Gisteren ben ik op gesprek geweest bij mijn werkgever aangezien mijn verlof er bijna opzit.. Om een lang verhaal kort te houden ik mag nog maar 3 uur! per week aan het werk ik draaide 12/15 uur per week dus dit is niet leuk. ik werk in de supermarkt en tja word te duur voor ze want ze hebben jongeren aangenomen die veel goedkoper zijn dan ik natuurlijk begrijpbaar maar ik zit er mooi mee.. mag dit wel na zwverlof? ik heb een contract voor min 2uur per week en vrees voor het ergste...
Als in je contract staat minimaal 2 uur per week, dan mogen ze het helaas terug zetten naar 3 uur per week. Wat balen zeg
Balen Zeg Wat je zou kunnen doen is nagaan hoe lang je 12/15 uur hebt gewerkt. Er is een wettelijke regel dat als je zoveel weken in een grote periode meer dan bepaald aantal uren gewerkt heb je recht heb op contract met meer uren...
Het klopt inderdaad als je over een langere periode structureel meer uren werkt dan je contract uren, je aanspraak zou kunnen maken op een meer uren contract. Dit heet Rechtsvermoeden van de arbeidsduur. Je kunt meer informatie terugvinden op de site van de rijksoverheid. Heb ik recht op een aangepast contract als ik veel overwerk? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Of dit ook geldt als je de afgelopen periode met zwangerschapsverlof bent geweest, weet ik niet, maar je kunt in ieder geval even informeren. Succes!
Je zou inderdaad even na kunnen zoeken of je recht hebt op het aanpassen van je contract ivm structureel overwerken, maar anders vrees ik het ergste. Bij een contract van min. 2 uur hoef je zoals al aangegeven maar minimaal 2 uur ingepland te worden... In verband met je contract zou je ook contact op kunnen nemen met de vakbond en eens kijken wat zij hierover te zeggen hebben.... Succes ermee!
Zal me niet verbazen als je bij jumbo werkt. Hun manier om personeel weg te jagen. Ontslaan kunnen ze biet dus dwingen ze je op een andere manier wel dat je moet gaan. Triest
Ja idd de jumbo... Maar zolang ik niks nieuws heb blijf ik gewoon werken.. alleen als volgende maand mijn contract afloopt heb ik het idee dat hij niet verlengd gaat worden..