ik zou niet meebetalen.. je geeft een cadeau op een feest.. om alleen te feliciteren is een mooie kaart genoeg..
ik zou wel meebetalen.. klein bedrag (tot 5 euro ofzo) hoef je ook geen kaart te sturen! zit vast dan alwel een kaart van jullie team op het cadeau! hier is dat ook altijd zo hoor , niet iedereen wordt uitgenodigd! maar vaak een aantal collega's! anders wordt het veel te veel..
Ligt eraan. Voor een beetje mooie kaart met postzegel ben je ook rap tussen de 4 en 5 euro kwijt.. Maar ik snap het "probleem", maar weet niet hoe jouw band is met diegene in kwestie. Ach kaartje of meebetalen wat maakt het uit. Aan een (blijvend) cadeautje hebben ze misschien meer als aan een kaart.
Sluit ik mij helemaal bij aan. Als het een aardige collega is en je bent oprecht blij voor haar dat ze gaat trouwen dan zou ik niet zo moeilijk doen om die paar Euro. Ik heb ook zo'n hekel aan die "voor-wat-hoort-wat" mentaliteit, sorry. Wees gewoon blij voor haar, betaal een klein bedrag mee, Eur 5-10, en dan houd je ook de eer aan jezelf.
@ ts : goed dat je er uit bent voor je zelf. Over invalkrachten wel/niet : Ik kan me herinneren van mijn bruiloft dat het gewoon érg moeilijk is keuzes te maken wat betreft de gastenlijst. Wie wel, wie niet. Je zit ook met een partner. Nodigen we jouw collega's wel allemaal ? Dan 'moeten' de mijne ook allemaal. Maar dan wordt het aantal mensen weer érg hoog ineens.. En natuurlijk 'moet' dat niet, maar zo voelt het vaak wel. Dus ik kan me voorstellen dat het helemaal niet persoonlijk is naar júllie werk, maar misschien juist wel naar dat van de bruidegom. Het is vaak zó moeilijk waar je de lijn trekt. Bij familie/vagere vrienden/collega's etc... eigenlijk op de hele gastenlijst. Ik vond dat zelf het moeilijkste in de voorbereiding van m'n bruiloft.
Ach, ik zou 2,50 ofzo geven, kan me wel voorstellen dat ze niet iedereen uit gaat nodigen. Hetzelfde voor kraamvisite ofzo, dan gaan we vaak ook rond voor geld voor een cadeautje, terwijl er misschien 2 of 3 collega's langs zullen gaan, maar dat cadeau namens de afdeling wel aanbieden. Al hebben we nooit echt een vast bedrag en als mensen niet willen geven, maakt dat ook niet uit.
Ik zou wel meebetalen. Maar wij doen dit sowieso als collega's onder elkaar. Ongeacht of je wel of niet uitgenodigd bent. Je krijgt gewoon een cadeau of geld van ons allen. Maar goed, dat zijn wij.
Ik had niet meebetaald, je bent niet uitgenodigd dus waarom wel meebetalen? De mensen die zijn uitgenodigd zijn verantwoordelijk voor het cadeau vind ik.
Snap het probleem niet zo. Je bent "vergeten" door je collega die gaat trouwen. Je andere collega's denkenken wel aan je om samen wat te doen en dan is het asociaal. Misschien ben je wel niet uitgenodigd omdat je invalskracht ben en dan toch moet werken.
In de meeste gevallen zou ik meebetaald hebben maar als echt iedereen is uitgenodigd (dus niet alleen haar woongroep maar alle 4 de groepen en ik neem dus aan heel wat collega's) behalve 3! invalkrachten dan zou ik uit principe niet meebetalen. Niet aardig misschien maar dat is dan even pech.
Ik zou ook niet mee betalen. Beetje raar dat alle vaste collega's wel zijn uitgenodigd en 3 invalkrachten niet. Dan krijg je pas scheve gezichten..... Nodig dan alleen je eigen woongroep uit, dat is logisch... Alleen een kaartje is meer dan genoeg en heb je toch aan ze gedacht!
Ik vindt dat je gelijk hebt en zal het dus ook niet doen. Prima dat je niet uitgenodigd bent maar dan hoeft ze ook geen cadeautje te verwachten en is een kaartje ook voldoende..
Als het om maar drie personen gaat die niet uitgenodigd zijn en jij bent er daar één van dan zou ik hooguit een kaartje sturen. Je hoort er duidelijk niet bij in haar ogen.
Ik zou meebetalen, tenzij er een groot bedrag gevraagd wordt, dan niet. 5 euro zou ik wel willen betalen. Ik vind dat je een cadeau koopt om een persoon te feliciteren met het huwelijk, niet omdat je uitgenodigd bent (of dus niet in dit geval).
Ik zou ook niets geven. Zoals Mirell aangeeft, als het echt zonder feest is zou ik ook iets geven maar niet in jou situatie.