer. Ik ben sinds januari in dienst bij een instelling en ik vroeg me af of ik dan ook vakantiegeld krijg bij mijn mei salaris? Zo ja, is het voor alleen de 4 maanden dat ik in dienst ben of is het al voor een heel jaar? Alvast bedankt. Groeten Zonstraal
Ik ben wel geen p&o dame, maar je zult ook je vakantie geld nu krijgen, of dat voor de eerste maanden is of t/m december hangt van je bedrijf af. De meeste hanteren de uitbetaling van juni t/m mei ( of iets in die buurt) en een enkele betaald in mei het vakantie geld over het lopende jaar. Als jou bedrijf van juni t/m mei heeft, dan zul jij je deel van januari t/m nu krijgen.
Ja je krijgt normaal gesproken wel vakantiegeld, maar alleen voor de tijd dat je in dienst bent. 8% over je brutosalaris.
In principe bouw je per maand je vakantiegeld op, soort spaarpotje. En in Mei wordt er uitbetaald wat er tot dan toe gespaard is. Dus in jouw geval is dat van een paar maanden.
P&O dame hier Zoals anderen al zeiden: Ja Je bouwt gewoon vakantiegeld op vanaf het moment dat je in dienst bent. Zal geen dikke vetpot zijn, maar wel wat
Super dames! Wat een snelle reacties allemaal ... Wat fijn dat ik wat krijg haha, had ik niet verwacht dus al is het maar een beetje is wel fijn meegenomen
Dit hoeft niet. Mijn werkgever betaalt in mei 2012 het vantiegeld van januari t/m december 2012. Het is dus een soort voorschot op vantiegeld. Betlaing is dus afhankelijk van werkgever, maar meestal is het van mei tot mei. Dan is het in jouw geval dus januari t/m mei.
Dat verschilt per werkgever/CAO. Bij ons is het bijvoorbeeld in juni. Dan zou je in jouw geval dus van januari t/m juni uitbetaald krijgen. Bij mijn man krijgen ze het echter in mei en dan voor het hele jaar. Dus wat je hebt opgebouwd vanaf januari en voorschot op de maanden juni t/m dcember. Dus als je het zekerr wilt weten....even navragen op je werk!
En er is trouwens nog een optie: Bij mij man betalen ze 2x per jaar vakantiegeld uit. 1x mei (januari t/m mei) 1x december (juni t/m december) Dit doen zo zo vanwege de ele mensen die op wintersport gaan, waaronder de baas zelf....
Bedrijven die het vakantiegeld voor een heel jaar betalen, dus van januari tot en met december, werken ook vaak met een dertiende maand oid. Alles wat je bij eerder vertrek dan teveel aan vakantiegeld hebt gekregen, wordt dan verrekend met de dertiende maand.
Ik las het al bij iemand anders. maar afhankelijk van je CAO zou je het ook in juni kunnen krijgen, een maandje later dus.
Staat het niet op je loonstrookje? Bij mij staat hoeveel vakantie geld ik krijg. Elke maand komt er steeds wat bij. Je krijgt vakantie geld vanaf je eerste werk dag tot mei zeg maar.
Okee, weer wat geleerd. Ik werk al ruim 23 jaar, maar ik was dit echt nog nooit tegengekomen ... ik heb altijd vakantiegeld gespaard en dat wordt dan in mei of juni uitbetaald