Geen uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Gerdatje, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Precies. ... hoop kopzorgen voor de nabestaanden die voorkomen kunnen worden

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dit valt niet onder de erfenis, klopt. Maar banken zullen aan dit soort dingen wel meewerken als duidelijk is wie de executeur is.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier staan allemaal dingen op die niet hoeven.

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Tja, dat is de vraag. Ik heb een paar zeer slechte ervaringen met grote uitvaartverzekeringen, waarbij men er een potje van maakte en ook nog poogde de nabestaanden flink te tillen. Daarom heb ik mijn verzekering dus beƫindigd. Weet je dat je uit die verzekering ook nog eens de verzekering een paar 1000 moet betalen voor verleende service?

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

vertel :)

edit: ging mij om een gewone crematie of begrafenis zodat omgeving ook nog een beetje knap afscheid kan nemen :)

in plaats van in oven schuiven en klaar.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar dat hoeft niet. Je.moet je verzekeren voor zaken die je niet kunt betalen..Er zijn genoeg.mensen die dit.wel kunnen betalen.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Precies.

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja vertel.....

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

kaarten
    extra tijd
    koffie tafel
    bedank kaarten
    kist (kan je ook 'lenen')
    condoleance register
    etc

Het is net zoals het gewone leven... heb je niet veel te besteden kun je ook minder.opties nemen op je auto.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Bijv. De condoleanceruimte (condoleren aan huis), laatste vervoer rouwauto ( deden we hier lopend met de kist op een kar), register ( zelf een mooi boekje aanschaffen), enz.

11. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja...ga even 5 km met een kist lopen.(gaat dus niet op voor iedereen)
    Hoe wil je 100 man in je huis hebben om te condoleren? (Gaat dus ook niet voor ieder op)

Geen kaarten...hoe wil je dan iedereen bijtijds bereiken?
    Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd dan iedereen op te bellen.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

oke oke.. maar zonder dat kom je nog op een bedrag van ruim 4000 euro. en dan is huur kist niet mee gerekend. vind het nog een hoop geld :)

13. linde90

linde90 Niet meer actief

En een kist lenen......vind dat een nare gedachte

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

hier is het toch een eindje lopen hoor.. zie mezelf al gaan al hobbelend over de straat:)

En een knap boekje kost ook al snel wat hoor. of je moet een schrift nemen.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daarnaast moet je shoppen naar wensen uitvaartondernemer (veel.concurrentie) en.onderhandelen.
    ..tja. daar hen je.meestal geen zin in in die omstandigheden maar het loont wel

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

je kunt het boek ook laten hoor
    Het vervoeren van de.overledene naar de uitvaart gelegenheid is bij wet geregeld. ;)

17. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Opbaren thuis, koffietafel, 60 rouwkaarten en bedankkaarten zijn dingen die niet hoeven. En bij grafbedekking bij een crematie zet ik ook mijn vraagtekens.
    Mijn opa wilde alles zo eenvoudig mogelijk een Door een aantal dingen te schapen kon er bijv een rouwauto besteld worden en de koffietafel was ook heel simpel. Bovendien waren er ook niet veel mensen aanwezig. Neemt niet weg dat mijn oma toch nog toe heeft moeten leggen op bijv de steen (opa is begraven) maar zelfs dat is iets dat niet hoeft.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En hier gaat het om... net zoals met babyspul weet men heel goed dat iedereen het "goed" wil doen en daarmee draaien ze.je een poot uit. :)

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.050
    3.889
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als mensen plotseling overlijden en/of als de overledene nog heel jong is, dan wil je die extra tijd.

In mijn familie is er ook een kind overleden, zijn ouders konden op ieder moment naar het rouwcentrum om hem zo vaak als ze wilden te zien.

Daar betaal je voor, dat klopt.

Met al dat soort extra's hangt het echt af van wie er overlijdt en waar de nabestaanden behoefte aan hebben.

Natuurlijk, al die dingen zijn niet noodzakelijk. Maar het is bijzonder cru om ze te moeten laten omdat je het geld er niet voor hebt.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bezoektijd in rekening brengen? Dat is nieuw voor me. Het gaat hier om een verlende koffietafel of meer speeches. Kijk eens goed, heel veel verzekeringen vergoeden dit ook niet. Het is vervelend om.keuzes te.moeten maken op situatie.soort.momenten maar dat hoort er wel bij.

Deel Deze Pagina