Hey meiden, Gister was ik bij de gyn en het rommelt al flink bij me. Zegt die man, nou vrouwen met een witte huid bevallen meestal pas bij 41 weken. Uuuuhm ik heb hier nog nooit van gehoord. Had zelfs al even op google gekeken maar ook daar vond ik niks van deze wijsheid terug. Iemand hier al eens van gehoord, zou dit kloppen?
ik ben zo wit als de achtergrond van deze pagina whaha maar mijn dochter kwam toch echt met 38 weken. nu ben ik weer zwanger en me water is gebroken met 33 weken. de kleine zit nog binnen gelukkig maar dit mede door volledige bedrust want anders was hij er vast al uitgeweest. hier dus geen late bevallingen
Hey meid heel apart whaha slaat echt nergens op wat ze wel zeggen en ook bewezen is jonge moeder bevallen wel sneller bevalling duurt vaak korter.maar dat is ook niet altijd zo maar wel vaak.Maar huidskleur is wel de grootste onzin aller tijde want pigment zegt niks over wat er binnen gebeurd. liefs
Als verpleegkundige heb ik in de praktijk wel ervaren dat mensen van verschillende achtergronden op verschillende manieren op bijvoorbeeld medicatie reageren. Zo worden mensen van mediterraanse afkomst vaak slap in de benen van bepaalde antipsychotica terwijl creoolse mensen van diezelfde medicijnen vaak stijvere gewrichten krijgen. Ik heb rood haar (nou ja, rossig) en daarbij heb ik een gestel dat nogal heftig reageert op medicatie. Schijnt bij roodharigen vaker voor te komen. Maar dat zijn allemaal geen keiharde regels en de verschillen zijn bij mijn weten nooit goed onderzocht. Ik kan me voorstellen, Duimelijn, dat jouw gyn vergelijkbare ervaringen in de praktijk heeft opgedaan, dus dat hij heeft gemerkt dat vrouwen met een bleke huid vaak later bevallen dan donkere dames. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook zo gaat. Maak je niet druk, je kind komt wanneer ze er klaar voor is, wat je gyn ook zegt.
Ook nog nooit van gehoord, al klopt het bij mij toevallig wel. Want ben verre van bruin en Eva kwam pas met 42 + 2 weken en ook nog eens omdat ik ingeleid ben haha
lijkt mij een fabeltje hoor... ik heb dan wel geen witte huid ben wel van de 1e in de 43e week bevallen.. dus ik denk of je nu een witte of donkere huidskleur hebt dat je bevalt wanneer het zo gebeurd..
Hoop toch eerlijk gezegd dat het niet klopt. Ben zelf heel erg wit. En hoop dat als ik midden in de zomer hoogzwanger ben ons mannetje niet eigenwijs blijft zitten. Maar je hebt het niet voor het zeggen natuurlijk dus we zullen wel zien.
Vandaag had ik een afspraak met mijn sage femme, vroedvrouw zeg maar. En ik vroeg het aan haar, ze had er ook nooit van gehoord. Maar ze zei dat een witte vrouw die met een donkere creool een kindje gemaakt heeft (in mijn geval) dat het dan weer een week eerder komt. En daar was een studie naar gedaan volgens haar. Nou ja, we zullen wel zien wanneer de kleine eruit wil, een week eerder of een week later of precies op tijd haha