Gordelroos vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.924
    9.439
    113
    Gelderland
    Even een vraagje over gordelroos en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Mijn schoonmoeder en schoonzusje passen altijd samen op mijn zoontje. Nu belde mijn schoonmoeder net op dat ze gordelroos heeft dus morgen niet kan oppassen. Nu komt mijn schoonzusje die daar in huis woont morgen bij ons thuis opassen.
    Nu vroeg ik me af of ze het virus nu niet door kan geven aan mij of mijn zoontje want we hebben beiden nog nooit de waterpokken gehad. Gezien we volgende week op vakantie gaan en ik zwanger ben lijkt het mij verstandiger om helemaal niet op te laten passen door beiden maar wellicht is dit overdreven??
    Dus nog even voor de duidelijkheid mijn schoonzusje heeft nu geen gordelroos en heeft wel de waterpokken gehad vroeger.

Groetjes Luna

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou even de ha bellen morgen vroeg met deze vraag. ik heb zelf gordelroos gehad het was zeer pijnlijk.(in mijn gezicht) maar ik kan me niet meer herinneren of het besmettelijk is/was toen. het duurde ook heel lang hij moet helemaal rond. dus de komende weken een andere oppas wellicht?

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.924
    9.439
    113
    Gelderland
    Bedankt alvast voor jullie reactie.

Blub, ik ben inderdaad van plan om morgen even de huisarts te bellen maar ik dacht als iemand me hier antwoord kan geven kan ik eventueel al iets regelen met me werk. We zijn lekker 3 weken vrij van het werk dus even geen oppas nodig maar morgen dus nog wel..daarna is het geen probleem meer.

Denemarkw, thanks voor de link.. Het is dus besmettelijk maar of het ook via via is? Misschien weet iemand anders het hier nog..

5. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hoi Luna,

Mijn zusje had laatst gordelroos.
    Toen we ermee bij de huisarts kwamen zei die dat het enkel overdraagbaar is als de gordelroos open is gekrabt of open blaasjes heeft. Als dat vocht aan je handen zit (waar het waterpokkenvirus in zit), en je dit vocht overdraagt is het waterpokkenvirus overdraagbaar.
    Die kans is zo ontzettend klein dat het virus op die manier bijna nooit wordt overgedragen.
    Mijn zusje had ons dochtertje, van toen 3 maanden, de dagen ervoor (toen we nog niet wisten dat het gordelroos was) ook vast gehad. Vandaar dat wij ook in de stress zaten.

Huisarts adviseerde om de handen goed te wassen. Dan kan degene met gordelroos ook gewoon het kindje vasthouden (al zal je dat nu zelf misschien niet prettig vinden).
    Ik heb toen zelf ook gewoon de gordelroos van mijn zusje ingesmeerd met zalf. Daarna goed de handen gewassen, dan is er niks aan de hand en hoef je je ook niet druk te maken.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Groetjes Ananas

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.924
    9.439
    113
    Gelderland
    Bedankt ananas.. Nu ben ik een beetje gerustgesteld. Ik zal mijn schoonzusje vragen om goed haar handen te wassen en niet te kussen en knuffelen met mij, zoontje en vriend morgen. Bel voor de zekerheid nog even de huisarts morgenochtend maar ik verwacht dat hij hetzelfde zal zeggen als jij. Vind het wel sneu voor oma want nu kan ze haar kleinzoon niet meer zien voor de vakantie. Loop het eventuele risico liever niet nu. Ook omdat het voor mijzelf en de baby in de buik gevaarlijk kan zijn..

Deel Deze Pagina