Wij hebben geen spaargeld maar wel een uitvaartverzekering. Wij zijn in het weekend veel onderweg, en als er met ons iets gebeurd dan wil ik niet dat mijn ouders of schoonouders voor de kosten moeten opdraaien. Ze hebben het wel maar ik wil ze niet hun pensioen laten gebruiken. Ik heb ook een levensverzekering maar die is niet zo hoog geloof ik. Verder zullen ze het evt van ons huis kunnen doen maar ik vind een verzekering gewoon een beter idee. En als er iets met mij en mijn vriend gebeurd wil ik dat onze kinderen een begrafenis kunnen regelen hoe zij het willen, en met 12000 euro (pp) kunnen ze heel wat doen. En ik wil begraven worden dus ze mogen zelf bepalen of ze alleen een staande steen doen, of ook een platte zodat het onderhoudsvrijer is. Wij hebben gekozen ons daarvoor te verzekeren. Als ik als eerste ga (voor mijn ouders of broer) dan kom ik naast mijn andere broer te liggen (die plek hebben wij gekocht). Ow en mijn broer had een uitvaartverzekering maar nooit verhoogd (was iets van 1000) euro. Zijn ex heeft alles geregeld (wij hadden geen inspraak) maar mijn ouders moesten de begrafenis wel betalen (na vele rechtzaken tegen zijn ex). En dat was nog iets van 8000 euro.
Nou ja, zo voelt het wel ja. We zitten gemiddeld 3 a 4 uur in de auto met ons hele gezin. Al veel meegemaakt en voor ons is het een fijner idee dat alles goed geregeld is. Dat als wij komen te overlijden onze (schoon)ouders niet hun (pensioen) geld hoeven te gebruiken. We hebben ook beide formulieren ingevuld hoe wij ongeveer de begrafenis willen. En waar we begraven willen worden enz
Oh oke Voor mij voelt dat heel anders moet ik zeggen. Naar mijn idee kan ik net zo goed over 5 min doodvallen als dat ik de halve wereld af zou reizen naar allerlei gebieden.
Heb gewoon netjes begrafenis polissen. De kinderen ook. Mijn na bestaande hebben geen kosten en hoe ik begraven word kan mij niet zo boeien. Mijn ouders of straks kinderen mogen dat beslissen. Ze zullen het vast doen op een manier waar ik blij geweest zou zijn. Ze weten welke muziek ik mooi vind dus dat zal vast en zeker wel gebeuren en hopelijk ben ik voldoende verzekerd. Meer kan je niet doen en ook niet minder.
Sila, ik denk dat dat ligt aan de manier waarop. Ik heb het niet als eng ervaren. Ik had een vreselijke infectie waardoor ik in 2 dagen 30 kilo afviel, uitgedroogd raakte. Uteindelijk vielen mijn zintuigen af en aan uit (zicht knipperde en soms zag ik niets meer, gehoor ook). Mijn man moest op die zaterdag werken en mijn schoonvader kwam naar me toe. Mijn man zei al het niet te vertrouwen. De huisarts had gezegd dat ik veel ijsjes moest eten, maar alles kwam er weer uit. Toen mijn vader binnenkwam blijk ik gezegd te hebben dat ik geen pijn meer had en ging slapen. (ik voelde ook geen pijn meer, bleek dus ene shock te zijn). Mijn schoonvader voelde toen mijn pols die bijna wegviel, ik bleek een bloeddruk van 30/20 te hebben, bijna niet meer te meten toen de ambulance er was. Mijn schoonvader heeft dus met spoed een ambulance laten komen, op dat moment dat wij wegreden kwam mijn man thuis, die voelde dat het mis was. Ik heb daarna in 1 uur 10 liter vocht toegediend gekregen en de week erna nog veel. 1 week niets kunnen eten, daarna een beetje vocht zelf drinken, daarna wat vla etc. Na 6 weken wat vast geprobeerd maar dat heeft 1 jaar geduurd voordat ik weer 'normaal' kon eten en ik ben 5 jaar extreem moe geweest en ziek gevoeld. Ik had het, nu achteraf gezien dat echt naar gevonden als mijn ouders toen voor mijn begrafenis hadden moeten opdraaien qua kosten, hadden ze vast gedaan, maar toch....10 minuten later en ik was overleden hadden de artsen vastgesteld. Ik ben mijn schoonvader dus eeuwig dankbaar en heb hem ook verzorgd toen hij op zijn sterfbed lag. Als hij niet aan de telefoon geeist had dat die ambulance NU moest komen, had ik er niet meer geweest.
Hier zijn we allemaal verzekerd, ik heb gezien wat niet verzekeren kan doen met nabestaanden en dat wil ik mijn nabestaanden niet aandoen. Mijn oma overleed, mijn tante regelde wel even de begrafenis om vervolgens met de noorderzon te vertrekken en mijn ouders konden de (niet al te kleine) rekening betalen.
jeetje wat een heftig verhaal lees ik net hier.... verschrikkelijk... Ik heb sinds een jaar nu wel een uitvaart verzekering. Dit had ik ook nooit en vond het onzin. Tot dat mijn mama spontaan overleed. Ze was niet goed verzekerd, en mijn papa kon veel zelf gaan betalen. En dat bedrag was echt niet laag. Aangezien ik ook 3 kindjes heb vind ik het toch belangrijk om het te hebben. Dus sindsdien ook een uitvaartverzekering. Ik hoop dan ook wat spaargeld te regelen zodat ze bijkomende kosten ook kunnen betalen. verschrikkelijk om er over na te denken trouwens.....
Een slecht gebit komt niet uit de lucht vallen. Als je weet dat je gebit je regelmatig veel geld kost, dan neem je natuurlijk maatregelen. Maar er zijn zat mensen die in 20 jaar geen gaatje hebben en die toch 'voor het geval dat' zichzelf oververzekeren. Die hebben meer aan een spaarrekening dan aan een verzekering.
Hoe zo verschrikkelijk om er over na te denken? Je weet het toch? Doodgaan is de enige 100% zekerheid die je hebt als je leeft.
Wetenschap kost niks???? Hoe kom je daarbij??? Kost dus wel degelijk geld want de overblijfselen moeten wel betaald worden. Maar mensen met spaargeld waarom niet een deposito doen dan? Weet je zeker al ga je failliet dat dat geregeld is.. Verder word dit een eindeloze discussie. Zoveel mensen met ieder een mening.
Klopt. Maar een deposito beschermt het geld dus niet bij een faillissement, wat Danjo kennelijk denkt.
Mijn schoonbroer is jaren terug onverwachts overleden (vermoord). Ondanks dat we in een gemeenschap leven waar veel voor elkaar gedaan en betaald word. Heeft het de familie heel veel geld gekost. En geld wil je op daar wil je op zo'n moment niet eens mee bezig zijn! Nu werd hij in land van herkomst begraven wat ook de nodige kosten net zich mee brengt. Maar toch, het is verschrikkelijk voor de nabestaanden dat ze zich druk moeten maken om hoe alles gefinancierd moet worden en je niet kan rouwen en afscheid nemen. En dan te bedenken dat er veel schenkingen zijn geweest. Sindsdien zijn wij verzekerd!