Hey meiden, weet iemand of er ook hormonen bestaan om het baarmoederslijmvlies dikker te maken? Ik heb nu een aantal keren een fm meting gehad en kreeg eigenlijk elke keer de opmerking dat mijn baarmoederslijmvlies erg dus is. De laatste fm was er geen groeiende follikel te zien en zeiden ze dat er aan het dunne baarmoederslijmvlies te zien was dat mijn eisprong niet al geweest kon zijn. Achteraf konden ze aan het progesteron zien dat ik vlak daarvoor toch een eisprong heb gehad. Was toen zo blij dat ik, domme muts dat ik ben, vergeten ben iets te vragen over het dunne baarmoederslijmvlies. Maak me er nu dus veel zorgen om en bovendien moet ik mbv een donor zwanger worden dus vind het wel belangrijk dat ik hem niet voor niets elke maand optrommel. Hulp van het ziekenhuis krijg ik niet meer omdat mijn cyclus redelijk regelmatig is geworden. Follikel metingen vinden ze nu niet meer nodig weet iemand iets meer over dun baarmoederslijmvlies en of hier iets aan te doen is?
Als je een dun baarmoederslijmvlies hebt, moet je sowieso geen Clomid nemen om je cyclus te reguleren. Clomid staat erom bekend dat het juist een negatief effect op je baarmoederslijmvlies heeft. Als je een hormoon als Puregon of Menopur spuit, wordt je baarmoederslijmvlies over het algemeen veel dikker. Maar dat mag je alleen spuiten onder strenge controle. Waarom willen ze je verder dan niet helpen in het ziekenhuis? Er was toch duidelijk geen dominante follikel te zien, en als bekend is dat je baarmoederslijmvlies te dun is, dan is er toch verdere behandeling nodig?
He Lot, Wat leuk je hier weer eens aan te treffen! Hoe gaat het met je? Balen van je bmslv. Wel heel herkenbaar Toen ik clomid gebruikte (maar ook zonder clomid) was mijn bmslv ook altijd minimaal van opbouw. Mijn gyn is daarom na 3 maanden al overgestapt naar Gonal F (spuiten) en daarna geen problemen meer gehad met de dikte. En in ronde drie van Gonal F zwanger (helaas wel met miskraam, maar dat had niets met de dikte van mijn bmslv te maken) Zou het gewoon even voorleggen aan je arts of hij ook het nut ziet van spuiten. Ben flink voor je aan het duimen [-o< . Jullie zijn wel toe aan een keertje goed nieuws! Dikke kus Elke
he lotje.. ja ik vind ook dat je misschien toch even voor een second opinion moet gaan... helemaal omdat van clomid de nagatieve uitwerking op het baarmoederslijmvlies bekend is en je maar niet jaaren door kunt blijven modderen omdat je een donor gebruikt.. maar weet je niet hoe dun het was? ze hebben altijd een ondergrens... dus het kan ook zo zijn dat het aan de ondergrens ligt maar nog wel goed genoeg is... ik vind het zo raar als het niet goed zou zijn dat ze je dan weer wegsturen... ja het is zoals elke zegt de hoogste tijd voor goed nieuws voor jullie! xxxx jose
He Lotje, Zo te zien aan je banner, is er weer slecht nieuws geweest, dikke knuffel! Ik heb alleen geen antwoord op je vraag, geen idee! Kun je het niet alsnog vragen aan je behandelend arts? Liefs Daan
hey meiden! ja leuk om elkaar zo nog tegen te komen! Daan en Elke jullie zijn ook wel eens toe aan een (blijvende!) positieve test! Ik had elke keer een andere gyn en ze schreven de dikte niet altijd op weet dus eigenlijk niet hoeveel het was. En de gyn die had gezegd dat het er van binnen niet uitzag alsof ik een eisprong had gehad was een andere dan degene die me wegstuurde. ik had laatste gebeld en zou afgelopen woensdag teruggebeld worden door de gyn, maar dat heeft ze niet gedaan Ik weet het ook niet hoor, heb nu ook het gevoel dat ik aan het aanmodderen ben en een beetje aan mijn lot overgelaten wordt nu. Ik slik trouwens geen clomid dus daar kan het dunne baarmoederslijmvlies niet door komen. Ik zal ze nog maar eens een keer bellen, hopelijk bellen ze dan wel terug!