Geen uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Gerdatje, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hebben idd geen auto, wel apparaten en daar hebben we een kleine buffer voor. Wat ik me dan afvraag, waarom vraag jij je dat af? Wie betaald het dan voor me?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat kost een uitvaartverzekering nou eenmaal zeg... pff ga je echt niet failliet aan.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het verbaast mij dat zoveel mensen in de verkooppraatjes van uitvaartverzekeraars trappen. Vaak ben je voordeliger af als je gewoon spaart. Uitvaartkosten kunnen ook uit de nalatenschap van de overledene betaald worden (bijvoorbeeld opbrengst van auto die verkocht wordt), scheelt meteen in de successierechten die je als nabestaanden moet afdragen. Vaak is de uitkering van een uitvaartverzekering niet eens kostendekkend. Ik zie het als een vorm van oplichterij.

Een simpele uitvaart kost in Rotterdam 3995 euro. Dat is vaak wel te betalen uit de opbrengst van de nalatenschap. Ik zie persoonlijk het nut niet van uitvaarten met toeters, bellen en stenen. Dat ben ik in mijn familie niet gewend. Wj doen gewoon kerkdienst, sobere uitvaart, that's it. Geen steen, we doen niet aan graven bezoeken of bloemetjes leggen.

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik kan toch niet in de toekomst kijken, en wil niet risico lopen voor rest van de familie dat ze dus mijn uitvaart moeten betalen. Of dat ik of man in de problemen kom mocht ik of man eerder komen te overlijden.

ja hoor rij een auto. En heb ook een wasmachine en droger... vaat doe ik me het handje..
    ik heb ook gewoon wat spaargeld. maar er van uitgaan dat ik oud word geen idee hoe het dan is wil dat risico niet lopen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je houdt meer over als je datzelfde bedrag gewoon op een spaarrekening zet.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wij hebben beide een uitvaart verzekering, maar weten nu al dat t niet alle kosten zal gaan dekken.
    Aangezien de tijden veranderen, zal t dan weinig waard zijn en zal je zelf flink bij moeten leggen.
    Aangezien mijn man en ik beide werken, en zo rond onze 55e onze hypotheek hebben afgelost, willen we daarna een mooie "uitvaart-buffer" op gaan bouwen.
    Dat is voor ons heel belangrijk.

Tegen de tijd dat 1 van ons overlijd, hebben we een gedeelte wat betaald word door de verzekering, en dat andere deel hebben we dan zelf gespaard.
    Wat er over blijft is voor de kinderen.

7. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er wel een, een verzekering. Kids ook, bij mij. Mijn man heeft er vorig jaar een afgesloten (was eerst bij zijn moeder, maar die wilde het geld opnemen, afkopen ofzo?) dus eerst als de wiedeweerga een verzekering gaan regelen. Hij betaalt iets van 9.50 per maand? is bijna 34 jaar. Hij is tot 10.000 verzekerd, wij tot ene euro of 8000. Iedere 5 jaar kijken we eens of er wat veranderd moet worden. Mijn ouders hebben genoeg spaargeld maar ook een verzekering. Zij willen, waar ze zo hard voor gewerkt hebben volledig aan ons achterlaten, Hun keus. Bemoei ik me echt niet mee.

Ik ben 11 jaar geleden op het nippertje aan de dood ontsnapt. Op dat moment dat ik in shock raakte en accepteerde dat het klaar was, had ik niet willen denken aan problemen die ik voor anderen achterliet. Door super snel optreden van mijn schoonvader heb ik het overleefd. Maar dat heeft me wel aan het denken gezet dat het zomaar afgelopen kan zijn. En we hebben te weinig spaargeld om zoiets te dekken. Zeker als er meerdere uit ons gezin tegelijk zouden gaan (ja, worst case scenario maar het gebeurt).

8. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat me nu weer opvalt is toch wel dat de 'spaarders' zich superieur lijken te voelen boven degenen die niet kunnen sparen (nee, dat is niet altijd een keus) en alsof het klootjesvolk dan te dom is en een verzekering afsluit. Sorry als ik er naast zit maar dit proef ik toch in de reacties.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zegt meer over hun dan over jou, ;)

Groetjes van een "spaarder" ;) :) :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat idee heb ik ook. En mensen lijken elkaar gek te maken. Zie je hier ook. Mensen zitten elkaar hier gek te maken en onverantwoordelijk te noemen als ze geen overbodige verzekering hebben.
    Ik spaar voor een basisuitvaart, rest vind ik onnodig. Vinden de nabestaanden dat wel nodig, dan zijn ze van harte welkom dat zelf te betalen.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Weet je hoeveel spaargeld er in Nl op de banken staat???
    Daar verschiet je nog van.
    Er is nog bergen spaargeld, alleen zitten de meeste mensen er bovenop.

Ook ik ben van mening dat je je beter kunt verzekeren als je er het geld zelf niet voor hebt.
    Wij hebben dat wel (en een eigen huis met flink wat overwaarde) dus vind ik het absoluut onnodig.
    Mijn ouders hebben destijds voor ons als kinderen een polis afgesloten.
    Het leek toen om een heel bedrag te gaan wat uitgekeerd zou worden.
    Toen puntje bij paaltje kwam en mijn zusje overleed, bleken ze met 3000 euro toch niet helemaal uit te komen.

Ik ben niet pessimistisch en heb er heus goed over nagedacht, maar stél dat we in de bijstand zouden komen en ons huis zouden moeten verkopen én door ons spaargeld heen raken, kunnen we altíjd nog zo'n verzekering afsluiten.
    Bovendien hebben we dan ook altijd nog familie.
    Ik zou voor hen hetzelfde doen.
    Zo gaat dat bij ons (godzijdank) nu eenmaal.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je zit er naast.. Wij zijn geen rijke stinkerds ofzo, wonen gewoon in een appartementje en leven vrij basic, daarom hebben we gewoon dit geld apart kunnen leggen.

13. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punt is dat wij wel sparen nu, maar stel dat ik morgen hoor dat ik borstkanker heb en 6 maanden later overlijdt, dan heb ik way niet genoeg! zolang dat dat zo is, hou ik toch mijn verzekering maar vast ;) ik weet dus uit ervaring hoe snel het eind kan naderen en ik neem gewoon geen risico. Ik denk zeker niet: mijn ouders zoeken het maar uit als ik morgen overreden wordt. Want mijn man heeft het dan zeker niet ;)

Barbbel1988: :D ik bedoel ook zeker niet dat iedereen zo denkt, maar het voelt soms wel zo. Mijn man is er honderden euro's maandelijks op achteruit gegaan, we hebben geen ruimte om nu zoveel te sparen. Helaas. Wie weet ooit, maar niemand weet immers hoelang hij/zij nog leeft. Ik neem dus geen risico.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt altijd nog besluiten je lichaam ter beschikking van de wetenschap te stellen, dan kost hetbje nabestaanden helemaal niets.
    En aan lichamen voor de wetenschap is al jaren een gebrek.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou vorig jaar was er juist een stop haha.

16. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nee dank je, dirksmama.

Ik wil begraven worden, in doeken (kan tegenwoordig). Dat kost dan toch wel wat ;)
    En mijn man wil dat ook niet, en mijn kinderen krijgen ze zeker niet ;)

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Inderdaad... was toen in het nieuws! Dus tekort?? ;)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier voor 15 euro per maand het hele gezin verzekerd voor 10000 p.p.
    En ja hoor, genoeg spaargeld om het in 1 keer te betalen, maar liever niet. Stel nu even voor dat wij met z'n 4en een ernstig auto ongeluk krijgen. Alle 4 hartstikke dood. Dan gaat een heel groot deel naar onze begrafenissen.
    Gaat nergens over, als je het gewoon kan verzekering. Want het is belachelijk duur.

Waarom dan nog een zorgverzekering afsluiten? Hebben mensen soms geen spaarrekening om dat te betalen? Tsssss.
    Of nog erger, een tandheelkunde verzekering voor ernaast, nou jaaaa zeg. Je hebt toch wel geld om dat te betalen.

Kleine rekensom.
    15 euro per maand, delen door 4 personen. Is 3.75 euro per maand.
    Stel dat ik nog 60 jaar te leven heb ( in het meest gunstige geval ).
    Kost mij in totaal 2700 euro. Dat kan makkelijk uit.

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    In mijn schoonfamilie zijn/waren er meerdere zonder uitvaartverzekering. Mijn zwager is 3 weken geleden door een misdrijf om het leven gekomen. Wij (mijn schoonmoeder) hebben toen afstand gedaan van erfenis (bestond uit sowieso uit schulden) en de gemeente/sociale dienst heeft zijn uitvaart betaald. Bedrag hiervoor is per gemeente verschillend. Uitvaart van mijn zwager was heel simpel, in tegenstelling tot die van mijn schoonvader (andere gemeente) 5 jaar geleden. Daar zat echt alles op en aan zoals witte kist, kaarten, cake, dragers etc.).

Wij hebben wel een uitvaartverzekering. Ik zou het mijn nabestaanden niet aan willen doen. Het is best een gerommel met regelen, akkoord krijgen, aan budget houden etc.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ik zeg eerlijk, ik heb naast de basisverzekering geen extra verzekeringen nee haha. Iig geen tandverzekering.

Deel Deze Pagina