geen uitlaatklep kunnen vinden.. herkenbaar??

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Trouwens, vroeger met al die grote gezinnen hadden mensen vaak een groot sociaal netwerk (familie, buren, mensen uit de kerk, etc) waarin mensen elkaar hielpen.

Oudere kinderen hielpen soms ook mee in het huishouden en kinderen destijds deden veel meer dingen zelfstandig dan wij onze kinderen nu laten doen. Halen/brengen van/naar school? Loop maar mee met de grote buurkinderen. Na schooltijd vermaakt worden? Moeders gingen toen echt niet met hun kinderen zitten knutselen hoor, die lieten ze met de buurkinderen buiten spelen. Als ik op mijn vrije dag in de buurt rondkijk, zijn er nauwelijks kinderen op straat, die zitten allemaal binnen, in de achtertuin of op de bso...

Het is echt niet per definitie zo dat ze het vroeger met die grote gezinnen evenredig veel zwaarder hadden dan wij nu met onze kleine gezinnen. En het is al helemaal niet zo dat die vrouwen dat vroeger allemaal alleen deden, geïsoleerd in hun eigen huisje. Ze hadden waarschijnlijk heel veel steun, hulp én gezelligheid aan hun zussen, buurvrouwen etc.

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo

Huh? Fantastisch ? Houdt vol? " hoop ik" ??? Deze moeder voelt zich verplicht om de een of andere bizarre reden om zichzelf weg te cijferen en op te offeren, klinkt in mijn oren niet fantastisch en al helemaal niet om vol te houden....ze moet voor zichzelf kiezen! Zoals ik al zei in oplossingen denken, niet in de beperkingen die haar al dan niet zijn opgelegd door deze of gene....je bent nl zelf ook nog iemand!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je man en andere dochter ook ziek zijn, dan is de verkoudheid niet veroorzaakt door iets wat jij gegeten hebt, maar is het gewoon een virus. Maar die veroorzaakten hier ook altijd alleen nog maar extra onrust bovenop alle onrust die er al was en dat konden we hier ook helemaal niet hebben :(
    't Is iig allemaal nogal herkenbaar, maar: het gaat ergens een keer over!
    Heb je een draagdoek? Dat maakt(e) eea hier in ieder geval nog enigzins dragelijk, omdat beide meiden de draagdoek bijna altijd wel OK vonden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk ook dat dat niet de oplossing is. Oudste kreeg BV en jongste KV, maar de nachtvoedingen bij de oudste waren veel simpeler. Nu rent manlief altijd naar beneden om een voeding te maken en zijn we beiden kapot. Bij de oudste sliep mijn man nog wel regelmatig apart en dan kon hij bijtrekken en overdag dingen extra opvangen. Bovendien ben je bij BV met de nachtvoedingen gewoon korter bezig.
    En.. belangrijke: het is maar de vraag of je dochtertje na 7 mnd BV nog over wil op pepti of nutramigen. Oudste wilde dat pertinent niet, (wel een blik in huis gehaald om te proberen), dus tja...

Kolf je wel? Want als je een voorraadje aan kunt leggen, kun je de twee meiden wel hier en daar eens een nachtje uit logeren doen. Niet schamen dat je het niet redt: het is zwaarder dan gemiddeld met alle nachtvoedingen die jullie hebben, dus niks raars aan dat je het niet trekt! Ik ben bij de oudste in de ziektewet terecht gekomen en nu bij de jongste was het een geluk bij een ongeluk dat ik in de WW zat... ;)

Daarnaast: vraag hulp bij alle andere dingen die je moet doen. Bij de oudste heb ik dat veel te weinig gedaan, bij de jongste wel en mensen wilden echt helpen! Heel veel hulp in huis gehad, mensen die was kwamen halen en brengen, enz enz. Allemaal heel fijn dat ik dat er niet nog bij hoefde te organiseren!
    En: stel prioriteiten! Alles wat niet perse hoeft, doe dat ook niet als je er de puf niet voor hebt. Ramen daar kijk je ook nog wel doorheen als die anderhalf jaar niet gewassen zijn, (believe me: I know!). Enz enz.

Sterkte, weet wat het is helaas :(

5. 2jees

2jees Niet meer actief

chantico ja dat is zo.

RM ja jij weet het he.. en het was wel van de allergie, herkende het meteen. andere twee kregen het een paar dagen na haar.
    En ik wil ook niet stoppen met BV nee..
    Huis is wel schoon! Vind ik juist fijn, ookom te doen.

Lilian, zo voel ik het niet hoor..

6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Nouh dan weet ik het goed gemaakt! Jij hebt geen uitlaatklep? Ik heb een huis wat wel een poetsbeurt kan gebruiken!! Hahahaa, en dat is jouw hobby toch? Win win zeg ik ;)

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Het zijn jullie kinderen! Niet alleen die van jou. En als je kleine in de avond lekker in de box/ bij papa ligt krijgt zowel papa als jullie kleine daar echt niets van. Als ze lekker bij papa ligt, kan die ook wat broodnodige rust nemen en als die in de box ligt kan hij zijn dingen doen terwijl hij ziet of je baby nog iets nodig heeft.

Je klinkt alsof jij de enige bent die goede zorg kan geven aan jullie kind en ne het niet aan anderen kunt / durft over te laten. Hiermee maak je het jezelf extra zwaar maar kun je in het extreme geval ook de binding tussen bv vader en kind belemmeren. Daarnaast kun je zelf als je omvalt van vermeoidheid ook niet meer adequaat reageren op de behoeften van je kinderen, zowel de oudste als de jongste waardoor ook jullie band onder druk staat. Dit zul je terugmerken in onrustigere kinderen die nog meer aan je gaan hangen waardoor je de idee hebt dat je nog meer moet gaan zorgen en nog meer moe wordt. je schiet dan in een soort hyperalertheid waardoor je om niks bv wakker schrikt of geirriteerd/ boos wordt wat de hele situatie niet gezelliger maakt. Recept voor overspannen raken!

Ja het is zwaar voor je man, maar blijkbaar is die na werktijd klaar terwijl jouw werkdagen 7x 24 uur doorgaan altijd. Maar al ben je 7x 24 uur moeder, je man is ook 7 x 24 uur vader en is daar nog een aantal uren van weg om buitenshuis te werken, net zoals jij binnenshuis zorgt dat t hs schoon is, de boodschappen gedaan zijn, er gekookt is en er voor je kinderen gezorgd wordt, etc. Waarom moet jij een werkweek van 168 uur hebben en je man maar 40(+)?
    En kinderen zijn een gift maar kunnen soms ook gewoon te veel energie opslorpen.

Perfectie zit ook in het kunnen toegeven van onmogelijkheden en je bent een betere moeder als je ook kunt vragen om ondersteuning in plaats van alles zelf doen. Je man heeft er niets aan als jij dadelijk overspannen wordt opgenomen in een rusthuis en hij helemaal de zorg ovér de kinderen op zich zou moeten nemen en zichndan ook nog heel ongerust maakt over een zieke vrouw!

En ja je moeder zorgde voor een veel groter gezin, maar in een groter gezin is er al snel meer hulp ook van oudere kinderen en vroeger woonden er ook nog regelmatig opa's en oma' s in bij grote gezinnen. En kinderen. Vermaken dan elkaar. In een groot gezin kreeg de jongste ook wel eens niet bij elke kik meteen voeding of aandacht en moest het ook al vroeg leren dat zijn beurt er soms niet meteen was. Ik kom zelf uit een gezin van zes.....en mijn moeder had echt niet altijd meteen tijd voor mij maar ook niet voor de baby. Ieder zijn beurt / ieder zijn tijd.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Niet om het een of ander...maar verkouden word ze echt niet omdat jij wat verkeerds gegeten hebt hoor.
    Verkoudheid hangt in de lucht ;)

9. 2jees

2jees Niet meer actief

je hebt helemaal gelijk duikster..

ja zijn werk is dan wel klaar maar zitten al jaren in verbouwingen dat wil ik ook graag een keer af. in de eerste huilweken heeft hij ook veel gedaan hoor met beeb. hij heeft een prima band met die twee. maar ik ben er idd 24-7 dus dan gaat alles vanzelf en bij hem niet, dat is logisch.

En dat is het, zeg je een keer iets over de kids, hoor je meteen: oh ja die van mij huilde ook vaak, ik ging niet meer heen of zette het bed beneden. serieus!?

of meteen stop dan met BV. of: met drie maand voedde ik s nachts niet meer. hij is dik zat dus heeft het niet nodig en ik moet zelf ook mn rust hebben.

nou echt. hoe liefdeloos..

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat kan ja. Maar niet altijd. soja allergie kan op de luchtwegen slaan en dat heeft zij dus. Was de eerste weken alleen maar verkouden en met dieet niet meer. Kon precies herleiden wanneer ik dat gegeten had (per ongeluk) en die niesbuien. Het is anders dan een gewone verkoudheid.

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

Waarom ga je niet naar de huisarts/kinderarts en laat je je baby testen op een allergie.
    Dan weet je het zeker of ze daadwerkelijk een allergie heeft en misschien kun je eens goede adviezen krijgen.

Probeer verder eens wat tijd vrij te maken voor jezelf. Een keer alleen een wandeling maken, met iemand koffie drinken of iets waar je interesse naar uit gaat. Je man of iemand kan best eens voor jullie kinderen zorgen. Jij kan weet even opladen.

En ook niet om lelijk te doen, maar je hebt meerdere topics geopend waarbij mensen je tips ed geven, waar je om vraagt. Maar ik blijf het idee hebben dat je alles al teniet doet...

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mee eens!

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Maar ik zeg niet dat je liefdeloos moet zijn en de behoeften van je kind ontkennen. Ik zeg vooral dat je je eigen behoeften ook niet moet ontkennen! En ja de verbouwing moet ook af, maar als die af is enjij ligt in puin is er ook niets gewonnen. Ook wij waren aan t verbouwen toen de kinderen ent geboren waren en ik bv gaf, maar soms moet die verbouwing toch beter een dag/ week wachten tot de energie in huis terug is om gezellig weer verder te kunnen gaan en uitgerust gaatvdat vaak ook veel sneller....
    Maar goed blijkbaar is je echte punt van uitputting nog niet bereikt....op dat punt moet je nl prioriteiten stellen en dat doe je nu nog niet voor jezelf

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat heb ik al gevraagd maar babies schijnen niet te testen te zijn? Bovendien weet ik dat ze het heeft toch er is dan niks aan te veranderen nu. Rond het jaar koemelk weer proberen. majo (ei) ging laatst ook een keer goed. Soja otaal niet dus.

Ik ga wel eens even alleen boodschappen doen hoor, of een keer naar de kerk of een avond naar mn zus. Maar het blijft er snel bij omdat manlief altijd wel wat te doen heeft. Maar zal proberen mn vrije avond terug te krijgen, dan maar elke week naar mn zus ;)

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lijkt me een goed begin!

16. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen! Het is zo fijn om even jezelf te kunnen zijn! Al is het maar een uurtje! Lekker wandelen, verstand op nul zeg maar...

Mijn dochter is wel getest toen ze erg jong was, is dus zeker mogelijk!

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik wil niet vervelend doen maar mijn jongste heeft ook kma,en als hij perongeluk iets binnen krijgt met melk slaat het ook op zijn slijmvliezen,dus neusverkouden!!
    En een test onder de 4jaar is vaak heel vaak vals negatief heeft dus weinig zin.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb begrepen dat het niet betrouwbaar is, maar goed. Als ik twijfels had zou dat kunnen maar door de Bv weet ik het zeker. klinkt stom en ik twijfelde ook vaak maar elke keer bij bepaalde voedingsmiddelen dezelfde reactie. eerst een onrustige dag, last van de darmen, niet willen slapen enzo, s nachts onder het snot en slijm. Heel sneu.. en ze is zo vrolijk van zichzelf!

zaterdag ochtend doe ik standaard de boodschappen met de oudste en soms nog ff naar de stad, hema bijv. Inderdaad een uurtje.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Precies Diaan bij jou dus ook. Sterkte!

20. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Zo typisch dat veel mensen meteen het advies te geven (deels) te stoppen met de BV. De BV is hier het probleem niet!

Ik heb mijn oudste 22 mnd gevoed en als ik er even doorheen zat had ik een aantal mogelijkheden, bijvoorbeeld
    -lekker samen in het grote bed, borst erin en tukken maar ;)
    - keertje kolven en manlief een nachtvoeding over laten nemen,
    -nog even voeden en dan lekker de deur uit in mn eentje. Een uitje van een uur vond ik dan al heerlijk.
    -een droomvoeding geven (aanleggen voordat je zelf gaat slapen) en daarbij borstcompressie toepassen.
    -overdag een dutje als man thuis is.

Borstvoeding is geen belasting maar gewoon de normaalste zaak van de wereld

Deel Deze Pagina