Geen vaccinaties: wat dan wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Zou het jammer vinden als dit topic gesloten wordt... het is nou juist toch een hot topic onder de baby-dreumes mama's?? En het is toch alleen maar goed om jezelf te verdiepen in iets, i.p.v. klakkeloos aannemen dat het goed zit (omdat de overheid het instelt bijv.)?

Heb je nog wat gevonden wat je heeft geholpen Rozemarijke?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sorry Rozemarijke, maar ga je nu de reguliere geneeskunde compleet afvallen? Waarom? Vooralsnog is de reguliere geneeskunde wetenschappelijk bewezen en niet de homeopathie. Heb je het nieuwsbericht gelezen waarin staat dat (leden van) de WHO zich keert TEGEN de homeopathie? Dezelfde WHO die borstvoedingsmama's altijd aanklampen als 'zie je nou wel dat borstvoeding het beste is'? Ik vind het niet verkeert dat je je in de homeopathie bent gaan verdiepen, maar ik stoor me wel aan je ongezouten kritiek over de reguliere geneeskunde. Ik weet dat jij intelligent bent en weet waar je mee bezig bent, maar - sorry dat ik het zeg - vele vrouwen op dit forum niet. Maar die zien opmerkingen als deze wel als een 'zie je nou wel, reguliere geneeskunde is SLECHT'.
    Verder is zoeken naar verhalen op het internet gewoon een beetje suf, sorry. Voor die 5 gevallen die je tegenkomt, bestaan er misschien wel 100.000 goede (zoals ik eerder heb gezegd). Daarbij, zoals je zelf al terecht zegt, is het helemaal niet te zeggen of deze aandoeningen door de vaccinaties komen! En voor zover ik weet, bestaan er meer tegengevallen (mensen die zich niet hebben laten inenten en uiteindelijk dus toch ziek zijn geworden). Dus wat is nou beter?

Maar goed, nogmaals vind ik het goed dat je er serieus naar kijkt en dat je alternatieven overweegt. Ik ben ervan overtuigt dat jij de juiste beslissing zult nemen, maar ik WEET gewoon dat veel vrouwen jouw uitingen anders zullen interpreteren.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op pagina 11 heeft Peetje een paar links geplaatst naar sites die wat meer info geven. Verder kan ik met wat zij geschreven heeft gewoon even goed navraag gaan doen bij het CB.

Ik zou het zelf inhoudelijk ook jammer vinden om dit topic te sluiten, maar ik word wel een beetje moe van alle herhaalde: het-is-niet-slim-om-je-kind-niet-in-te-laten-enten-reacties. En dat terwijl ik volgens mij nergens gezegd heb dat ik Thirza niet in ga laten enten, (waarom open ik anders dit topic?!?).
    En verder een beetje moe van meiden die maar gewoon beweren dat er vast geen alternatieven zijn. Tja, misschien blijkt straks op het eind van de rit dat ik geen fatsoenlijk alternatief heb voor Thirza, maar dat wil ik dan wel 100% zeker weten :) Ben wel iemand van de grondige antwoorden en ik neem nooit genoegen met eerste antwoorden :) (Waarschijnlijk dat ik daarom therapeut ben geworden ;)).

Hoe is het met K: slaapt ie al wat beter? En kun jij nog wat met alle info over de vaccinaties enzo?
    Ik heb nu het boek "Wat artsen je niet vertellen" van de bieb gehaald. Je moet de info wel wat filteren, is mijn indruk, en het vertalen naar de nederlandse situatie, (er wordt bijvoorbeeld gesproken over de mogelijkheid dat mensen die gevaccineerd zijn met het polio-virus (als ik het allemaal nog helder op een rijtje heb), anderen juist besmetten met het poliovirus. Maar dat geldt dan dus weer als er gevaccineerd wordt met het levende virus, en in Nederland wordt de dode variant gebruikt). En het is wat verjaard: bij een aantal dingen zijn inmiddels wel maatregelen genomen op complicaties die voorkwamen.
    Maar het geeft in ieder geval wel een plaatje dat vaccins niet altijd maar onschuldig zijn: dat er steeds een groep kinderen blijft die wel degelijk last heeft van de vaccinaties. Uit wat ik er nu uit opmaak, gaat het vooral om die groep kinderen die niet zo'n geweldige weerstand heeft.
    Thirza had al vrij snel last van eczeem (al voor de vaccinaties), maar dat verergerde dus steeds na de vaccinaties. Aangezien eczeem duidt op een (deels) verslechterde weerstand, was dat dus teken geweest dat de vaccinaties een te grote belasting voor haar zouden kunnen zijn. Wat dus ook zo geweest is, als ik het zo terug kijk.
    Op dit moment knapt ze goed op van het middel van de homeopaat, dus ik hoop dat haar weerstand nu lekker een beetje op peil kan gaan komen. Ze krijgt iig nog borstvoeding, en daarmee krijgt ze nog een extra steuntje in de rug. Maar mocht ik straks met 11 mnd de indruk hebben dat het allemaal nog wat wiebelig is, dan stel ik de BMR iig uit.
    Ik moet nog uitzoeken of bepaalde ziektes weggelaten kunnen worden, maar uit de info van Peetje begrijp ik dat dat niet zo gemakkelijk is: de vaccins worden door een zeer beperkt aantal fabrikanten geproduceerd (je wilt trouwens niet weten waar het allemaal van gemaakt wordt, of uit gedistilleerd wordt/werd: ontlasting, bloed...), en worden de meeste vaccins dus in mengvorm gemaakt. Da's jammer, want bijvoorbeeld de bof is toch echt een relatief onschuldige ziekte, (de kans op complicaties als onvruchtbaarheid is bijvoorbeeld heeeeeel erg laag en bestaat eigenlijk alleen als je op latere leeftijd de bof krijgt. Het vaccin zou je maar tot in de puberteit beschermen tegen de bof, terwijl als je de ziekte zelf doormaakt, je voor veel langer beschermd zou zijn (uit wat ik er tot nu toe uit begrijp), en dus is het logischer om te denken: erg vervelend, maar wel zo gezond voor kids om het in de kinderleeftijd mee te maken.
    Onder de Amisch in Amerika schijnen al deze ziektes exclusief in de kindertijd voor te komen en te verlopen zonder ernstige complicaties, een enkele uitzondering daargelaten. Toch bijzonder, omdat in onze huidige maatschappij veel meer volwassenen deze kinderziektes krijgen (en dan zijn de complicaties veel groter en vaker). Ik zou toch denken dat daar een verband met de vaccinatieprogramma's ligt...
    Nouja, even een greep uit wat ik te weten ben gekomen :)

4. raspberry

@Merijn: nee, ik keer me niet tegen de reguliere geneeskunde. Ik ben alleen wel realistisch en de meeste reguliere medicijnen hebben bijwerkingen. De vaccinaties dus ook, blijkt uit wat ik nu allemaal tegenkom.
    Dat is geen ramp: die bijwerkingen. Net zoals bij andere medicijnen, heeft niet iedereen last van die bijwerkingen. Een (kleine) groep echter wel, en Thirza is een van die kindjes bij wie dat toch echt het geval lijkt.

Goed overigens dat je er even expliciet op komt, want wat je aangeeft dat sommige vrouwen bepaalde dingen volkomen los zullen trekken van het grote verband van al mijn posts, is absoluut waar en niet de bedoeling :)

Overigens: dat artikeltje over de WHO ging specifiek over homeopathische medicatie bij TBC en malaria he? ;)

Wat je zegt over: tegenover 5 negatieve verhalen staan 100.000 positieve, zal in de strekking idd kloppen. Ik ben wel eens benieuwd naar de exacte cijfers daarvan, maar feit blijft dat er een kleine groep kinderen is die niet goed reageert op de vaccinaties. Dat is mij nooit verteld! En als ik de folder van het RVP doorlees, wordt dat zeeeeeer magertjes afgedaan en daarin voel ik me wel een beetje bekocht: dit had ik toch wel graag willen weten, dat deze kans er was! Dat zou voor mij geen reden zijn geweest om vooraf af te halen, maar wel om een aantal zaken in de gaten te houden...
    Daarover wil ik het trouwens op het CB eens hebben: ik vind eigenlijk dat het CB daarin een controlerende functie heeft en eea zou moeten checken: het is bekend dat er kids zijn die niet goed reageren op de vaccins, en juist om te voorkomen dat dat indianenverhalen worden, (zoals nu echt wel gebeurt!), zou het goed zijn als dit nauw gemonitord wordt...

5. raspberry

@LovelyDK: oja, daar ben ik ook nog achter: de vaccins bevatten allerlei proteines en sacharines (schrijf ik dat goed?). Verschillende eiwitten en eiwitverbindingen dus. Die zijn nodig om te zorgen dat de werkzame stoffen in de vaccins goed in het lichaam terecht komen en elkaar niet in de weg gaan zitten, maar als je kind dus allergisch is voor een van deze stoffen, komt daar de reactie vandaan. Het zal mij niet verbazen als gaat blijken dat Thirza voor een van die eiwitten allergisch is...
    Verder schijnt het zo te zijn dat als je kind allergisch is, er alternatieve vaccins te krijgen zijn... Dat ga ik dus eens navragen op het CB :)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #146 Kiwi1, 24 aug 2009
    Laatst bewerkt: 24 aug 2009
    @Merijn: ik ben het met je eens, alleen denk ik niet dat je een IQ van 150 moet hebben om de uitspraken van Rozemarijke verkeerd te interpreteren. Een beetje vertrouwen hebben in de reguliere geneeskunde is voldoende. Dus dat zal wel loslopen:)

@Rozemarijke: ik en naar mijn weet anderen hier hebben nooit gezegd dat het stom is om je kind niet te laten inenten. Het woord stom wordt hier vooral door jou gebruikt. Ook heb ik je vraag goed begrepen en denk ik niet dat je je kind niet wil laten vaccineren maar op zoek bent naar alternatieven. Dus dat is heel duidelijk hoor.

Er is inderdaad een hele kleine groep die niet goed op de vaccinatie reageert. Het verbaast me overigens dat jij dit niet wist, met deze informatie wordt niet zuinig omgegaan. Maar deze groep is zo klein dat er, voor sommigen, onvoldoende aandacht aan wordt besteed. Hier ben ik dus ook met je eens.
    Ja reguliere medicijnen hebben bijwerkingen, homeopathische niet. Maar de werking van de reguliere medicijnen is wetenschappelijk bewezen die van homeopathische niet. Ik kan me dan ook niets voorstellen bij wat jij bedoelt met een goed alternatief voor vaccinaties. Wat zou dat dan moeten zijn wat niet algemeen bekend is? En verwacht jij dit op dit forum te vinden, behalve de internetlinks die de vaccinatie de grond in boren zonder een aannemelijk alternatief te vermelden.
    Jij zegt dat je niet zomaar iets aanneemt en altijd tot de kern wil komen. Daarom vraag ik mij nog steeds af in hoeverre jij er van overtuigd bent dat de klachten van je dochter door de vaccinaties komen? Als ik het goed heb gelezen heeft een homeopaat je op dit idee gebracht. En nee ik roep je niet te verantwoording, zoals je dat eerder zei, ik vraag het mij gewoon af. Omdat je aangeeft dat je altijd de onderste steen boven wilt halen, zal je hier ook wel van overtuigd moeten zijn. Ik vraag me af hoe. Het zou nl. zonde zijn om je zo ergens in te graven als je het ergens anders moet zoeken.

7. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Wil nog even kwijt dat ik het goed vind dat je gedegen onderzoek wil doen naar mogelijkheden/alternatieven van inenten. Heb ooit ergens gelezen dat er idd landen zijn waar ze later enten, als de weerstand beter op peil is. Maar kan het niet terug vinden.
    Toen ik zocht naar het stukje over enten in andere landen, kwam ik dit wel tegen: www.kindereczeem.nl: Alles wat je wilt weten als je kind eczeem heeft!.
    Waarschijnlijk heb je het al gelezen. Anders heb je er misschien wat aan.
    Hoop dat je een goede keuze kan maken voor je dochter!
    Groetjes!

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik vind niet dat rozemarijke de reguliere geneeskunde compleet afvalt. Ze neemt niet alles klakkeloos meer aan wat haar voorgeschoteld wordt. Niet alles wat wetenschappelijk bewezen is, is ook het beste...
    En dat er meer tegenvallen bekend zijn (mensen die niet geent zijn die ziek worden) komt omdat reguliere artsen nooit toe zullen geven dat er iets schort aan de vaccinaties. Dat is ook te zien bij de (weinige) kinderen die door vaccineren sterven. De ouders weten 100% zeker dat het door het vaccineren is gekomen, maar het wordt bijna altijd afgedaan als wiegendood. Daarom zijn de statestieken daarover moeilijk te vinden.

@ rozemarijke; hoe vind je dat boek "wat artsen je niet vertellen"? Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met lezen omdat ik anders wel heel depressief werd...:( Ik vind dat zij (de schrijfster) wel heel erg boos en negatief overkomt tegenover de reguliere geneeskunde. Door dat boze, agressiefe, vond ik het bijna irritant om te lezen. Maar aan de andere kant, ze komt wel met harde bewijzen en heeft haar onderzoeken goed gedaan vind je niet? Of komt het grotendeels alsnog ongeloofwaardig op je over?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik me afvraag (heb een gedeelte van het topic even vluchtig doorgelezen): als die middeltjes van de homeopaat zo goed aanslaan, kan je dan niet gewoon vaccineren en dan die middeltjes tijdelijk gebruiken? Dan is ze wel goed beschermd en zal ze er misschien niet zo'n last van hebben?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Rozemarijke: de Amish staat niet bepaald bekend om hun openheid van zaken maar wel om hun zeer fanatieke bescherming van hun overtuiging. De kans dat je volledige informatie zult krijgen over hoe ziekten verlopen binnen de Amish gemeentschap is nihiel.

@Oleander. Ik begrijp niet waar je de overtuiging vandaan haalt dat artsen geen kritische houding ten opzicht van de reguliere geneeskunde zouden kunnen hebben en dat zij vaccinaties daarom niet zullen afvallen. Ik vind dit echt onzin. Ik kom uit een artsenfamilie en al 12 jaar in de gezondheidszorg en hier wordt regelmatig gesproken over het nut en onnut van bepaalde therapieën. Het nut van vaccinatie wordt inderdaad zelden negatief bediscussieerd omdat men overtuigd is van het voordeel TEN OPZICHTE van de nadelen. Dit betekent niet dat iedereen vindt dat vaccinaties zonder bijwerkingen zijn.
    Je verwijst naar wiegendood. Er waren in 2007 14 geregistreerde gevallen van wiegendood. Dat is dus echt bijzonder weinig. Van een behoorlijk aantal van deze gevallen is zeer aannemelijk dat roken tijdens de zwangerschap en na de bevalling de reden zijn voor de dood. Ook te hoge temperaturen zijn vaak te achterhalen. Afgelopen jaar zijn 1 tot 3 gevallen geweest van kinderen die zijn overleden direct na vaccineren of mogelijk gelinkt aan vaccineren. Van deze kinderen is op geen enkele manier aangetoond dat het inderdaad onomstotelijk veroorzaakt was door de vaccinatie. Dit betekent niet direct dat de vaccinatie er NIET mee te maken had maar het is ook dus NIET aangetoond dat het DE reden was. Je wilt niet weten wat de sterftecijfers van bof, mazelen, polio etc zijn in landen waar niet of nauwelijks gevaccineerd wordt......

Je bent ook erg bezig met de rol van de farmaceuten in dit verhaal. Je weet dat ongeveer 75% van de poeders en pillen buiten Nederland wordt gefabriceerd en dat bijna 99% van de patenten hierop buiten Nederland liggen? Dit betekent dat Nederlandse artsen nauwelijks tot geen profijt hebben van de medicatiefabricatie daarbij kennen ze de eed van Hippocrates en die nemen artsen ZEER serieus! Het is echt beschamend hoe je over de zorg in NL durft te spreken.
    Prima om kritische te zijn maar zeg wel dingen die je kunt hard maken. En één boek.. tja, ik kan je er 100 geven die de andere kant belichten!

tot slot:
    @Rozemarijke, als je wilt dat het topic gesloten wordt zou ik maar een melding maken. Enerzijds is het jammer maar ik denk dat het meeste hier wel gezegd is. Nogmaals veel sterkte

11. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb het ook niet alleen over de zorg in NL, ik heb het eigenlijk helemaal niet over de zorg. Ik heb het over vaccineren. En 1 boek? ik kan er ook nog 100 andere geven en het was overigens gewoon een vraag aan Rozemarijke, of mag dat ook al niet meer.
    En nee sorry, ik heb het niet zo op de farma industrie, maar ook dat wil niet zeggen dat ik alleen maar slecht spreek/denk over artsen! Nogmaals, ik heb het over het gedeelte vaccineren. En ja, ik verbaas me erover dat er niet meer vermeld word over de eventuele gevaren ervan.
    Maargoed, waarschijnlijk lees je alleen wat jer wilt lezen. Het was niet mijn bedoeling met schande over de zorg in NL te spreken, volgens mij heb ik dat ook niet gedaan?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fijn om te horen! Het was wel zo op mij overgekomen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waarom heb jij het niet zo op de farma industrie in het algemeen en m.b.t. vaccinaties in het bijzonder?

14. raspberry

@Kiwi: ik ben idd niet zelf op het idee gekomen dat het aan de vaccinaties zou kunnen liggen, maar heb alles zeer grondig op een rijtje gezet toen dat idee door iemand geopperd werd. Aan de hand van mijn posts op dit forum, foto's, krabbels op hyves en het schriftje van de gastouder kon ik echt heel erg veel goed terughalen en toen werd wel een patroon zichtbaar dat Thirza steeds ongeveer een week na de vaccinaties klachten liet zien: eczeem, flinke griep en na de laatste vaccinaties dus niet meer doorslapen, (sterker nog: van 1 voeding per nacht naar 3-5 :().
    Dat leek mij geen toeval, toen ik alles zo gedetailleerd op een rijtje zag staan. En daarmee ben ik toen naar de homeopaat gegaan, die mijn overzicht ook bekeken heeft, me daar kritisch op bevraagd heeft en ons toen dus twee middeltjes heeft meegekregen, waar Thirza vooralsnog erg goed op reageert. Dan weet ik dus wel hoe laat het is: ze had daadwerkelijk last van de vaccinaties. Overigens is een dergelijke gang van zaken binnen de reguliere geneeskunde ook heel normaal... als er geen 100 procent zekerheid gekregen kan worden, wordt gewoon het meest voor de hand liggende behandeld en als behandeling dan aanslaat, wordt aangenomen dat de juiste diagnose was gesteld. Je kunt in een heleboel ziektegevallen ook niet anders, omdat er best veel beelden zijn die veel op elkaar lijken.

15. raspberry

@Kien: die had ik nog niet gelezen... Ik moet zeggen dat ik het met het gezegde niet zo eens ben: omdat de weerstand al laag is, moet je juist vaccineren, want dan zijn ze beschermd. Terwijl er veel gevallen zijn van kids die juist met een verslechterde weerstand toch ziek werden. Ik kies er dus liever voor om vaccinaties uit te stellen, zodat Thirza eerst wat weerstand op kan bouwen (nu het middel van de homeopaat aanslaat, is de verwachting dat ze dat ook kan gaan doen: de eczeem trekt ook helemaal weg nu, wat een teken is dat ofwel een aantal stoffen uit haar lijf verdwijnen, ofwel dat ze er gewoon niet meer allergisch op reageert). Dan kan ze straks de vaccinaties ook beter aan.
    Wel handig om te weten dat het BMR-vaccin idd wel vaak allergische reacties oproept.

16. raspberry

@Snoopy: dat is dus idd een mogelijkheid, om de vaccinaties te 'begeleiden' met de medicatie van de homeopaat. Als er geen alternatieven zijn, zal dat dus de keuze worden.

17. raspberry

@Kiwi: ik weet ook niet of er goede alternatieven voor handen zijn. Maar ik vind het naief om te zeggen dat als ze niet bekend zijn, ze er zeker ook wel niet zullen zijn en dus zoek ik wel.

18. raspberry

@Oleander: ik denk idd dat dat boek de zaak nogal negatief belicht. Maar er worden ook dingen in genoemd, die wel kloppen en die toch wat verontrustend zijn: besmette vaccinaties die pas na anderhalf jaar uit de roulatie genomen worden (NieuwZeeland). Dat zijn wel zaken waarvan ik denk: Ja, en dan vertrouwt een grote groep mensen dus blindelings op de reguliere geneeskunde, maar ook daar worden fouten gemaakt. Dan is het toch goed om kritisch te kijken en niet alles voor zoete koek te slikken, zoals ik veel mensen wel zie doen.
    Ik moet zeggen dat ik wat dat betreft ook vooral de farmaceutische industrie wantrouw. Ik denk dat artsen vaak naar beste weten handelen, maar dat zij niet altijd alle info krijgen die ze zouden moeten krijgen: de farmaceutische industrie heeft hele direct commerciele belangen om een aantal zaken niet in het daglicht te brengen en helaas zijn er altijd mensen die misstanden liever verbergen, om geen geld te verliezen, dan ze aan het licht te brengen en de gezondheid van mensen te beschermen. Dat is natuurlijk niet de doorsnee werknemer binnen de farmaceutische industrie, maar vooral aan de top zijn mensen (binnen alle branches) vaak erg vatbaar voor het grote graaien... :( En dan zijn zaken zoals in China met de melkpoeder echt niet zo bijzonder... (waarmee niet gezegd is dat misstanden om de haverklap voorkomen).
    Ik zou liever zien dat onderzoek naar en productie van medicijnen niet meer onder commerciele vlag hoefde... zou het voor mij een stuk betrouwbaarder maken.

19. raspberry

@Cygnet: ik vind je conclusie dat nederlandse artsen geen baat hebben bij het voorschrijven van medicatie, omdat het overgrote deel buiten nederland wordt geproduceerd en bijna alle patenten buiten nederland liggen, wel een klein beetje naief. Iedereen weet dat het nog maar kort geleden is dat allerlei bonus-praktijken bij artsen en apothekers zijn aangepakt en ik denk dat een deel daarvan nog steeds niet verdwenen is.
    Daarmee niet gezegd dat alle artsen zich hieraan schuldig maken, want het grootste deel zal vanuit idealistische motieven z'n werk doen en dat werk ook zo goed als mogelijk doe.
    Maar er zijn altijd artsen die wel deals sluiten en er baat bij hebben om bepaalde medicijnen voor te schrijven.
    Daarbij zijn artsen mensen en mensen maken fouten. Daar hoeven we niet krampachtig over te doen: ik walg zelf van de praktijk dat een arts die het beste heeft proberen te doen, maar een foute diagnose gesteld heeft, zwaar vervolgd wordt en uit z'n ambt zelfs kan worden gezet, of dat er in dat soort zaken enorme schadevergoedingen worden uitgekeerd (ik heb het dan vooral over die gevallen waarin exorbitant hoge bedragen worden gevraagd).
    Maar ik word bij tijd en wijle niet goed van de cultuur binnen de gezondheidszorg dat er nooit eens gezegd kan worden dat er dingen fout zijn gegaan. Nooit is overdreven natuurlijk, maar ik werk zelf als hulpverlener en loop er regelmatig tegen aan dat er dingen fout zijn gegaan in de begeleiding en behandeling van mensen en dat wordt zelden gewoon toegegeven.
    Ik ben zelf van de aanpak: als ik een fout heb gemaakt, dan zeg ik dat en dan praten we daarover en dat werkt goed. Ook ik maak in mijn werk fouten, hoe goed ik het ook probeer te doen, en juist door het erover te hebben, kun je samen met een client gaan kijken naar: OK, en hoe nu verder? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een client dan zei: Ja, je bekijtk het maar, ik vertrouw je niet meer en ik zoek wel wat anders. Juist door mijn fouten bespreekbaar te maken met mijn clienten, krijg ik hun vertrouwen terug.
    Die houding mis ik bij artsen vaak, en die zorgt er wel voor dat wantrouwen naar aanleiding van bijvoorbeeld bijwerkingen op vaccinaties, oneindig door blijft zingen. Als voorbeeld maar even Lynne McTaggart van dat boek: Wat artsen je niet vertellen. Typisch geval van niet gehoord te zijn, en dus krijg je dan zo'n boek. Een boek dat deels feiten bevat, maar voor een groot deel ook gekleurd is door het wantrouwen dat ontstaan is omdat zaken niet bespreekbaar zijn geweest.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kennelijk ben je vlak na de vaccinatie op vakantie gegaan. Met een baby naar een ontwikkelingsland=ver weg=lange vlucht. Weet je hoe smerig de lucht in een vliegtuig is? Je ademt urenlang de verontreinigde lucht in van honderden mensen en ook huidschilfers e.d. worden urenlang rondgepompt omdat de lucht nu eenmaal niet wordt ververst tijdens een vlucht.
    Ik kom standaard uit een vliegtuig met een eczeem- of netelroosaanval, migraine en algehele malaise en mijn weerstand is heel wat beter dan die van een baby!
    Je kan dus niet zeggen of je baby ziek is geworden van de entingen omdat je je baby hebt blootgesteld aan een aantal factoren die bijzonder zijn, die je niet gehad zou hebben als je gewoon thuis was gebleven.
    Een baby kan al koorts krijgen als hij uit zijn ritme en beschermde omgeving wordt gehaald, helemaal als dat binnen 10 dagen na een enting is. Met een vaccinatie spuit je kleine beetjes ziektes in en als je dan gaat vliegen naar en gaat zijn in een ontwikkelingsland is dat niet gunstig voor het rustig verwerken van de enting.

Deel Deze Pagina