Goedemiddag, Sinds het begin van m'n zwangerschap heb ik al last van mijn bekken. Nu is het zo dat ik soms niet eens meer kan lopen. Mijn werk is fysiek zwaar. Na elke dienst (ook nog eens ploegendiensten), is de pijn 10x zo erg. Ook tijdens het werk heb ik veel last en daarbij ook een onprettig gevoel in mijn buik. Ik ben nog maar 14 weken zwanger! Ik heb een 0 uren contract. Sinds juni weer begonnen met werken, na een half jaar weggeweest te zijn. Hoe moet ik dit volhouden? Ik denk dat ik niet veel langer meer kan werken, maar vraag mij af of ik dan recht heb op een ziektewet uitkering. Is dit aan de orde? Met vriendelijke groet, MamavanK
Beste MamavanK, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Rot voor je dat je veel last van je bekken hebt. Als je niet in staat bent om te werken kun jij je ziek melden bij de werkgever. Geef bij de ziekmelding aan dat je ziek bent vanwege je zwangerschap. Jouw werkgever kan een ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Als wij constateren dat je klachten zwangerschapsgerelateerd zijn, dan kom je voor een ziektwet-uitkering in aanmerking. Meer informatie over ziek ten gevolge van je zwangerschap vind je hier. Ik wens je sterkte. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team