Geen uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Gerdatje, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ah jeetje sterkte

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

dit zo hebben ze mijn verre neef weg gedaan (ja zo voel het die hebben ze gewoon gedumpt)

de is door de gemeente gecremeerd en uit gestrooid. ze hebben hem op gehaald ergens die week gecremeerd en ergens uit gestrooid. de familie mag er niet bij zijn en niemand weet wanneer hij begraven is en waar hij is uit gestrooid.

3. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Maar hoe wordt het dan gedaan in geval van overlijden? Want niemand kan dan bij dat geld komen (machtigingen vervallen namelijk altijd in geval van overlijden).

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een schoonzus waar we echt niets mee hebben (lang vehaal, veel frustraties) en ik moest al even slikken bij de voorwaarden van Voor elk budget een bijzondere uitvaart! | Budgetuitvaart.nl
    Een half uurtje om afscheid te nemen tijdens kantooruren :(. Ik moet er niet aan denken dat het iemand zou overkomen waar je wel een emotionele band mee hebt.

Wij hebben wel een uitvaartverzekering. Hoe luguber het ook klinkt, het is de eerste verzekering die we voor onze zoon hebben afgesloten.

Maar goed, punt op de agenda is nu om eens bij mijn schoonouders na te vragen welke verzekeringen zij hebben lopen. Ik weet dat ze een uitvaartverzekering hebben, maar geen idee voor welk bedrag.

Als je trouwens de erfenis weigert, hoe zit het dan met foto's die van jou en je gezin bij de overledene liggen? Ik moet er niet aan denken dat de foto's van onze overleden dochter* bij een willekeurige persoon terecht komen. Maar ik kan ze nu moeilijk bij mijn schoonmoeder weghalen.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn moeder was de pineut bij beide haar ouders.
    Geen uitvaartverzekering en haar zussen hadden te weinig geld.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, je hoeft dat niet te betalen. Je mag wel alle kosten van een uitvaart aftrekken van de erfenis zodat je daar geen successierechten over hoeft te betalen. Een crematie (dat is goedkoper) hoeft helemaal niet heel duur te zijn maar je kunt het ook aan de gemeente overlaten maar dat vinden de meeste mensen wel erg sober voor een nabestaande.

Wij hebben ook geen uitvaartverzekeringen maar dat komt omdat wij de uitvaart wanneer nodig gewoon kunnen betalen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan maak je de kosten even zelf en krijg je het gewoon terug en de uitvoerder van het testament kan wel bij de rekeningen hoor.

Betalen van de uitvaart en accepteren van de erfenis zijn twee gescheiden zaken hoor.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn opa en oma hebben ook geen uitvaartverzekering. Maar zij hebben een flink bedrag achter de hand gehouden. Volgens mij hebben ze dit ook vast laten leggen bij de notaris. Mijn moeder moet dan met dat bedrag hun uitvaart regelen. Ze hebben wel gekeken naar een uitvaartverzekering, maar gezien hun leeftijd gaan ze dan flinke premie betalen.

Mijn schoonouders hadden ook niets, totdat ik hier iets over heb gezegd. Nu sinds een jaar of 3 hebben ze wel iets geregeld, maar ook hun premie is hoog. Dacht zo'n 60/70 per maand.

Ik betaal voor mijn man en zoon 6,18 per maand. Zelf sta ik nog bij mijn moeder op de polis, dus die betaald 11,- per maand voor twee volwassenen en mn zusje staat er ook nog op. Als mijn moeder komt te overlijden, dan neem ik de polis over, ook voor m'n zusje. Monuta is hiervan op de hoogte.

9. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    foto s worden vernietigt wij mochten enkel spullen van neefje snel uit huis halen maar noet. god zij dank lagen foto s al bij schoonmoeder. (jaren al)

half uur nadat bekent was dat gemeente begravenis werd hadden we de gemeenten al aan de lijn wanneer we de sleutels brachten

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

het kost een 10 euro per maand:) dat moet je toch wel kunnen missen of ergens kunnen vandaan toveren.

Vind eigenlijk dat je het je familie niet kunt aan doen om ze hiermee op te zadelen.
    Ze hebben al zo'n verdriet krijgen ze ook nog even een rekening.

Hier allemaal verzekerd. Zoontje ook al. Hoe vroeger je begint hoe goedkoper en hoe sneller je eraf bent.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar volgens mij mag je toch gewoon weigeren, net als de schulden e.d.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gelijk ff een vraag.

Hier is mijn broertje niet verzekerd l. Mocht hij nou geen kinderen krijgen hoe zit het dan met betalen van de uitvaart?

Hier zijn we trouwens alle vier verzekerd voor 29€.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dan komt het terecht op degene die nog over blijven. Zijn vrouw, ouders (mocht hij eerder gaan en geen vrouw hebben) zijn de er niet meer en heeft hij ook geen vrouw komen ze bij zussen en broers.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Goh, nooit bij stilgestaan.. Maar ik ga toch nooit dood, en anders gooien ze me maar in de bosjes :D

Nee, gekheid natuurlijk.. Toch maar eens in verdiepen.

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Degene die de erfenis afwikkelt, krijgt binnen enkele dagen toegang tot bankrekeningen. Dus geen probleem.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Niet voor iedereen kost het 10,- per maand. Hoe jonger de verzekering wordt afgesloten, hoe goedkoper. Sommige verzekeraars vragen tijdens het afsluiten ook naar de gezondheid. Rook je of ben je chronisch ziek etc.... Als jij op 60/70 jarige leeftijd een uitvaartverzekering afsluir betaal je al gauw 40,- per maand. Sluit je 'm op 18 jarige leeftijd af, dan zit je vaak onder de 10,- per maand.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Helaas is dat een illusie. Uitvaarten worden steeds duurder dus je moet je je hele leven blijven bijverzekeren. Ook bij naturaverzekeringen, ongeacht wat ze je wijsmaken als je zoiets afsluit. Ik had vanaf mijn 20e een uitvaartverzekering, maar heb hem om die reden premievrij gemaakt. Heb hem ook niet meer nodig.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

nou zijn wij perfecte voorbeelden denk ik.

mijn man rookt heeft pas op 30 jarige leeftijd afgesloten betaald 10.65
    ik ben chronisch ziek begonnen op mijn 17de en betaal 9.42

En daarom is het ook zo belangrijk dat je er vroeg mee begint.
    en vind IK het gewoon schandalige dat sommige mensen denk ik ben toch dood etcetc, je zadelt andere ermee op. had je dat eerder moeten bedenken.

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

tuurlijk maar dat zal niet om 100 euro per jaar gaan dan. en dan is het wel betaalbaar.

ipv dat je dus op je 60ste nog even snel je uitvaart bij elkaar moet sparen

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat laatste heb ik ietsje eerder gedaan ;).

Deel Deze Pagina