goed boek/oefeningen voor bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sunnybaby, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Wie weet er een goed boek moet oefeningen of een andere plaats waar ik goed eoefeningen kan vinden ter voorkoming en behandeling van bekkenpijn en bekkeninstabiliteit. Heb geen zin om weer naar de fysio te gaan, maar wil liever thuis alvast wat oefeningen doen in de hoop het te voorkomen of onder controle te houden.

2. pijman

pijman Niet meer actief

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Cecile rost is geweldig! Oefeningen zijn simpel en werken goed.
    Ik zou als ik jou was toch op die site een bekkentherapeut bij je in de buurt zoeken, het helpt mij heel goed! Dan kun je eerst samen de oefeningen doen, en daarna kun je thuis gewoon zelf aan de slag.
    sterkte

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Die boeken werden mij ook aangeraden inderdaad.
    Heb nu bi aan 1 kant en ik moet nu oefenen door te gaan zitten op hoogte en dan voorzichtig mijn beiden knieen om en om omhoog te tillen.
    Ook moet ik liggen en dan mijn benen omhoog trekken.
    Moet wel zeggen dat mijn zere been vrij weinig doet op het moment dus niet echt veel oefeningen omdat dat te zwaar is.

5. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Dat boek heb ik ook, zij raad ook precies dezelfde oefeningen aan als mijn bekkenfysio en het werkt echt super. Wel fijn dat dat boek ook wat meer achtergrond informatie geeft etc.
    Het is wel een redelijk duur boek vond ik, als je ook al naar de fysio gaat (moet dan natuurlijk wel een goede fysio zijn) heb je het boek op zich niet nodig.

Deel Deze Pagina