Het beste is 5 tot 6 kleine maaltijden per dag.. Zo is je maag contineu bezig, en heb je ook geen trek in tussen doortjes
Ik eet bijna nooit tussendoortjes. Eet liever een grote deftige maaltijd, dan al die kleine prutsen. Lukt mij perfect. Als ik al es iets tussendoor in mijn mond steek, is dat toch sowieso het verkeerde (snoep, chips, koekjes, ...). Rijstwafels en musli-toestanden spreken mij niet aan om in mijn mond te duwen terwijl ik geen honger heb (als ik snoep, is dat niet uit honger). Fruit of yoghurt eet ik alleen op mijn werk en dan 's middags als dessert na mijn brood.
Dit lees ik ook steeds meer. Vind het best logisch klinken, moet je wel echt flink suikervrij leven. Vivian Reijs heeft een leuke site, zij onderstreept deze manier ook, zie link: https://www.vivonline.nl Ik eet goed suikervrij, met een paar uitzonderingen en ben dit ook gaan proberen. Ik snack anders te veel tussendoor, paar nootjes hier en daar etc. De maaltijden die ik eet, zijn wel een goede portie dan. Dat teer ik echt wel een paar uur op. Ik hoef verder geen kilo's meer kwijt, werkt hier goed. Ben 1,80 en 66 kg, daar blijf ik hangen en zal mijn goede gewicht wel zijn. Ik snoep trouwens wel eens wat ongezonds ook hoor, hoort er ook bij.
Ik probeer te kiezen voor gezonde tussendoortjes. Dus geen koek of chocola, maar fruit of een cracker met light jam als ik zin heb in iets zoets. En ik heb uitgezocht welke koekjes het minst slecht zijn, zodat ik af en toe toch iets kan snoepen, zonder dat het gelijk caloriebommen zijn. Bovendien ben ik zwaar geminderd met sapjes drinken, dat was bij mij ook een grote valkuil. Sap bevat zoveel suiker, echt niet normaal. Kun je nog beter een handvol speculaasjes eten... Inmiddels ben ik in een half jaar tijd 8 kilo afgevallen, mét tussendoortjes.
Volgens mij heeft het eten van tussendoortjes niet zoveel invloed op je gewicht, alswel wat voor type tussendoortjes je eet In principe wordt aangeraden om juist 6 kleinere porties per dag te eten, zodat je verbranding continu op gang blijft. Bovendien heb je minder vlot de neiging om te overeten, als je niet helemaal "uitgehongerd" bent. Ik eet zeker 8 keer per dag, anders red ik het niet. Maar goed, misschien zou je (in het kader van gezond afvallen) eens kunnen kijken naar het type tussendoortjes? Wij maken bijna elke middag een monkey platter klaar met dingen als: zilveruitjes, augurk, wortel, komkommer, kaas, worst, paprika, dadels, banaan, etc. Erg lekker, gezellig en gezond Succes met de 40 dagen!
Ik ben ook bezig met " vasten". Geen chocolade tussendoortjes eten. Ik merkte dat ik meer chocolade ging eten. Dat deed ik om me goed te voelen, soms ben ik onzeker over de opvoeding van Naomi. Tot nu toe lukt het me om geen chocolade te eten
Geen tussendoortjes eten is juist ongezond , elke 2/3 uur wat eten houd je metabolisme hoog alleen kunnen die tussendoortjes gezonder 👍
Als ik geen tussendoortjes eet krijg ik echt van die momenten dat ik niet meer lekker kan functioneren. Zolang je gezonde tussendoortjes neemt is dat prima en alleen maar verstandig. Al die hypes over volledig suikervrij eten gaat mij veel te ver.Ik wil ook nog een beter lekker blijven leven.
Goedemorgen allemaal! Hier zitten de eerste 2 dagen erop en het valt me tot nu toe mee. Het is natuurlijk echt een state of mind en ik heb nou eenmaal een belofte gedaan.. Ik denk dat ieder voor zich wel kan bepalen of hij of zij de tussendoortjes nodig heeft. Ik zelf twijfel daar weleens aan en daarvoor zijn deze 40 dagen een goede test. Overigens vallen de zondagen buiten de 40 dagen tijd en gun ik mezelf dan wel wat lekkers we moeten wel een beetje blijven leven he Iedereen die vast, veel zegen gewenst!
Het gaat hier eigenlijk ook wel goed. Nou moet ik wel zeggen dat het er mij om gaat geen ongezonde dingen te nemen (koek, snoep, chips, ed). Dus tussendoortjes heb ik wel, maar dat is dan fruit of iets van zuivel. En m'n kop koffie met melk en suiker drink ik wel gewoon.