Waarom niet? En je kindje? Heb je die wel verzekerd? Wij zijn voor 18 euro per maand verzekerd, 2 volwassenen en 1 kind.
Wij zijn met zijn 3tjes verzekerd voor 31 euro per 3 maanden dit is met zijn allen voor een bedrag van 15000 euro per persoon. Ik kan mij haast niet voorstellen dat je dat niet kan betalen, komt op minder dan 10 euro per persoon per maand? Ik zou het niet op prijs stellen als mijn moeder of schoonouders geen verzekering zouden hebben wij zouden dit ook echt niet even kunnen ophoesten.
Heb je ook iemand gemachtigd dan die bij jullie rekening kan? Anders heeft het nog geen nut dat daar genoeg geld op staat
Mijn oma is onlangs overleden, had wel een begrafenis verzekering maar was te laag verzekerd. Mijn ouders moesten dus nog een deel betalen, ondanks dat mijn ouders het zelf ook niet breed hebben. De gemeente gaat dat niet klakkeloos betalen. Mijn man heeft geen begrafenisverzekering, kids ook niet ik had er al een afgesloten toen ik jong was, die loopt nog gewoon.Maar wij hebben eigen huis en voldoende spaargeld dus hebben bewust deze keus gemaakt. Als je ouders geen begrafenisverzekering hebben afgesloten en schulden hebben, zou ik me persoonlijk laten onterven. Zal je gebeuren dat jij straks kunt opdraaien voor de geldproblemen van een ander..
Stom om je niet te verzekeren. Hoe jonger je bent als je instapt, hoe goedkoper. Mijn schoonmoeder overleed en ze was verzekerd, maar dat was nog niet genoeg voor bijvoorbeeld ook de steen op het graf. Daarna hebben wij onszelf ook nog voor enkele euros bijverzekerd voor de gedenksteen. En zeggen "geen idee wie er moet betalen" vind ik echt schandalig. Je nabestaanden hebben al verdriet. Behalve wanneer je zelf enkele tienduizenden euros op de bank hebt staan waar je nabestaanden bij kunnen binnen een paar dagen na jouw overlijden om jouw begrafenis van te betalen, in alle andere gevallen natuurlijk gewoon verzekeren.
Erfenis weigeren schijnt dus geen zin te hebben als de gemeente ervoor opdraait. Die gaan de kosten dan evengoed bij de kinderen opeisen. Dat is dus het hele probleem.
Binnen een paar dagen hoef je zoiets echt niet te betalen hoor. En de erfenis vervalt sowieso aan de erfgenamen, daarvoor hoef je niet iemand te machtigen. Het duurt alleen wat langer, maar dat snapt de uitvaartondernemer ook wel. Je hebt tegenwoordig trouwens al een uitvaart voor 1500 of zo. Dat zou mij persoonlijk wel aanspreken in plaats van zo'n peperdure poppenkast.
Een uitvaartverzekering kost een paar euro per maand. Dat stelt toch geen drol voor. Je nabestaande hier mee opzadelen kan echt niet hoor.
Het is dus wel zo dat hoe jonger je bent bij aanvang verzekering, hoe minder je per maand hoeft te betalen. In het geval van je schoonmoeder kan het natuurlijk zijn dat ze toch best een groot bedrag moet gaan betalen aan premie. Laat haar eens praten met een uitvaartvereniging oid en laat het gewoon eens berekenen wat ze kwijt zou zijn aan premies.
Lees het maar eens na op het internet als je je laat onterven of de erfenis verwerpt heb jij als nabestaande er niets meer mee te maken. Maar je hebt dan ook nergens meer recht op, mocht je toch nog iets uit het huis willen hebben als aandenken. Zodra je dat toch doet, ben je gewoon aansprakelijk. Op de site van de overheid kan je veel lezen hierover.
Vanaf kinds af aan al verzekerd en m'n dochter idem.. Betaal je nog geen vijf euro per maand! En rekening moet toch betaald worden dan en komen ze toch bij degene die de uitvaart regelt hoor.. Erfenis staat er los van. Zitten er momenteel midden in met m'n ex en geloof me, zijn geen misselijke dingen
10000 overdreven toen mijn vader overleed hebben we wel wat extra gedaan, maar de kosten van de crematie kaarten en vervoer waren zo op voor 12000 euro. We hebben toch nog zelf een bedrag van 9000 euro moeten betalen dus nee dat is niet overdreven. Lees maar eens goed bij je verzekering hij wordt niet voor niets steeds opgewaardeerd ook omdat alles steeds duurder wordt en ook de uitvaarten worden niet voordeliger.
Maar blijkbaar kan de gemeente de kosten wel weer op jou verhalen ook al verwerp je de erfenis. Dus dan heeft het verwerpen geen zin, tenzij er nog andere schulden zijn. Als iemand veel schulden heeft is het dus wel zinvol spullen van emotionele waarde al verdeeld te hebben in goede gezondheid.
Ik vind het trouwens echt apart dat er toch wel wat dames zijn die geen uitvaartverzekering hebben. Ik vind persoonlijk dat als je je er niet in verdiept dat je echt niet aan je nabestaanden denkt. Stel je voor dat je volgend jaar overlijdt(hopelijk voor niemand hier van toepassing!)en dan geen eens een goede rouwplechtigheid kunt neerzetten voor je kinderen... Mijn oma was niet al te laag verzekerd, maar mijn ouders hebben alsnog een gedeelte moeten bij betalen. Hebben ze met alle liefde gedaan want de uitvaart is toch ook een grote stap in het rouwproces (en oma had ook nog wat geld apart staan, dus het viel uiteindelijk heel erg mee!)Zelf heb ik mijn verzekering na de uitvaart van mijn oma bekeken en ik bleek goed verzekerd te zijn, mijn ouders gelukkig ook. Rond een bedrag van 12.000, prima voor een crematie & "simpele" koffietafel.
Ik zou het niet te hard roepen. Heb net alles moeten verhogen omdat je er echt niet meer mee weg komt tegenwoordig. Zoek het zelf maar eens na bij je uitvaartverzekering.
Ik vind het ook maar lekker makkelijk. Zo duur is het niet. Wij betalen voor mijn zijn vieren, ik dacht, 24,-. Zodra beide kinderen geboren waren hebben we ze bijgeschreven. Je wil er eigenlijk niet aan denken natuurlijk, maar stel je voor dat er iets gebeurt, wil je dan liever rouwen en ook nog eens heel veel zorgen hebben over een dure uitvaart? Ik zou met schoonmoeders maar eens even gaan kijken naar alle verschillende verzekeringen en haar dan toch met klem verzoeken dat ze er eentje afsluit.
Ik snap niet dat je het je nabestaanden aan wilt doen, om geen verzekering te hebben. Mijn opa was niet verzekerd, omdat mijn oma er destijds financieel een potje van maakte, en op het moment dus dat hij kwam te overlijden, en de uitvaart geregeld werd, kwam dus ineens de vraag wie de kosten ging betalen.. Nou daar zit je dan.. Leuk hoor. In plaats van te kunnen rouwen, kun je je zorgen gaan maken over de kosten van de uitvaart. Dat wil je je nabestaanden toch niet aandoen?
toevallig is mij. schoonzusje gemeentelijk begraven 5 maanden geleden. Wij konden de begravenis niet betalen schoonmama ook niet. schoonzus had forse schulden door der ex wij hebben dan ook de erfenis geweigerd! als we de begravebis hadden betaald kregen we de erfenis erbij wat ik begreep dus tja we konden en wilde de uutvaart niet betalen. gelukkig is mijn neef uutvaardondernemer en is het bij pns alsnog een mooie uitvaard geworden. voor vragen hoe of wat mag je me pb sturen stop nu met typen tranen biggelen weer over minn wangen sorry