Ik vind dat je het niet kan maken om het bij de nabestaanden achter te laten door geen verzekering af te sluiten. Die zitten al met hun verdriet en pijn en moeten zich dan ook nog eens bezig gaan houden met financiën. Terwijl ze al zoveel aan hun hoofd hebben.....
Ik betaal 44,95 per jaar. Onze dochter is gratis mee verzekerd. Man betaalt geloof ik hetzelfde. Ga toch wel maar eens uitzoeken of we niet onderverzekerd zijn. Bij zitten bij een kleine, plaatselijke verzekering.
Is dat niet alleen de uitvaartonderneming in je woonplaats? Hier kun je lid van zijn. Daarnaast moet je nog een uitvaartzekering afsluiten.
Maar niet iedereen kan dat En daarbij kan het er nu allemaal rooskleurig uit zien. Maar is dat over 40/50/60 jaar oll nog zo
Wij hebben een levensverzekering die uitbetaald bij overlijden. Een uitvaartverzekering is dan een beetje dubbelop
Zij betalen een groot deel van de begrafenis, alleen dus bij lange na niet alles. Dus morgen er toch maar eens achteraan gaan. Alleen de basisdingen zitten in het pakket, maar geen rouwbrieven, advertentie, grafsteen oid.
Nee, als je geen cent te makken hebt, moet je wel een verzekering afsluiten. Helemaal mee eens. Maar wat ziet er precies rooskleurig uit en over 60 jaar niet meer?
hier beide schoonouders helaas al overleden en twee keurige uitvaarten geregeld voor een kleine 4500 euro. mijn kleine nichtje is overleden en die uitvaart kostte nog geen 1000 euro!Wij zijn niet van de eikenhouten kisten, witte limousines, enz. gewoon sober, wel met condoleren ( aan huis), kaarten voor het hele dorp, kerkdienst met achteraf nog koffie en broodjes, maar zonder poespas. Ik vind de kosten die verzekeraars schetsen dus zwaar overdreven. Mijn schoonouders hadden een spaarpotje en een eigen huis, dus de financiele afwikkeling was geen probleem. Wij hebben juist om die reden ook geen uitvaartverzekering. onze hypotheek vervalt bijna helemaal bij het overlijden van mijn man of mij en we hebben voldoende spaargeld om onze kinderen te kunnen laten begraven.
Klopt, maar dan moet je er wel vanuit gaan dat je nog lang genoeg leeft om die spaarrekening vol te krijgen.
Als kinderen heb je zorgplicht. De gemeente kan dus wel degelijk de kosten op jou verhalen. Een erfenis verwerpen is niet zo makkelijk als het lijkt. Zou je de erfenis willen verwerpen en je neemt toch nog even stiekem het servies uit de kast mee dan heb met die actie wettelijk gezien de erfenis geaccepteerd. Bij veel uitvaartondernemingen is het vandaag de dag zo dat het hele bedrag van de uitvaart vooraf betaald moet worden, dat moet je dan gewoon zelf voorschieten. De banktegoeden van de overledene worden namelijk bevroren. De rekening kun je dan indienen bij de bank, die dan de rekening zal voldoen, mits er voldoende geld op de rekening staat.
je financiële plaatje. Of heb je het zo goed weg gezet dat je het alleen mag gebruiken voor je uitvaart en er dus niet meer aan kan komen.
Voor een beetje nette crematie van een babytje ben je al snel 3000 a 4000 euro kwijt. Laat staan voor een volwassene waar alles toch duurder bij zal zijn. . De kosten zijn gewoon hoog, maar wil/moet je gaan beknibbelen daarop? Een verzekering is dan echt wel een stuk voordeliger a 10 euro in de maand. Onze kinderen zijn meeverzekerd voor een luttele 3 euro per kwartaal. Maar wel verzekerd voor 3500 aan uitvaartkosten.
Degene die de erfenis afwikkelt, de executeur dus, krijgt doorgaans ook heel snel toegang tot de rekeningen van de overledene. Juist om aan dit soort verplichtingen te kunnen voldoen.
idd.. hier even een simpele crematie. Crematie: crematie, dienst in aula, condoleanceruimte 1250 Akte van overlijden 12 Basistarief uitvaartverzorger 1750 Rouwkaarten (zonder porto) (60 stuks) 150 Overbrengen van overledene naar rouwcentrum of woonhuis 250 Laatste verzorging overledene 150 Kist, spaanplaat eikenfineer 425 Opbaren thuis (incl dagelijkse controle en koeling overledene) 475 Standaard condoleanceregister (1 stuk) 30 Laatste vervoer overledene per rouwauto 250 Extra tijd condoleanceruimte (1 keer 30 minuten) 200 Koffietafel na uitvaart (koffie en cake) (100 personen) 500 Eenvoudige grafbedekking 250 TOTAAL: 5692 Zijn nog de goedkoopste dingen ook nog zal vast nog wel dingen vergeten zijn. maar belangrijkste dingen op een rij.. en vergeten dingen komen er nog eens boven op edit bedankkaarten vergeten 130 euro nog