M'n dochtertje is nu bijna 2 maanden en ze slaapt sinds een week ongeveer van 20u tot 10u (met tussenpozen om te voeden ongeveer elke 3 uur), daar ben ik erg blij om maar overdag slaapt ze dus niet en is ze erg beweeglijk en neuterig/huilerig tenzij ik voortdurend met haar rondwandel. Ik neem ze vaak mee op wandel of als ik boodschappen doe maar eens thuis vraagt ze eigenlijk alle aandacht. In het zitje verveelt ze zich al snel en voor speelgoed heeft ze nog geen aandacht, ik vraag me dan af wat zo'n kleintje dan wel wil? Vind het dan zielig als ze verdrietig is, als ik ze in m'n armen neem is ze enkel rustig als ik door de kamer wandel. Hoe is/was het bij jullie kindje van rond die leeftijd? En waardoor word je kindje wel tevreden?
hier eigenlijk een zeer makkelijk kindje. heb je een mobiel boven het wiegje hangen ofzo?jurre kan daar uren naar kijken en tegen "babbelen"
Ik had met Kim precies hetzelfde. 's Nachts veel slapen, overdag maar weinig en als ze het al deed dan was het maar voor een half uur of drie kwartier. Liggen in de box vond ze niks, alleen de wipper hield ze even vol. Op een gegeven moment ben ik 'rust en regelmaat' gaan toepassen en daardoor werd ze rustig en een blije baby (in plaats van een zeurende). Met drie maanden kreeg ze inentingen en de drie dagen erna sliep ze daardoor erg veel. Sindsdien lijkt het wel alsof ze heeft gedacht 'hé, das eigenlijk best lekker dat slapen' , want nu slaapt ze overdag dus wel goed. Hoe dan ook, het wordt straks beter want ze kunnen met een maand of drie ook meer doen. Dan kunnen ze meer spelen met speeltjes in de box. Dus deze fase is gelukkig maar tijdelijk. Nu zou ik haar geven wat ze wil, lekker veel bij mama zijn.
Kyano vermaakt zich wel in de box met de boxspiraal, wipstoeltje vind hij ook geweldig, en als ie daar op uit gekeken is, ga ik gewoon gezellie tegen hem praten, hij brabbeld altijd wel terug
alyssa heeft ook zo`n periode gehad. ik heb haar toen gewoon vreselijk veel aandacht gegeven. ze had vaak op een vaste tijd haar mega zeur moment en dan ging ik gewoon boodschappen doen. lekker hobbelen in de wagen en dan was ze zo rustig. ook hebben we een mobiel boven de box hangen die ze helemaal geweldig vind. ik heb ook heel veel tegen haar gekletst, de meest grote onzin heb ik haar verteld, maar zij vond het heerlijk. en nog steeds doe ik het op die manier als ze weer zo`n bui heeft. houd even vol, het zijn vaak periodes. liefs doris
bedankt meiden voor jullie reacties. deze namiddag heeft ze dan toch 4 uur lang geslapen, ik stond er versteld van! het helpt inderdaad om tegen haar te kletsen, ze kijkt dan erg verwonderd en lacht af en toe terug, erg lief is ze dan