Hallo, Wie heeft er ervaring met schoenen oprekken door ze in de vriezer te doen? Ik heb het bij een paar oudjes geprobeerd die te klein waren en ik moet zeggen, het werkt echt, ze zijn veel breder geworden en omdat ze een spits neusje hebben pas ik ze nu wel. Nu heb ik een paar echte leren schoenen met ronde neuzen gekocht, te klein achteraf, in de lengte maar niet in de breedte. En zit te twijfelen om dit ook bij dit paar te proberen. Ik wil ze voornamelijk langer hebben maar ben zo bang dat ze veel te wijd gaan worden op deze manier en vraag me ook af of ze wel langer gaan worden. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zou ze eerst toch een poosje aandoen. Vaak rekt het nog wel een beetje mee als het leer wat soepeler word.t
Ik heb er nog nooit van gehoord. Kan dat alleen met leer of ook met andere materialen? Ik heb hier nog 2 paar schoenen staan die een tikkie te klein zijn, zou wel mooi zijn als het lukt
Ik denk dat het alleen met leer kan. Maar proberen kan altijd. Tis trouwens niet de bedoeling dat je je schoenen zo in de vriezer zet. Je moet er wel een zakje indoen en die vullen met water, water wat bevriest zet uit en de schoen rekt dan mee.
Je kunt er ook vochtige doeken (bijvoorbeeld keukendweiltjes)indoen, de schoenen een nachtje laten staan. 's Ochtends de doeken eruit halen en ze dan gelijk aantrekken. Dan vormen ze ook naar je voet.