hallo allemaal ik zat ergens mee en wil graag meer ervaringen horen.. ik en mijn man hebben samen een dochter, ze is 5 jaar oud. ik heb ook al heel lang een wens om een tweede kindje te krijgen. nu is het zo, mijn man ziet er tegen op, of hij het echt wil, dat maakt hij niet echt duidelijk. hij is alleen bang dat weet ik wel.. en wel hierom. na zwangerschap ben ik depressief geworden, zodaning dat het jaren heeft aangehouden. pas sinds vorig, dankzei hulp, is het goed gekomen.. mijn man is bang dat ik na volgende zwangerschap ook weer depresief raak, maar dat hoeft niet zo te.. okee hoe krijg ik hem dat in godsnaam uitgelegd... ook dit: hij is bang op kindje met afwijking, en is bang dat dat te zwaar zal gaan worden vor ons, maar zeker ook voor het kindje zelf en voor onze dochter.. en: ik heb pas sinds februari weer een baan, eindelijk., jeejtje wat is dat een gedoe zeg, om een baan te vinden, maar goed, heb na uitzendcontract een half jaar contract gekregen, en daarna zou het nog een keer verlengd worden, en daarna vast. maar nu kom mijn angst, ik ben bang, dat mocht ik toch zwanger raken, dat ik dan me baan kwijt raak. zeker omdat ik zo blij ben dat ik eindelijk een baan heb en bij kan dragen aan onderhoud van ons gezin.. liefs xxxx
Het klinkt alsof jullie inderdaad een hoop twijfels hebben. Mbt de depressie kan ik idd goed voorstellen dat je man daar bang voor is. Aan de andere kant zullen jullie het wel sneller herkennen en misschien eerder hulp gaan zoeken. En dan is het nog maar de vraag of je sowieso weer zo'n depressie krijgt. Misschien heb je wel nergens last van. Of het te zwaar is om 2 kinderen te hebben. Tja, daar heb ik ook nog geen ervaring mee, maar ik heb altijd zoiets, waar er 1 kan eten, kunnen er ook 2 eten. Dan betreft jouw werk. Dat is wel een puntje waar ik me zorgen om zou maken. Ik zou denk ik ook in dit geval wachten tot je een vast contract krijgt. Ik weet niet of jullie het financieel redden als jouw salaris weg valt? Zo niet......je zegt zelf al dat het behoorlijk lastig is om een baan te krijgen. Ikzelf zou denk ik daarom nog een jaartje wachten.