koopgarant zijn de woningen waarbij de woningbouw een gedeelte van de hypotheek opzich neemt zoals ik in mijn eerdere bericht al schreef. Dit zou een optie kunnen zijn ja! Heeft je man een variabel salaris of altijd een vast salaris?
meid probeer de hoeksewaard is ligt vlakbij rotterdam 20 minuutjes rijden zijn allemaal leuke dorpjes met betaalbare huisjes wij zitten nu ook in een huisje van 459 huur met 3 slaapkamers tuin en garage. ik zal je even de website Pb'en. Het is wel moeilijker wanneer je niet uit de hoeksewaard zelf komt maar je kan het altijd proberen. Iemand die ik ken kwam ook uit Rotterdam naar hier en huurt ook dus het is wel mogelijk.
@ Lilydekoster: Hij heeft gewoon een vast salaris.. @ Priscilla: Dank je wel! Ik zal wel even kijken als je de website stuurt. Voor mijn vriend word R'dam of verder wel lastiger met zijn werk omdat hij altijd iemand in Krimpen aan den Ijssel moet ophalen maar ik ga iig even kijken
Maar ik bedoel eigenlijk wanneer je nu zou gaan verhuizen. Wanneer je een huisje van bijv 600 euro op het oog ziet (weet eigenlijk niet hoe hoog de huur mag zijn om voor huursubsidie in aamerking te komen, maar goed) dan krijg je toch best een bedrag terug toch? En dan is het wel te doen.
Huurt u een woning? En bent u in verhouding tot uw inkomen veel geld kwijt aan huur? Dan kunt u een tegemoetkoming in de huurkosten krijgen: de huurtoeslag. Kan ik huurtoeslag krijgen? Voor de huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan 647,53 per maand. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens op 357,37 per maand. Deze bedragen gelden vanaf 1 juli 2009. Tot 1 juli geldt dat uw huur lager moet zijn dan 631,73 (als u jonger dan 23 bent: 348,99). Bovendien mag uw inkomen niet te hoog zijn. Niet hoger dan 20.975 per jaar als u alleen bent, of 28.475 als u samenwoont. Bent u ouder dan 65? Dan is het maximuminkomen 19.800 als u alleen bent, of 27.075 als u samenwoont. Lees meer bij Kan ik huurtoeslag krijgen? Hoe werkt huurtoeslag? Binnen 8 weken na uw aanvraag krijgt u bericht van ons over de hoogte van uw huurtoeslag in 2009, de 'voorschotbeschikking'. Vanaf dan krijgt u ook huurtoeslag. U krijgt rond de 20e van de maand uw huurtoeslag voor de volgende maand. Geeft u een wijziging door? Dan krijgt u een nieuwe voorschotbeschikking. Aan het einde van 2009 krijgt u automatisch de voorschotbeschikking voor 2010. Opnieuw aanvragen is dus niet nodig. In de loop van 2010 krijgt u de definitieve berekening van de huurtoeslag 2009, de 'beschikking definitieve berekening'.
Ik hoop dat ik het goed gedaan heb, er is uitgekomen dat we 263 per maand aan huurtoeslag kunnen krijgen. Ik heb het berekend op een huisje dat particulier te huur staat. Alleen het inkomen daarvoor moet 2400 zijn bruto en daar komt mijn vriend net niet aan.
Ik ben bang dat je vriend boven de 20.975 uit komt met zijn jaarsalaris. Als hij 1620 netto verdient zit hij bruto aan de 2175. Als je hier het jaarsalaris van overneemt zit hij met een jaarsalaris aan de 28.000 ongeveer. wat betreft een hypotheek op dit salaris kun je rond de 135.000 en kun je een bestaande woning kopen van ongeveer 122.000.
Ik had eerst een berekening met zijn jaaropgaaf van 2008 gedaan, toen kwam hij niet in aanmerking voor huurtoeslag. Toen ik het met zijn loonstrook van augustus deed kwam eruit dat hij het wel kreeg. Op z'n loonstrook van aug staat dat hij bruto ong. 2300 verdient