Hallo allemaal, Ik heb sinds een week last van gekneusde ribben, door verkoudheid (niezen en hoesten) en het feit dat de baby op mijn ribben loopt te duwen. Ik heb al langer last van mijn spieren op diezelfde plek, maar het wordt er niet bepaald beter op. Ik ben nu 36+5 weken zwanger. De kans bestaat natuurlijk dat ik nog een paar weekjes voort moet, maar ik hou het op deze manier echt niet meer vol! Alles doet zeer. Van hoesten/niezen, tot ademhalen. Laat staan dat je je dagelijkse bezigheden nog met enig fatsoen kan uitvoeren. En daarbij loopt er ook nog een peuter van 3,5 jaar rond. En voor hem vind ik het zo mogelijk nog erger... ik kan er niet eens voor hem zijn als hij wil spelen. Ik lig alleen maar met pijn op de bank.. Vanmorgen met tranen in mijn ogen van de pijn zijn boterham staan smeren.. Wie heeft er tips om mijn pijnlijke lijf nog enigszins te kunnen ondersteunen in deze laatste weken? Ik zit al aan de maximale dosis paracetamol en ik smeer al spierbalsem. Warme douche of kruik werkt iets, maar zodra ik daarmee weer stop is het opnieuw drama.
Helaas geen tips... Ik had het ook bij de zwangerschap van mijn zoontje. Het was verschrikkelijk en deed erg zeer. Ik lag alleen maar op m'n rug op de bank. Bij jou is dat erg lastig als je nog een kind hebt rondlopen. Ik zou zeggen; vraag hulp aan de lieve mensen om je heen.. Zij kunnen je wellicht een beetje ontlasten. En geef het vooral aan bij de verloskundige. Wie weet wilt ze je dan strippen met 38 weken... Sterkte meid!
Dank je wel voor je reactie Het is inderdaad vreselijk, ik kan op mijn rug of op mijn zij liggen, en rondlopen helpt ook soms. Mijn zoon is een hele goede hulp als ik iets laat vallen ofzo, maar hij kan ook een echte draak zijn! (Tja, het is een peuter he ) Mijn vriend steunt me waar hij kan. We gaan het zien hoe lang de kleine besluit te blijven zitten. Strippen is echt een no go bij mij, dus hij zal toch echt zelf ik actie moeten gaan komen...