Hematoom of 2e vruchtzak???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mv2kids, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv2kids

mv2kids Nieuw lid

21 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames, de titel zegt het al , ik ben in de war..ben nu zwanger van de 4e.. en mijn eerste echo gehad met 8 weken, daar was naast de baby een (vocht) plekje te zien..nu 2 weken later 10+4 dagen vochtplek leek groter, maar tot op heden geen bloedverlies gehad..de verloskundige zei dat t ook een tweelingzwschap gehad kon zijn..maarja dan vraag ik me nu dus af, als dat het geval zou zijn, het leek nu groter, en een lege vruchtzak kan tog niet groeien lijkt me? In mijn 2e zw schap heb ik ook een hematoom gehad, dat was al in week 7 en daar verloor ik ook bloed van tot week 11 was die helemaal weg.Aangezien ik nu bijna 11 weken ben , en nergens last van heb gehad vraag ik me toch af wat dit nu kan zijn, het maakt de zw schap erg onzeker vooral.heeft iemand hier ervaring mee? zo ja, ik hoor het graag!! X debora

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    tsja, het nadeel is dat ze niet kunnen zien of het bloed of vw is... kan dus allebei, wat je vk zegt. Als het idd een niet ontwikkelde deel van een tweeling is zal dat vanzelf verdwijnen en je hoeft ook niet meteen al bloed te verliezen bij een hematoom, dit kan ook pas veel later geboren of helemaal niet, dan neemt je lichaam het gewoon op.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb het ook gehad en bij mij is de bloeding door mijn lichaam opgenomen. Er was i.i.g. niks meer te zien op de echo's erna. De gyn zei bij mij ook dat het van een 2ling had kunnen zijn maar ook een bloeding van de innestelling.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had enkel een lege vruchtzak de vorige zwangerschap, maar op de termijnecho bij 12 weken had die het formaat van een vruchtzak van 8,5 week. Omdat ik toen dus al 12 weken zwanger was, kan het zijn dat ie ook nog wat groter is geweest en dus pas later dan 8,5 week gestopt is met groeien, (op een gegeven moment stopt het met groeien en gaat het vruchtzakje weer krimpen: op de echo die wij twee weken later hadden, was het vruchtzakje al een stuk kleiner weer).
    Maar dat beantwoordt jouw vraag dus wel: een lege vruchtzak groeit ook gewoon.

Deel Deze Pagina