He dames! Ik zit door een herseninfarct in de ziektewet. Gelukkig geen zichtbare klachten maar ben erg snel vermoeid, geestelijk. Nou kan ik bij een vriend van ons, wat bijverdienen door wat metaal in te pakken. Ik Kom dan op een 0 uren contract. En krijg dus gewoon betaald per uur. Mag alles op eigen tempo doen en als 't genoeg is mag ik stoppen. Maar mag dit? Kan er op internet weinig over vinden en zou zo niet weten wie ik daar voor kan bellen / mailen. Wil natuurlijk niet in de problemen komen. Alvast Bedankt!
Volgens mij mag dit niet. Je zou even contact op kunnen nemen met de UWV, ik denk dat die je hier wel meer over kunnen vertellen.
Het is voor ons eerst belangrijk om wat dingen te weten. Heb je nog een werkgever die je ziektewetuitkering betaald. Ben je afgekeurd, krijg je een andere uitkering???
Dan mag het waarschijnlijk niet. Dit omdat het je herstel voor je werkgever in de weg kan staan. De momenten die je bij een ander werkt zou je ook bij je werkgever kunnen, dus ik neem aan dat ze daar niet mee akkoord gaan. Je zou het na kunnen vragen bij de arbo-arts, die weet precies wat wel of niet mag. Het kan namelijk ook zijn dat je werkgever nu geen geschikt werk voor je heeft en dan kan het zelfs goed zijn voor je herstel om ergens anders rustig weer wat op te bouwen zodat je straks weer sneller aan het werk kunt. Pas trouwens wel goed op, want mocht je nu erbij gaan werken en je werkgever komt daar achter, dan wordt je uitkering direct gestopt en kun je zelfs nog je uitkering terug moeten betalen. Dit geld natuurlijk voor zowel op papier als zwart werk, dus houd daar wel rekening mee voordat je ook maar iets onderneemt. Mocht je toestemming krijgen van je werkgever, dan zou ik ze dat wel even zwart op wit laten zetten zodat je bewijs hebt.
Lijkt me niet mogen Maar ik denk dat ze zullen gaan zeggen: " als je metaal bij iemand kunt inpakken tegen betaling, dus kunt werken, dan kun je bij je huidige werkgever wellicht ook (aangepast) werk verrichten." Want je zit in de ziektewet, omdat je te ziek bent om te werken. Maar metaal inpakken = werken. Dus eigenlijk zeg je dat je wel kunt werken (metaal inpakken), maar niet (meer) bij je huidige werkgever. Dus dan zou je geen recht meer hebben op een ziektewetuitkering.
Je mag gewoon meerdere werkgevers hebben mits dat gewoon geregistreerd staat, dus niet zwart. Ook doorgeven aan het UWV want alles wat je bijverdiend heeft invloed op de hoogte van je uitkering. Je wordt daar nl op gekort.
Mja als je bij je huidige werkgever eerst de administratie deed.. Kan ik me voorstellen dat metaal inpakken minder inspannend is. Echter.. Heb ik ook m'n twijfels bij wat het UWV gaat zeggen... Wellicht zeggen ze dan "nou mevrouw.. Dat is toch ook werken?" En in nl verklaren ze je evt ook deeltijd arbeidsongeschikt. Dus dan kan het wel want dan werk je deels en krijg je de uitkering aanvullend. Als je het puur om het geld doet heeft dat dus weinig zin.
ik zit niet in de ww.. Ben bloemiste dus doe veel ander werk. Maar dan domm we 't niet. Geen zin in problemen Bedankt dames.
Ik zou er als werkgever zijnde ook niet vrolijk van worden. Mijn werknemer is ziek en dus moet ik ook vervanging zoeken en uitbetalen voor haar werk. En dan krijg je te horen dat de zieke werknemer wel ergens anders werkt.
dat mijn werkgever daar niet blij van word Maakt me niets uit. Hij heeft me al 2x geprobeerd te ontslaan in de ziektewet maar goed. Ik ga 't mint doen. Bedankt voor reacties en adviezen
Ik denk niet dat het mag. Vind het ook niet zo netjes tegenover je huidige werkgever. Ben je er aan toe om meer te werken? (alleen maar fijn!) dan zou ik contact opnemen met de arboarts en uwv om weer meer te gaan werken maar echt op therapeutische basis zodat je gewoon naar huis kan als het teveel wordt en taken die je aankan.
Dat is ook niet correct van je werkgever om je te ontslaan in de ziektewet. Ben je bang dat als je je weer beter meld hij je dan alsnog ontslaat? En je dan geen inkomen meer hebt? Dan begrijp ik namelijk wel dat je liever ook nog een baan erbij hebt (al is het denk ik niet toegestaan).
Dan zou ik het zeer zeker niet doen zolang je nog in de zw zit kan hij je gewoon niet ontslaan en zou ik hem daar ook geen "reden" toe geven door ander werk te gaan doen
Ik zou het in jouw geval zeker niet doen. Anders kan je werkgever het op werkweigering gooien en je alsnog ontslaan. Ondanks dat je in de ziektewet zit.
Ja en dan verlies je ook je recht op ww want dan ben je verwijtbaar werkloos. Wel een rotsituatie zeg.