Opleiding BABS

Discussie in 'De lounge' gestart door Meral, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Hallo, ik zit er aan te denken om de opleiding tot trouwambtenaar te doen.
    Iemand hier ervaring mee? Tips, tricks? Is er een beetje werk in te vinden?
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Geen ervaring...maar wat interessant. :)
     
  3. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Ja, het lijkt me wel leuk en ik kan aardig babbelen en kom geloof ik wel goed over op mensen EN ben op zoek naar een passende baan met een beetje vrijheid, dus why not give it a shot! Maar zo te zien/lezen niet veel ervaring hier ...
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn zwager is BABS, maar dat was volgens mij niet echt een opleiding/cursus? Hij moest formulieren opsturen en bij de rechtbank beëdigd worden.
     
  5. Indire

    Indire Actief lid

    28 apr 2018
    295
    468
    63
    Mijn vader is BABS. Hoef je inderdaad geen opleiding voor te volgen al weet ik wel dat sommige succesvolle babsen cursussen geven met tips :)
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik heb een tijd met mijn BABS gesproken omdat het mij ook leuk leek en ze deed het puur omdat ze het zo leuk vond. Want leverde weinig op, kostte wel tijd ivm voorbereiding en die schat kocht zelfs voor elk bruidspaar een cadeautje.

    Als je wil weten wat het schuift:
    De BABS ontvangt een salaris per voltrokken huwelijk of geregistreerd partnerschap gelijk aan

    viermaal het uurloon behorende bij de hoogste periodiek van salarisschaal 8, bijlage IIa van de CARUWO.

    Qua opleiding, is het een cursus van een dagje (maar niet verplicht) en dan dien je verzoek in bij de gemeente en wordt je beidigd bij de rechtbank.

    Maar goed, je bent thuis dus onbetaald bezig met de voorbereidingen en gesprekken met bruidspaar.
     
  7. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wil je ZZP babs worden of in dienst va een bepaalde gemeente? Ik werk in de trouwwereld en zie veel babsen. Ze zijn vooral leuk als ze er een mooi persoonlijk verhaal van maken en het gezelschap goed aanvoelen. De leuksten die ik so far ben tegengekomen zijn Marielle Jongmans (ook bekend van Married at first sight) en Annemarie Bruning (presenteert ook Hart van Nederland volgens mij) en een paar uitschieters van de gemeente.
     

Deel Deze Pagina