Klopt... dit is het principe van de verzekeraars... angst. Eens dat je op welke manier dan ook het moet regelen of dat nou een verzekering is of een bak met geld maar iedereen met een verzekering... kijk eens heel goed wat er daadwerkelijk betaald wordt en of dat over 50 jaar nog zo is... heeeeel vaak is dat namelijk niet zo En valt de uitkering van de verzekering vies tegen.
Ik betaal ong 10 per maand aan Monuta. Ik vind dat je jezelf moet verzekeren voor een uitvaart, want anders draait mijn partner en/of mijn familie er voor op terwijl ze al op dat moment genoeg hebben aan het verlies/verdriet van mij (tenminste daar ga ik vanuit ) en al genoeg moeten regelen en dingen moeten doen. Ik vind niet dat ik mijn familie en partner moet opzadelen met het excuus doet de gemeente wel, want in 1e instantie komt het toch bij de familie, ik zou dat het echt heel erg vinden en niet kunnen.
Wij betalen 8 euro per maand voor mezelf en onze kinderen, afgesloten toen ik 26 was. Deel in natura (kist bijv) en daarnaast nog 4000 euro vrij te besteden. Das echt niet duur en het is een kleine moeite toch, om dat te verzekeren..
Mensen met geen verzekering. Bedenk ook dat als je ziek word ongeneeselijk dat je niet eens meer een verzekering kan afsluiten. Kosten pm is geheel afhankelijk. Dat gaat na leeftijd en evt ziektes. Spaargeld bedenk wel dat als iemand komt te overlijden dat de rekening bevroren word voor een x aantal wkn. En de rekening van de uitvaart ligt vrij snel op de mat. Heb zelf 2 jr lang verzekeringen gesloten voor de uitvaart..
En je kunt nu zat spaargeld hebben wie zegt dat dat over 10 of 20 jr nog zo is? Denk dat het voor vele ook iets is om niet over na te denken of niet over te willen praten.
Mijn oma is in januari overleden en zij was onderverzekerd. Ze is gecrememeerd en mijn moeder + broers moesten bij elkaar nog 6000 euro bij betalen, dus 10.000 zit je denk ik snel aan.
Danjo, als verkopen van uitvaartverzekeringen ben je niet heel objectief, met alle respect. Tuurlijk, niemand weet wat er gebeurt in het leven, maar als je een dikke spaarrekening hebt en bv een huis waar je op aflost, dan is een verzekering onzin. Ténzij je daar een heel kalm en vredig gemoed van krijgt. Dan: vooral doen.
Wat een onzin. Ik ben trouwens ook verbaasd (of naief?) om te lezen hoeveel eigenlijk geen uitvaartverzekering hebben. Dat is (bij wijze van spreken) 1 van de eerste dingen die je regelt bij een geboorte, net zoals zorgverzekering. Ik ken genoeg mensen en familie die dat anders niet kunnen betalen. Het is wel zo netjes voor de mensen die je achterlaat, dat hun niet de pineut zijn om alles te betalen. En hoe kun je nu weten dat je over 20 jaar nog genoeg geld hebt staan om alles te kunnen betalen, daarom is een verzekering altijd wel nodig. Het kost ook bijna geen drol per maand, iedereen kan zoiets afsluiten tenzij je op straat leeft. Ik heb zelf heel weinig te besteden maar we zijn allemaal verzekerd.
en voor de dames die nu alles zelf sparen... Wat als je nu om wat voor reden in de bijstand terecht zou komen? Dan krijg je geen uitkering omdat je spaarvermogen hebt (voor uitvaart maar daar kijken ze niet naar ), daar moet je dan eerst van leven en er blijft dan alsnog niets meer over voor je uitvaart. Kan je dan niet beter gewoon nu al een paar euro pm betalen en er verzekerd van zijn dat je nabestaanden niet in de financiele problemen komen?
Lief dat je daar zo bezorgd over bent, Lara. Maar, en ik citeer: 'De maximale hoogte van uw eigen vermogen waarbij u nog bijstand kunt krijgen wordt jaarlijks aangepast. Onder uw eigen vermogen valt bijvoorbeeld uw auto of spaargeld. Mensen die een gezamenlijke huishouding voeren en alleenstaande ouders mogen per 1 januari 2013 voor de bijstandswet maximaal een eigen vermogen van 11.590 hebben. Voor alleenstaanden is het maximumbedrag aan eigen vermogen 5.795. Wat u meer heeft dan dit bedrag, moet u eerst opmaken voordat u een bijstandsuitkering krijgt.'
exact.. We hebben genoeg spaargeld, en waar dat staat en wie daar bij kan hoef ik hier niet allemaal te vertellen want dat lijkt me niet zo handig. Mijn schoonfamilie heeft ook genoeg spaargeld. We willen binnen een paar jaar nl verlaten, ik maak me echt niet druk om een uitvaart. Ik heb al een uitvaart meegemaakt van mn vader en die was gewoon verzekerd maar dan kom je alsnog goed tegen hoe het allemaal in z'n werk gaat en op zo'n moment ga je alsnog wel betalen voor allerlei zaken waar ze ook nog eens een extreem hoog bedrag voor vragen (bijv 1 kop koffie en een plak cake in de uitvaartbranche kan ik een hele maaltijd van koken voor mn gezin).
Hahahah makkelijk geciteerd. Maar na een aantal jaar heb jij ook geen 10 of 5 duizend meer op de rek staan als je maandelijks rond moet komen van 1200 euro. En zit sparen er in deze huidige tijd ook niet meer in.
TS had het over SM die geen vermogen én geen verzekering heeft. Diens 'oplossing' dat de gemeente dan wel betaalt, is te gemakkelijk gedacht. Dat is een heel nare oplossing voor de nabestaanden, blijkt uit de verhalen hier. Conclusie is dus ook dat je dat niet moet willen, dus dat er of flink wat spaargeld moet zijn, of een verzekering. Weeg voors en tegens af en doe gewoon wat bij je past.
Dus iedereen die zo'n verzekering heeft is eigenlijk heel erg angstig dat ze compleet ten onder zullen gaan? Waar komt die angst toch vandaan? (en dan heb ik het niet over nu, in de crisis)
Ik verwacht niet een dikke spaarrekening te hebben later als ik oud ben. Nu is het haast niet mogelijk als net aan modaal verdieners om veel geld te sparen. En de pensioenen....tja....wat is daar later nog van over. Dus ik zorg liever nu dat het geregeld is
En daarbij wil ik nu ook nog beetje genieten. En niet maandelijkse geld wat over is moeten sparen voor mijn uitvaart Tot een paar jaar terug had ik ook in jaar tijd makkelijk voor ons 3en alles bij elkaar kunnen sparen. Helaas is dat toch even anders gelopen als gedacht en ben ik blij dat er dus dat soort verzekeringen zijn.