hey, het zegt het dus al zelf. eerst wordt men zoontje van bijna 8 maand 2 keer gebeten in zen gezichtje zonder dat ze het merken en had hij die dag nog een blauw plek in zen gezichtje. das 3 keer onoplettendheid en ze zeiden als exuus dat het kindje van afrika komt en aanpassingsproblemen heeft. nu kwam men zoontje weinig bij en kreeg van kind en gezin te horen(zoals ik dacht)dat hij wat melk extra mocht krijgen. ik vond dat ze gelijk hadden en zei dit in de creche,ze hebben het tegen hun goesting gegeven en als we echt wouwen gingen ze het blijven geven(wat ze dus al niet meer doen). ik krijg de voeding gewoon terug mee naar huis.. je kon het met water rekken de tussentijden want je moet er geen dikzakje van maken zeiden ze. nu hebben ze vandaag(heb ik van men vriend gehoord) 500gr aardappelen met tomaat gekregen... ik wist niet wat ik hoordde! dat flesje willen ze dan tussendoor niet geven ,maar 500gr aardappelen dan wel? hij krijgt bij mij max 250gr. maar dit is echt het dubbele. ja,hij bleef zen mondje opendoen zeiden ze,meer heb ik maar niet gegeven anders zou hij last krijgen van zen darmpjes. mijn zoontje blijft altijd bijna zen mondje opendoen,maar als hij dit met melk doet geeft hij achteraf terug over. dus hij zegt niet echt stop... ik heb echt geen goed gevoel meer bij die creche! Edit moderator: verplaatst naar Oppas en Kinderopvang. Wil je erop letten waar je iets plaatst?
Een halve kilo aardappelen voor zo'n kleintje? Nou, hier krijgt ze sowieso niet dat soort dingen op de crèche, maar daar zou ik het zeker niet mee eens zijn. Vandaag had ze wel een blauw plekje, maar voor dat ik het zelf had gezien, vertelden ze al gelijk dat ze wat raar tegen de spijlen aan had gelegen. Maar ach, dat doet ze thuis ook zo vaak. Als je geen goed gevoel hebt bij die crèche, kun je misschien beter een andere zoeken, al kan hij daar denk ik net zo goed een keer gebeten worden of een duw van een kind krijgen. Het ligt er alleen aan hoe vaak zoiets gebeurt, helemaal voorkomen kunnen ze het niet, maar als het regelmatig gebeurt, letten ze waarschijnlijk niet zo goed op.
Ik kan snappen dat je geen vertrouwen meer in het kdv heb. Helaas werken consultatie bureau en kdv weinig samen. En bij ons is het juist andersom ouders komen ongerust bij ons omdat het consultatie bureau gezegt heeft dat de kinderen te dik worden. Ik zelf ben zoals je misschien als kon zien ook leidster op een kdv en mijn advies zou zijn praat een goed met de leidster wees niet bang dat ze jou kind benadelen want dat zullen echte profecionele leidsters nooit doen. Als je er dan nog niet uitkomt vraag een gesprek aan met de teamliedster en zelfs als die moeilijk doet dan leg je een klacht neer bij de oudercommisie of zelfs hoger. Dan weet ik haast wel zeker dat er naar je geluisterd zal worden. Maar wat ik vaak merk is dat ouders weinig contact zoeken met de leidsters en ook vaak niet durven hun ongenoegen te uiten. Dus mijn tip blijf praten en als je er dan nog niet uitkomt zou ik een ander kinderdgaverblijf overwegen. heel veel succes en hopelijk vind je je vertrouwen terug, want je laat toch je meest kostbare bezit achter.
Probeer het met de leidsters van het dagverblijf te overleggen, zeg wat je dwars zit en waar je wilt dat ze extra opletten. Leg ook uit dat je kindje die extra melk nodig heeft en dat ze dit ook echt moeten geven, dat moeten ze gewoon doen hoor! Verder kun je misschien aan geven wat je een max vind aan eten wat je kindje als extra mag krijgen, mij lijkt 500gr aardappelen met tomaat veel en veel te veel voor je kleintje, geef dit duidelijk aan bij hun! Kom je er niet uit, vraag dan een gesprek aan met hogere hand, het locatiehoofd of iets dergelijks. ook kun ej natuurlijk op zoek gaan naar een andere oplossing, een gastouder of een kdv, die wil aan jou eisen voldoen, maar vaak is dat neit op snelle termijn te regelen helaas. Heel veel succes, en vertel gewoon precies wat ej wensen, je klachten en je argumenten zijn!