Zijn wij nou de enige die een bijna dreumes hebben die nog niet doorslaapt 's nachts? Ons mannetje heeft in de afgelopen 12 maanden twee nachten doorgeslapen... Wij zijn inmiddels echt bekaf... Hij wordt elke nacht wakker, wil dan vaak nog wat drinken, gaat daarna soms weer slapen, maar vaak lukt het hem gewoon niet meteen. Gevolg is dat we hem dan een tijdje op de arm moeten hebben (variƫrend van 10 minuten tot 1,5 uur) voordat hij gaat slapen... Laten huilen is hier not done, soms laten we hem wel even huilen (niet als hij overstuur is en max. 10 minuten), maar we zullen hem nooit langer dan dat laten huilen. We hebben zelf niet de indruk dat het om gewenning gaat. Het tijdstip dat hij wakker wordt varieert heel sterk.
Hier een 16maander die tot nu toe 2 nachten heeft doorgeslapen denk ik. Komt vaak nog 's nachts voor een slok en valt dan tegen mij aan in slaap of rolt terug naar de cosleeper. Wordt er zelf niet echt wakker meer van. Misschien een idee om af te wisselen om bij te tanken, ene nacht jij op de logeerkamer/bank, andere nacht je man?
Herkenbaar. Hebben wij ook gehad. Eerst om de twee uur wakker, later om de drie uur, maar langer dan drie uur achterelkaar slapen lukte niet. We waren gesloopt. We hebben allerlei dingen geprobeerd. Homeopatische kruiden en pilletjes, osteopathie etc etc. Uiteindelijk naar natuurgeneeskundig arts geweest. Ik geloofde niet in al die alternatieve genezers, maar als je zo bekaf bent probeer je vanalles. En het heeft geholpen. Het slapen ging steeds wat beter en nu slaapt ons kindje zo'n tien uur achter elkaar. Niet in een keer hoor, maar drie uur werd vijf uur achtereen slapen, daarna zeven uur en na een maandje werd het toen uur. Zo blij nu! Succes ermee en zoek eens een therapeut bij jou in de buurt. Wie weet helpt het!
Idem bij onze dochter. Op 11 maand was voor ons de maat vol: zowel wij als zij waren doodop van het slaaptekort. Wij hebben toen gekozen voor gecontroleerd huilen. Natuurlijk nadat we er zeker van waren dat er geen medische oorzaak was. Ik ben er ook echt van overtuigd dat ze op die leeftijd (en voor alle duidelijkheid:niet als jonge baby van pakweg 2 maand) wel baat hebben bij die methode. Onze aanpak: - 3 min laten huilen (echt met de wekker erbij) - binnengaan, troosten zonder op te pakken, weer naar buiten (zelfs als ze nog huilde) - 5 min laten huilen - idem qua troosten - 10 min laten huilen De eerste nacht deed papa, ik sliep toen in de zetel. Was een helse nacht qua wakker worden, maar ze is nooit tot in de fase van 10 min huilen gekomen omdat ze altijd sliep voor dat gebeurde. De tweede nacht deed ik, en is ze slechts een keer of 4 wakker geworden, en sliep ze elke keer na 1 keer troosten. De derde nacht sliep ze door. En sindsdien (10 maand geleden) slaapt ze door, op de ziekdagen na natuurlijk.
Hier ook een dochter die niet doorslaapt. De afgelopen nachten gingen toevallig wat beter, ze slaapt meestal rond 20 uur, wordt dan wakker rond middernacht, en dan weer tussen 6 en 7. Vaak slaapt ze daarna ook nog een uurtje. Maar het wisselt dus heel erg, we hebben de afgelopen maanden ook vaker gaat dat ze om de 3 uur wakker werd. Wij slapen nu samen, dat scheelt enorm vind ik.
Yup herkenbaar nog steeds. En we weten niet wat we eraan moeten doen, zoveel al geprobeerd... Af en toe een nachtje wordt wel iets vaker gelukkig.
Medisch gecheckt? Ben je bij een KNO arts geweest? Hoe slaapt hij in? Hoe wordt hij wakker 's nachts?
Nee niet enige hihi mijn dochter ook niet. Maar wat bij jou is het is gewenning denk ik: je beloont hem met water en met op armen hebben. Dat moet je niet doen. Hij word wakker van dat water drinken en verwacht dat hij op armen mag dat is logisch Gewoon steeds terugkomen en leggen zeggen lieve woordjes en knuffel/speen. Als hij weer wakker is -week komen. Ik zou wel 3-5 min aanhouden dat hij huilt want zo wordt hij ook moe en snapt de bedoeling. Het terugleggen zal wel week duren misschien minder kan ook 1 a 2 nachten genoeg zijn. Dochter slaapt hier gelijk als een blok. Hier als ze pijn heeft(tanden/verkouden) dan word ze meestaal 20-30x wakker per nacht en we nemen haar bij ons dan wat ook niet goed is maar tis elke 10 min heen gaan ook geen optie. Als ze niets heeft dan slaapt ze in haar bed en is maar 2-4x wakker per nacht en dan nemen we haar niet. Gelukkig lukt dat maar is steeds wakker ook. We zijn nu bezig met dieet op geteste allergenen en hebben van homeopaat middel gekregen voor darmen schoon te maken/houden dus komende 2 weken even kijken of er verbetering optreed. Toeval of niet maar vannacht maar 1x wakker even geweest -speen in en sliep ze weer
Hier sliep ze van 5 tot 10 maanden gewoon door, maar daarna heeft ze eigenlijk nog geen nacht doorgeslapen. Op dit moment is het ook lastig om haar in slaap te krijgen, maar ze is niet helemaal fit
troost je... je bent niet de enige. onze zoon heeft ongeveer 5 x doorgeslapen denk ik en is nu 15 maand... en zelfs nog 1 nachtfles... het gaat beter dan voorheen, nu vaak 2 x wakker waarvan 1 x speen, en 1 x fles van 5 min en slaapt verder maarrrr wel de gebroken nachten...
Hier nog 1. Het is eigenlijk heel normaal en ze slapen wel door als ze er aan toe zijn. Als ze 16 zijn willen ze je echt niet meer aan je bed Al aan samen slapen gedacht? Ik heb een paar keer geprobeerd te laten huilen maar dat maakte het Alleen maar erger. Plus dat ik me nog steeds vreselijk schuldig voel. Er zijn boeken, ik heb 1 aangeschaft. Lekker slapen zonder huilen. N slaapt nog niet door maar door het te lezen snap ik het wel beter en zijn de nachten makkelijker
Bij ts is het gewenning volgens jou, sterker nog "eigen schuld" want ze neemt hem op de arm?? Je kan niet zomaar zeggen: doe dit doe dat dan snapt hij het wel. Het kan ook een oorzaak hebben! Keelpijn? Oortjes gecheckt? Hoeveel eet/drinkt hij op een dag?
Dank je wel voor al jullie reacties! Doet me goed te weten dat we niet de enigen zijn. Al had ik jullie ook alle nachtrust gegund natuurlijk... Maar hoe houden jullie het zelf vol? Ik vind het echt slopend.. Zeker omdat we nog een peuter van bijna 3 hebben die overdag niet meer slaapt is het vrijwel onmogelijk om bij te tanken.
Sinds ik het niet meer zo gefocust ben op het doorslapen en bewust niet op de wekker kijk van hoe lang hij geslapen heeft etc, voel ik me een stuk meer ontspannen en uitgerust Als ik het niet trek neem ik hem mee naar m'n eigen bed. Dan maken we beiden een goede nacht
Lastig he? Hier ook op 1 hand te tellen dat onze zoon doorsliep. Of althans, doorslapen doet hij altijd al (daar staat officieel 5 uur achter elkaar toch?) maar hij wordt altijd 1x (soms 2x) wakker per nacht. Niets helpt. Behalve een flesje geven. Dan slaapt hij daarna direct weer door. Maar toch, het is wel slopend dat je vrijwel elke nacht een paar uur te kort komt (daarna weer in slaap komen is bij mij altijd lastig, duurt meestal 1,5 uur) Denk niet dat je er veel aan kan doen.. Go with the flow. Probeer er vrede mee te hebben. Ooit gaat het over, echt waar
Ik kan eindelijk na 14,5 maand zeggen....het begint te komen Maar daarvoor ook elke nacht wakker en bij ons in bed....en sliepen wij niet hahaha Nu met een campingbedje op zijn kamer, gordijnen, nachtlampje, 2 spenen en lekker warm aankleden slaapt hij ( afkloppen ) al 5 dagen in zijn eigen bed.... Dus misschien heb je er wat aan Maar ik was ook met 12 maanden echt kapot, hopeloos dingen aan het proberen.....daarna gewoon aan hem toegegeven en in eens sliep hij in zijn eigen kamer, dus ik denk dat als ze zelf willen dat ze het gaan doen! Sterkte en succes!
Niet. Na 11 maanden van minstens 5 keer per nacht met een krijsend kind op de arm was voor ons de maat vol. We werken allebei voltijds, en ik functioneerde niet meer op mijn werk. Bovendien is zo'n slaaptekort ook niet goed voor een kind. Daarom zijn we overgegaan tot actie dus
Ja inderdaad, sinds ik niet meer gefocust ben op het doorslapen, is het makkelijker te accepteren. Natuurlijk voel je overdag wel hoor, als je een slechte nacht hebt gemaakt. Nachtlampje kan helpen, de deur op een kiertje laten staan en op de overloop/gang een lampje aan laten.. je zou het allicht kunnen proberen! Wij hebben drie kids, waarvan de 2e inmiddels 4 jaar is en nog steeds niet doorslaapt. Natuurlijk baal ik als hij weer naast m'n bed staat, het is niet 5 minuutjes dat hij wakker is maar gerust 2 uur lang. Gisteren zei ik nog tegen iemand: toch wen je er aan, ik heb zelden een dag dat ik echt doodmoe ben van het feit dat ik niet geslapen heb. Je pakt elk uurtje mee dat je wel goed kunt slapen. Maar ik begrijp je wel goed dat je er moe van wordt en dat je ook eens een nacht goed kunt slapen. Succes! Ik hoop dat je iets vindt waardoor hij wel lekker blijft slapen.
Slaapt hij wel bij jullie in bed? Het ene kind heeft nou eenmaal meer veiligheid nodig dan de ander. Dat is een hele legitieme reden, bang zijn, onveilig voelen.