Ik kom net van de KNO-arts af met Tycho, omdat hij alleen al dit jaar 4 keer oorontsteking heeft gehad en hij t nu weer heeft aan beide oortjes. T is zo zielig, t mannke heeft er veel pijn aan. Nu krijgt hij op 17 juli buisjes in beide oortjes, en mams maakt zich natuurlijk zorgen ookal duurt de hele operatie maar max. 10 minuten. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee, ik zou ze graag willen horen. Liefs Danny
Bij Quinn is het begin januari gedaan en ik heb echt een ander kind. Hij zit veel lekkerder in zijn vel en nog belangrijker, GEEN oorontsteking meer. Ik vond het ook vreselijk maar ben blij dat het gedaan is. Sterkte!
Yep hier ook. Eerst zijn bij mijn zoontje zijn neusamandelen geknipt en trommelvliezen doorgeprikt. Ze wilden niet ook direct al aan de buisjes. Maar dat bleek niet voldoende te zijn. Sinds hij buisjes heeft is hij veel minder vaak verkouden en heeft geen oorontsteking meer gehad. De ingrepen vielen mij beide keren ontzettend mee, al is het natuurlijk nooit leuk om je kindje onder narcose te zien gaan. Sterkte!
Ja hier ook een wereld van verschil, buisjes erin en ze hoord stukken beter en geen oorontstekingen meer ! Suc 6, het is beter voor je kindje.
Wat zijn de symptomen van oorontsteking? Ik vermoed namelijk dat Esmee het ook best vaak heeft. Slaapt dan wat slechter, erg veel oorsmeer en laatst droogde ik haar oor af en toen zat er bloed aan de handdoek. Dit kwam van het krabben in het oor, wat ze zelf doet. Ze peutert er zeg maar veel in... Maar hoe constateren jullie oorontsteking? Want de dokter doet hier toch niets aan? Moet toch vanzelf weer over gaan?
Belle krijgt 25-8 buisjes in haar oor omdat zij vocht achter haar trommelvliezen heeft. horen jullie kinderen wel goed? Belle niet zakt steeds voor de gehoortesten.
Kinderen met oorontsteking vinden liggen vaak niet lekker. Daarnaast koorts, veel aan de oren trekken dat soort symptomen. Quinn had er vooral 'snachts erg last van. Veel huilen en er onrustig. Quinn heeft zijn eerste ontsteking gehad eind oktober begin november'07 en in januari '08 dus al buisjes. Hij heeft 3 x een flinke antibioticakuur gehad, die bij hem niets deden helaas. Waarom zouden ze niets aan een oorontsteking doen?
Ik heb een keer in het weekend de hapost gebeld omdat Esmee alle symptomen had van oorontsteking... Toen zeiden ze je kunt alleen neusspray gebruiken om de gehoorgang open te houden, voor de rest moeten ze het gewoon uitzieken. Ik vond het ook heel vreemd!
Bij mijn zoontje heb ik vaak genoeg niets gemerkt! Kwam ik bij de dokter voor ander gesnotter en dat soort dingen, keek hij in zijn oortjes en bleek hij een dubbele oorontsteking te hebben. Dus je hoeft niet per se iets te merken! En wij kregen dan een antibioticakuurtje mee, dus niet uit laten zieken hoor!
@ Kissie: Als jij denkt dat je meissie een oorontsteking heeft en er veel last van heeft zou ik gewoon eisen dat ik langs mag komen om er naar te laten kijken. Die kleintjes kunnen er veel last van hebben. Zoals Pinquin al omschreef. suc 6 ermee
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd dat t voor de ouders spannender is dan voor de kindjes zelf. Maar fijn om te horen dat t wel goed helpt en dat de ontstekingen dan ook minder of helemaal weg zijn. En dat ze beter gaan horen, want Tycho hoort naar onze mening ook niet optimaal, hopelijk wordt dit met de buisjes beter. Bedankt meiden, en duimen jullie voor Tycho volgende week donderdag? Liefs Danny