ff spuien

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by miekje1982, May 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Moet dit ff kwijt hoor!

Bel ik vandaag het KDV op, waar mijn zoontje al sinds begin november op de wachtlijst staat, om te vragen hoe het met de plaatsing gaat..
    Krijg ik toch te horen dat het pas oktober/november dit jaar gaat worden voordat er weer plek is :evil: :evil: :evil:

Ik werd echt heel erg boos, ik heb nl in januari al gebeld om te vragen hoe t ervoor stond..
    Werd mij verteld dat de kleine op plek 4 stond van wachtlijst. En dat midden juni (dan heb ik de plek nodig, want dan houdt mijn verlof op) geen probleem zou moeten zijn.. Oke, fiijn dacht ik. Daarnaast gevraagd of ze me op de hoogte willen houden..
    Nou mooi niet dus! Geen telefoontje/brief niets..
    Dus ik maar weer eens bellen..
    Kreeg ik ook gewoon te horen dat de kindjes van okt/nov op de wachtlijst wisten dat t een jaar ging duren.. Nou mooi niet dus! Is me niet verteld, en heb er WEL naar gevraagd destijds...
    En.. zegt die vrouw aan de tel.. ik geef nooit plaatsnummers door aan ouders.. Ikke: nou ik heb het toch echt doorgekregen in januari, dat t plaats nummer 4 is..

Nu hebben ze nog een andere vestiging, waar wij dus NIET willen dat ons kindje daar naartoe gaat, maar dit wordt nu onze NOODoplossing per 16 juli.. Ben er dus neit blij mee, maar ja, want moet je dan?
    Aanmelden bij een ander KDV heeft geen zin, die hebben nu echt geen plek meer voor midden juni (over 4 weken)..

Gaat lekker zo..
    GRGRGR :evil:
    En dan net natuurlijk nu mijn man een week op oefening is, grr grr

Zo... lucht wel op dit zo even opschrijven :D

Miekje

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hihi herkenbaar, lekker van je afschrijven hoor! Ik spui even mee als het mag.

Ik kan ook niet op tijd mijn kleine naar de kinderopvang brengen (1,5 tot 2 jaar wachttijd) en mijn oudste kan niet naar de naschoolse opvang (inschrijven bij geboorte betekent een plek als ze 5,5 jaar oud zijn :confused: :confused: :confused: ). Echt bizar hier...te triest voor woorden.

En dan willen ze dat vrouwen gaan/blijven werken...eerst moet je een parttime baan zien te vinden wat niet altijd makkelijk is (daarom ben ik freelancer geworden) en dan moet je nog opvang regelen (die bomvol zit) en dan gaan ze het ook weer opnieuw duurder maken! Kortom... :evil:

3. katie25

katie25 Actief lid

Jul 20, 2007
    101
    0
    0
    Lees net vol verbazing jullie verhalen! Belachelijk zeg dat dit zo lang kan duren. Wij hebben het geluk dat mijn moeder straks gaat oppassen, twee dagen per week. Is het geen optie om een gastouderbureau in te schakelen?

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ik had me ingeschreven bij het kdv toen ik 4 weken wist dat ik zwanger was. In juli 2007 dus. Destijds zeiden ze dat er 3 dagen plek was vanaf half mei 08, maar toen ik vorige maand belde bleek dat ze die niet voor me hadden vast gehouden, ze hadden alleen mijn eerste keus ingevoerd en dat zit het komende jaar nog vol! :evil: Dus, geen plek, geen uitzicht op plek.
    Hier zijn overal enorme wachtlijsten. Andere kdv's in deze gemeente hebben plek vanaf maart 2009. Ik heb uiteindelijk iets gevonden in een sportcentrum bij een buurgemeente... Maar dus wel een verticale groep, zoals je op mijn onderwerp kunt lezen. Even flink omschakelen van wat ik had verwacht.
    En vierde plek klinkt vrij hopeloos. Dat kinderdagverblijf waar ik me had ingeschreven heeft 12 plekken op de babygroep. Als je op de vierde plek staat betekent dat dat een kwart van de kinderen op die groep doorgestroomd of verhuisd zou moeten zijn. Dat kan nog lang duren, want broers en zusjes van de geplaatste kinderen hebben voorrang.

Oh, ik zie nu elders op dit forum ook een onderwerp over de enorme wachtlijsten ("kinderopvang"). Lees daar maar even verder, ik ben bang dat je iets te optimistisch bent geweest met je vierde plek...

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    hallo!

ja wat een kdv drama's he!
    even over de 4e plek, ik had me ingeschreven op een kdv met 3 babygroepen... schijnbaar zijn er veel broertjes/zusjes geplaatst in de tussentijd.. maar heb zelf veel meer het idee, dat ze me gewoon vergeten zijn. had zo'n gevoel toen ik aan de tel was met ze. werd 3 keer in de wacht gezet, terwijl de unithoofd degene is die hierover gaat, en ik heb 3 mensen gesproken.. gewoon heel vreemd allemaal..en ze klonken op de een of andere manier allemaal erg 'schuldbewust' aan de tel..

maar goed ik heb nog hoop, want ik heb gisteren toch een ander kdv gevonden die, jawel niet te geloven.., per direct plaats heeft..
    gelukkig kan ik vandaag al komen kijken..
    en omdat ik voor flexibele 24/7 opvang heb moeten kiezen was ik erg blij dat ook dit kdv dit aanbied..
    lucky me.. maar goed eerst maar eens kijken vanmiddag..

6. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Ik sta ingeschreven bij 12 dagverblijven. Al meer dan een jaar. Nergens plaats. (in de buurt van Utrecht.)

Ons meisje gaat dus nu naar een KDV in Amersfoort.

's Morgens om 7 uur de deur uit
    's Avonds om 19.00 weer thuis.

(gelukkig lijkt het of ik er meer moeite mee heb dan zij!)

Manytroubles

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij hadden ook ingeschreven voor 2 dagen (di & do), maar kregen te horen dat het pas mogelijk was miv 1.9.09 terwijl we opvang nodig hadden miv 1.1.09. Nou gelukkig met mijn werkgever kunnen regelen dat de opvang eerst de di en wo wordt (wat gelukkig ook mogelijk was bij kdv) en dan miv 1.9.09 de di en do. Contracten zijn getekend en verstuurd, dus ik neem aan dat alles geregeld is. Maar het is wel een heel gedoe. Probeer alles op papier te krijgen, want ook al zijn mondelinge afspraken bindend je hebt geen poot om op te staan.

8. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Mag ik vragen waarom jullie de kids naar een kinderdagverblijf willen brengen?

Ik ben namelijk gastouder. En stel me zelf helemaal niks voor bij een kinderdag verblijf.

Groetjes stef

9. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Hoi Stef,

Ik breng mijn kindje naar het dagverblijf omdat ik daar een goed gevoel bij heb. Vind het belangrijk dat mijn kindje al jong met andere kinderen in contact komt en leert te functioneren in een groep. Heb ook bewust gekozen voor een verticale groep. Daarbij vind ik het prettig dat ze naar een professionele organisatie gaat, die het hele jaar geopend is, waar verschillende leidsters zich met mijn kind kunnen "bemoeien".
    Er zijn ongetwijfeld heel erg veel goede gastouders, maar ik kies er niet voor. Ben zelf werkzaam in het onderwijs en denk dat een dagverblijf een prima voorbereiding is op de basisschool.
    Nu is het wel zo dat mijn kindje heel erg makkelijk is, zich overal goed aan weet te passen en niet echt een strakke structuur nodig heeft. Als dat wel het geval zou zijn, of als ik zou zien dat mijn kindje zich niet prettig voelt op het dagverblijf, is het natuurlijk anders...
    Mijn dochter gaat 2 dagen per week naar het dagverblijf. Pap is een dag thuis, mama is een dag thuis en een dag gaat ze naar oma of komt oma hier. Volgend jaar ga ik weer full-time werken en worden het 3 dagen dagverblijf.

Manytroubles

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hallo!

Mijn kindje gaat idd om dezelfde redenen naar een KDV als Manytoubels omschrijft. (sociale vaardigheden, leren omgaan/spelen met andere kids, leren van andere kids etc)
    Daarnaast is mijn man militair en ik werk in de hulpverlening (24/7) onregelmatige diensten.
    Nu zijn er in mijn woonplaats KDV's die (jawel..) 24/7 open zijn en flexibel opvang aanbieden
    Mijn man en ik zijn van mening dat dit een goede 'oplossing' is voor ons kindje. Al zal het waarschijnlijk niet op het KDV overnachten, maar dan bij mijn moeder of schoonmoeder zijn.
    Maar voor als ik een avonddienst heb en mijn man is bijvoorbeeld op oefening (wat natuurlijk geregeld voorkomt) dan kan ons kindje gewoon naar het KDV.

Miekje

Share This Page