Geen traphekje.

Discussion in 'Verzorging' started by ratatosk, Mar 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij heben wel hekjes. Ik moet er niet aan denken dat hij van de trap valt... Als hij aan het spelen is en even niet oplet terwijl ik net ff in de slaapkamer ben... brrrr Dus hier op alle verdiepingen een hekje!

Ik moet alleen nog bedenken wat ik beneden aan de trap ga zetten want daar kan geen hekje omdat de trap een beetje vaag loopt. Nu is hij lekker bezig te leren om de deuren open te doen dus daar moet heel snel wat komen!

xxx

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,903
    19,400
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben beneden geen hekje want daar zit een deur. Op de bovenverdieping hebben we wel traphekjes en op zolder ook één. Onze zoon loopt namelijk gewoon 'los' op de verdiepingen en kan dus makkelijk bij de trap komen.
    Deuren dicht vind ik om te beginnen niet handig. Laat hem maar lekker spelen als ik boven aan het poetsen ben of in de badkamer bezig ben ofzo. En inmiddels krijgt onze zoon de deuren zelf open, dus zelfs als ik wel de deuren dicht zou doen, zou het al geen zin meer hebben.

Kijk, als het voor jou werkt en je weet zeker dat je zoon niet bij de trap komt, is het natuurlijk prima. Maar ergens vraag ik me wel af; het is zo'n kleine moeite. Zou je het jezelf niet een stuk makkelijker maken als je wel zo'n hekje zou hebben? Maar dan betrek ik het meer op mezelf hoor, ik zou gegarandeerd een keer vergeten een deur dicht te doen als ik snel iets wil pakken.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij hebben geen traphekje, en eigenlijk wil ik er ook niet aan.... :) Ik vind het namelijk *schaam schaam* zonde van de gaten in mijn muren.... :) Ik vind ze verder spuuglelijk en altijd in de weg hangen (als ik bij anderen kom).
    Natuurlijk wil ik dat het voor mijn dochter veilig is en moet ik er niet aan denken dat ze van de trap lazert...Daarom heb ik mijn man gevraagd na te denken over een oplossing.
    Dus wel iets van een hek, maar geen gaten in de muur en geen lelijke ondingen in het zicht.

Wij hebben nu een hele simpele plank die we voor het trapgat (vast!)zetten als we met onze dochter boven zijn. Die plank kan ik dus weghalen als hij niet nodig is en neerzetten als we boven zijn. Ideaal!

Onze dochter kan al wel zelfstandig, achteruit (met mij erbij natuurlijk!) de trap af en ze draait zich ook altijd heel braaf al om voordat ze bij de trap komt. Dus dat hebben we haar wel al goed geleerd!
    Maar ik vraag me ook af hoor, of dit met 2 kids nog wel werkt...

4. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier een traphekje boven en benden hebben we een deur, moet er niet aan denken dat 1 van de kinderen naar beneden valt. veiligheid voor alles.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik dicht liever een paar gaten dan dat ik mijn kind van de trap zie vallen met alle gevolgen van dien!! Tycho is nogal druk en soms zo onvoorzichtig en omdat hij nog zo klein is overziet hij geen gevaar...

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik ben ook niet echt bang van de gaten, maar je hebt ook traphekjes die je kunt klemmen geloof ik! Als dat het enige is wat je tegenhoud :).

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    wij hebben de traphekjes gekocht, en die liggen nog in de verpakking, want we weten dat we bijna gaan verhuizen. We gaan ze in het nieuwe huis gelijk ophangen.

Het is nu geen probleem, omdat de gangdeur altijd dicht zit. Maar in het nieuwe huis gaan we het zeker doen. Dan gaat ze lekker boven rondkruipen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

die klemhekjes zijn niet veilig genoeg voor bovenaan een trap, als je er goed tegenvalt kunnen ze zo los schieten.

En ook al kan hij zelf netjes naar beneden, dan zou ik nog een traphekje nemen, juist als hij groter wordt en boven wat rond rent als jullie daar zijn, kan hij zo naar beneden vliegen.

9. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta versteld dat mensen zo eigenwijs zijn om geen hekjes te nemen...

Ik vind het heerlijk, die hekjes, kan nu gerust koken, of op de bank zitten!

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Heb jij altijd de gangdeur openstaan dan? Hier MOET die dicht, kind of geen kind, anders krijg ik de kriebels :p.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben wel traphekjes maar wij hebben dus 2 kids... De hele dag op 1 kind letten lukt echt niet met 2 kids. Soms moet je het je zelf makkelijk maken.
    Als je baby straks ook dreumes is dan wordt het nog lastiger.
    Mijn dochter maakt namelijk de deuren open zodat mijn jongste bij de trap kan...

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Natuurlijk heb ik traphekjes, zou wat wezen dat ik de hele dag achter 1 kind aanren, er zijn er hier teveel die aandacht willen hoor. Maar mijn zoontje liep met 2 jaar zelfstandig op de trap aan de leuning. Ik denk dat je alleen voor geen traphekjes kiest als je genoeg tijd hebt om de hele dag naar je kind te kijken.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Haha boefjes :p.

Daar kan ik me iets bij indenken ja. Lijkt me echt r*t*gezellig met zijn zessen thuis!

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb zelf 4 traphekjes, ik heb 2 kids die razend zijn op trapklimmen, sander zat met 6 mnd al boven....
    daarbij kan nr 2 nu duren open maken.
    maar mijn vriendin heeft 3 kids, nooit traphekje en bij haar kinderen nooit een probleem geweest.
    ligt eraan hoe je er mee omgaat en aan je kids.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Gangdeur is hier ook altijd dicht, maar toch zit er beneden een traphekje.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nee, dat is niet het enige. Zoals ik schreef vind ik ze ook spuuglelijk en ongelofelijk in de weg hangen...

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hier een gesloten gang waar de trap zit. Dus beneden heb ik er geen last van dat mijn dochter de trap op zou willen, het kan niet eens omdat de deur naar de gang altijd dicht zit.

Het zou alleen om boven gaan, maar daar zijn we overdag praktisch nooit.... en als we er zijn, dan ben ik erbij en houd ik haar in de gaten. Dus zo eigenwijs ben ik dan niet ;)

18. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    wij hebben alleen boven, zodat ze op de overloop kan spelen als ik de badkamer doe/was ophand ed.

beneden weiger ik, ze heeft te luisteren en t werkt tot nu toe. heb dr 1x van de 3e tree moeten halen, en goed toegesproken.

19. adi

adi Niet meer actief

Nou, hier 3 babys/dreumes/peuters verder en geen traphekjes hoor. En er is nooit iemand van de trap gevallen.
    We hebben de klinken omhoog gedraaid en hebben best grote deuren. Dus ze kunnen zelf niet de gang op. Voor de rest geldt de gouden regel dat ze niet zelf de trap op mogen (zonder toezicht)

We hebben ze wel geleerd om altijd op de billen naar beneden te gaan. Voor het geval dat.

20. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

Share This Page