38 weken zwanger en enorme vreetbuien

Discussion in 'Gezondheid' started by misha007, Dec 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misha007

misha007 Lid

Dec 18, 2008
    16
    0
    0
    Hallo allemaal :D ,

ik ben op dit moment 38 weken zwanger, voor mijn zwangerschap woog ik 52kg en weeg nu 68kg

maar wat mijn probleem is dat ik sinds de laatste paar weken zulke enorme vreetbuien heb..ik vind het gewoon genant :oops: want ik voel me al zo'n dikke trien.

als ik bijvoorbeeld een lekkere maaltijd heb gegeten dan heb ik na een uur alweer honger :( net alsof ik niks heb gegeten en geen enkel koekje is veilig in huis ! ik vreet zo 10 chocolade repen op in een keer echt waar hoor, ik vind het zo erg ik eet gewoon de hele dag door en ik kan mezelf gewoon niet stoppen.. is dit wel normaal?!
    ligt dit misschien aan de hormonen of moet ik nog meer aankomen omdat ik van nature al slank ben?

Ik hoop dat ik na de bevalling wel weer gauw me figuur terug krijg.. :rolleyes:
    dat wordt dus flink sporten ;)

Wie o wie herkent dit?

2. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Of het normaal is om 10 chocoladerepen naar binnen te werken, kan ik gerust nee op zeggen. Ik wil je niet van streek maken hoor, maar het is gewoonweg ongezond om dat te doen en het heeft geen enkele voordeel dat je er 10 achterover slaat, enkel dat je je honger stilt, wat je ook kunt stillen door gezonde voeding. En daarnaast overbodig veel kilo's aankomt waar je voorzichtig in moet zijn tijdens de zwangerschap omdat je al zoveel aankomt door alles wat er binnen groeit.

Het is ook niet goed voor je gezondheid. Het kan best zo zijn dat je tijdens je zwangerschap ''extra'' honger hebt dan normaal, maar wees er voorzichtig in. 10 chocoladerepen eten doen nie eens 5 mensen bij elkaar bij wijze van. Ik wil je nu niet enkel verwijten, maar er op wijzen dat het gewoon onnodig is om zoveel ongezond te eten. Als je extra eetbehoefte hebt, koop ipv 10 chocoladerepen, iets gezonds wat ook lekker is. Wat voor gezonde dingen vind jij heel lekker? Maak een lijstje en koop voortaan dat ipv al die ongezonde dingen. Natuurlijk mag je een keer chocolade eten, maar zoveel is echt overbodig.

Oh ja, het is ook nog eens een enorme geldverspilling. En geloof me, als je van nature slank bent en wilt aankomen, doe je dat echt niet door zoveel ongezond naar binnen te werken. Eet gewoon goede porties!

3. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Oh ik lees dat je 38 weken bent, gelukkig maar in jouw geval. Maar hopen dat het snel ophoudt na de bevalling. In dat gevoel hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Eet maar lekker goed en maak je sterk voor de bevalling, je zult energie en kracht nodig hebben.

4. Sijke

Sijke Bekend lid

ik herken het wel een beetje, de rem lijkt weg, alsof ik niet voel dat ik iets op heb. Maar ik heb enorm last van het zuur, dus één blokje chocola is al teveel, mmmmm.

Je zou je suiker eens kunnen laten prikken, misschien heb je sterk schommelende suikerwaardes waardoor je wilt snaaien.
    Daartegen helpt in ieder geval om regelmatig (om de 2 uur) iets goeds/gezonds te eten; boterham, yoghurt met muesli, fruit, enz. En je snoepzin wordt er waarschijnlijk ook minder van. Bij mij (en misschien ook bij jou) is het ook zo dat ik nu minder per maaltijd kan eten, niet omdat ik er geen zin in heb, maar gewoon omdat er geen ruimte over is!

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

er is niet al te lang geleden een topic geweest over gezonde snacks...zaten hele lekkere dingen tussen dus misschien kun je daar eens kijken over er iets bij zit wat je lust. Dan kun je dat naar hartelust eten. Je lichaam maakt een extra vetlaagje aan om je klaar te maken voor de bv, dus is vrij normaal maar idd wel opletten wat je eet. 10 chocrepen zijn niet echt goed, misschien een afbakbroodje gezond ofzo?

Share This Page